אליפות אירופה לאומות בסלובניה- השליש השני

נבחרותינו לא ליקקו דבש בשליש השני ומקוות להשתפר בסיום






סיבוב רביעי: תיקו לגברים מול קרואטיה והפסד לנשים מול צרפת

המפגש המרכזי בין המוליכות בראש- נבחרות הונגריה ואזרבייג'ן - נחתם בחלוקת הנקודות. על שני הלוחות הראשונים נסתיימו בתיקו הקרבות ארדוש- ממדיארוב וברקש- רדג'אבוב. באנוש הפסיד למאמדוב אך גלדורה גמל בניצחון על גוסיינוב ו-2:2 . בתיקו נסתיימו גם המפגשים אוקראינה-ספרד (על כל הלוחות, קורובוב –שירוב על הראשון) וארמניה מול גרמניה בהרכב צעיר (סרגיסייאן- דונצ'נקו 1:0). רוסיה גברה על פולין 2.5: 1.5 (גרישצ'וק-דודא תיקו) ובתוצאה זהה ניצחה צרפת את תורכיה (פירוזיה – אילמז 1: 0).

ישראל נפרדה בתיקו 2:2 מקרואטיה על כל הלוחות: תמיר נבאתי, ויקטור מיכלבסקי, איליה סמירין ואביטל בורוחובסקי חלקו בנקודה עם סאריץ', ברקיץ', סטוויץ' ומרטינוביץ'.

באליפות הנשים רשמה רוסיה ניצחון רביעי רצוף והפעם במפגש מפתח על גאורגיה בשיעור 3: 1 (גוריאצ'קינה- דזגנידזה תיקו). איטליה המשיכה להפתיע והפעם את ארמניה 2.5: 1.5 למרות הפסדה של ברונלו לדניאליאן על הלוח הראשון. אוקראינה גברה 2.5: 1.5 על ספרד (אושנינה- וגה תיקו) ואזרבייג'ן ניצחה את גרמניה 3: 1 (ממדזאדה- פהץ תיקו). פולין הסתפקה רק בתיקו 2:2 מול סלובקיה (זוואדזקה- רפקובה 0: 1).

נשות ישראל נחלו הפסד שני והפעם מול צרפת בשיעור 1.5: 2.5. יוליה שווייגר נפרדה בתיקו על הלוח הראשון מול ר"א מארי סבאג; מאיה שפיר ויוליה לויטן נוצחו בידי סופי מילייה ונטאשה בנמסבה ושוב היתה זו מישל קטקוב שצימקה בניצחון רביעי רצוף על אנדריאה נברוטסקו ! הביצוע התחרותי של מישל עד כה , תחזיקו חזק: 2846!

סיבוב חמישי: הפסד בפתוחה לצ'כיה וניצחון על נשות סלובניה א'

הסיבוב החמישי באליפות הפתוחה היה משופע בתוצאות צמודות שצופפו את השורות בצמרת ערב היום החופשי. שני המפגשים המרכזיים נסתיימו ללא הכרעה: אזרבייגן נפרדה מרוסיה בתיקו כל-לוחי (ממדיארוב- גרישצ'וק ורדג'אבוב- דובוב על הלוחות הראשונים). המפגש בין ספרד להונגריה ראה אש על הלוח הראשון עם הקרבת רץ א-לה-טאל של שירוב מול ארדוש שהניבה פירות הילולים בסיום. גלדורה גמל בלוח השלישי עם ניצחון חמישי רצוף (!) מול חיימה סאנטוס ושני הקרבות הנותרים נסתיימו בתיקו כמו המפגש כולו. ארמניה גברה על צרפת 2.5 : 1.5 חרף ניצחונו הרביעי של פירוזיה על הלוח הראשון שהיה גם הפסדו הראשון של היריב סרגיסיאן בעקבות 3 ניצחונות רצופים. ניצחונות בשיעור 2.5: 1.5 נרשמו גם להולנד מול סרביה (גירי-אינדיץ' תיקו), לאוקראינה מול גאורגיה (קורובוב- ג'ובאבה תיקו) ולרומניה מול גרמניה (דונצ'נקו- דיאק 0: 1). ישראל , הפעם ללא נבאתי, נחלה הפסד שני, גם הוא בשיעור מזערי, מול צ'כיה. מיכלבסקי, סמירין ופוסטני אמנם חלקו את הנקודה מול נווארה, נגוייאן וקרייצ'י בקרבות מעוטי אירועים, אך בורוחובסקי על הלוח הרביעי נחל הפסד בכורה מול זילקה.

הקרב על הלוח הראשון בין דויד נווארה לויקטור מיכלבסקי זכה הישראלי ברגלי והנה סיום הצריחים שנתקבל:

כשכל הרגלים באותו אגף אין די ביתרון אבל ויקטור, לוחם ללא חת, מעדיף אף כאן למצות את סיכוייו עד תום ולהמשיך עד לסוף הפיקנטי:

85...ז4!? 86.צ:ו5 צג2+ 87.מז1 צג1+ 88.צו1! צ:ו1+ 89.מ:ו1 ז3 90.מה1 מה3 91.מו1 מד2 92.מז1 מה2 93.מח1 מו2 פט!

