סיכום אליפות ישראל לקבוצות עד גיל 10

באיסרו חג של פסח, ארח מועדון השחמט כפר סבא את אליפות ישראל לקבוצות עד גיל 10. 30 קבוצות, 139 שחמטאים (האליפות התקיימה על ארבעה לוחות) וכ-60 מדריכים ומלווים מלאו את האולם, כאשר ההתרגשות של הצעירים מלאה את החלל לכל אורך ההתמודדות הספורטיבית.






יו"ר איגוד השחמט, דר. צביקה ברקאי ברך את השחקנים ובני משפחתם והתמקד בתנופה של הקמת מועדונים והרחבת מעגל המשתתפים בתחרויות.

עמירם קפלן, מנהל המועדון המקומי, הדגיש את העובדה שניתן למלווים, מכל הסוגים, להיות נוכחים באולם בכל שלבי התחרות, אך בליווי אזהרה של סנקציות נגד מפריעים ו"מסייעים". השופטים עמדו באתגר ולמעט מקרים זניחים של התערבות בנושא מסע לא חוקי, לא נרשמה תלונה אחת בנושא.

מרתף הבניין נקבע כנקודת מילוט במקרה של אזעקת אמת, בגלל המצב הרגיש בגבולות; המלווים והילדים קבלו על כך הודעה.

פז אבינרי, השופט הראשי של האליפות, הסביר בפרוטרוט בטקס מהם כללי המסעים הבלתי חוקיים שיהיו קבילים בתחרות זו, כללים שאושרו מראש ע"י וועדת הנוער, בגלל אי התאמה של חלקם לכללי פידה. ראוי לאמץ הבדלה זו בהתאם לרמת השחקנים.

פלג בן נון, שהיה אחראי להרשמת הקבוצות, טיפל ביעילות בתוצאות ששת הסיבובים בקצב מהיר (15 דקות לשחקן, פלוס 5 שניות למסע), כך שלוח הזמנים המקורי נשמר במלואו, למעט איחור בהגעת הפיצות, שדחה את תחילת הסיבוב החמישי ברבע שעה.

עדו אורן, דרור אשכנזי, ג'רמי ואלי מיליקוו השלימו את צוות הניהול והשיפוט.

דר. מרק ליבשיץ הנציח את האליפות בשורה ארוכה של צילומים מצוינים של שחמטאים צעירים בעת מאבקם על לוח השחמט.


בטקס הסיום הוענקו הגביעים והמדליות לקבוצות ולשחמטאים המצטיינים על כל לוח:




אטיוד רמת גן, הקבוצה המדורגת ראשונה טרם התחרות, הוכיחה את מיקומה הגבוה והשיגה 19.5 נקודות מ-24 אפשריות, תוך שהיא מביסה 4:0 את יריבותיה בשני הסיבובים האחרונים, בהם היא פגשה קבוצות שהצליחו בסיבובים הקודמים.


אטיוד רמת גן ב' ופתח תקווה א' סיימו במקומות שני-שלישי, בסדר הזה, עם 16 נקודות, לפני ראשון לציון א' וקריית אונו א' – 15 נקודות.



אשקלון הוכתרה כקבוצה המפתיעה של האליפות - התקדמות של 20 מקומות יחסית למיקום המקורי, עם 14.5 נקודות.


מצטיינים על כל לוח:

1: אילן זיסלין (נהריה), הראל בן חיים (אטיוד ב' רמת גן), מיכאל דורפמן (אטיוד רמת גן א') עם 4 נקודות מ-5 משחקים.

2. מיכאל קרסיקוב (נהריה) עם 6 מ-6!, גיא הוך מאטיוד רמת גן א' על 5 מ-5!

3. יואב יעקובס (אטיוד רמת גן א') וינון שינה (רמת גן) עם 4 מ-5.

4. סלבה גוזה קריית אונו א' עם 5.5 מ-6

לוח מילואים אילן רונין (אטיוד רמת גן א') עם 4.5 נקודות מ-5 משחקים.

יש לציין שחקנים מצטיינים נוספים, שלא זכו במדליות הוקרה: ליאור זקין (ראשון לציון א'), אדם אנקרי (רעננה ב') וגיא ונטוררו (אטיוד רמת גן ב'), על לוח מילואים, כולם עם 5 נקודות מ-6 משחקים.

תודה מכל הלב לכל המנהלים והשופטים שתמכו וסייעו לאירוע היעיל והמוצלח!



תודה מיוחדת לדר' מרק ליבשיץ, צלם האירוע