בתום הסיבוב החמישי חלקו 6 קבוצות את ראשות הדירוג עם 3 ניצחונות ושני תיקו: רוסיה, אזרבייג'ן, אוקראינה, הונגריה, ארמניה והולנד עם 8 נקודות קבוצתיות כל אחת. לישראל 4 נקודות והיא מדורגת במקום ה-23.

ויקטור מיכלבסקי

באליפות הנשים הגדילה רוסיה המובילה בנקודה נוספת את הפער בינה לבין הדולקות אחריה לאחר ניצחון חמישי רצוף בשיעור 2.5: 1.5 על איטליה (לאחנו- ברונלו 1: 0). גאורגיה גברה על ארמניה 2.5: 1.5 ( דזגנידזה-דניאליאן 1: 0) ויוון ניצחה באותה תוצאה את צרפת (צולאקידו- סבאג תיקו). ופולין את שוודיה ששיתפה לראשונה יחדיו באירוע גם את פיה קרמלינג בת ה-58, וותיקת רבות האמן באליפות ,שניצחה בלוח הראשון את ציפקה וגם את בתה בת ה-19 אנה בייון- קרמלינג שנפרדה בתיקו מקולון. אביה של אנה, רב האמן הספרדי הותיק חואן בייון-לופז, הוא קפטן נבחרת הנשים השוודית. בתיקו 2:2 נסתיימו המפגשים בין אזרבייג'ן לאוקראינה (ממדזאדה- אושנינה 1: 0) ובין הונגריה לסלובקיה (לזארנה-רפקובה).

נבחרת ישראל רשמה ניצחון שני, הפעם כנגד הקבוצה הראשונה של סלובניה המארחת, בשיעור 2.5: 1.5. שווייגר,קלינובה וקטקוב נפרדו בתיקו מאונוק, אור ורוזמן. רונית לויטן רשמה ניצחון בכורה אישי על האמנית הבינלאומית לארה יאנזלי. למישל קטקוב היה זה תיקו ראשון לאחר 4 ניצחונות רצופים!

בתום הסיבוב החמישי וערב היום החופשי הוליכה רוסיה בביטחה עם מלוא 10 הנקודות הקבוצתיות לפני גאורגיה ויוון 8 כל אחת. לישראל, שבמאזנה שני ניצחונות, תיקו אחד ושני הפסדים, היו 5 נקודות .

סיבוב שישי: תיקו לגברים מול איטליה והפסד לנשים מול רומניה

לאחר היום החופשי ובהתקרב סיבובי ההכרעה החריפו המאבקים על המדליות הקבוצתיות והאישיות וגם על שיפור המיקום בדירוג. רוסיה נפרדה משותפותיה לפיסגת הדירוג בעקבות ניצחונה 2.5: 1.5 על הונגריה (גרישצ'וק- ברקש תיקו) תוך ניצול אי ההכרעה בשני מפגשי הצמרת האחרים: אזרבייג'ן- ארמניה 2:2 (ממדיארוב- סרגיסיאן תיקו) ואוקראינה- הולנד 2:2 (קורובוב- גירי תיקו). ספרד גברה על רומניה 2.5: 1.5 (שירוב-דיאק 1: 0) וצרפת על יוון 3: 1 (פירוזיה- מסטרווסיליס 1: 0).

ישראל (שוב ללא נבאתי) נפרדה בתיקו 2:2 מאיטליה. הקרבות מיכלבסקי – וןקאטורו על הלוח הראשון ובין ופוסטני-סוניס על הלוח השלישי נסתיימו בתיקו, סמירין גבר על מורוני ואולם בורוחובסקי נחל הפסד שני על הלוח הרביעי.

בתום הסיבוב השישי צועדת רוסיה בראש לבדה עם 10 נקודות, לפני אזרבייג'ן, אוקראינה, ספרד, ארמניה והולנד 9 כל אחת. ישראל מדורגת במקום ה-22 עם 5 נקודות. בסיבוב השביעי תפגוש נבחרת ישראל את פינלנד. 

בזירה הנשית המשיכה רוסיה להפגין את עליונותה עם ניצחון שישי והפעם על יוון בשיעור 3.5: 0.5 (גוריאצ'קינה- צולאקידו 1: 0). כל הדולקות אחרי המובילה ניצחו אף הן, כולן בשיעור 2.5: 1.5: גאורגיה- פולין (דזגנידזה- זוואדקה תיקו); אזרבייג'ן- איטליה (ברונלו- ממדזאדה תיקו); אוקראינה- ארמניה (אוסמק- דניאליאן תיקו).

ישראל נוצחה 1.5: 2.5 על ידי רומניה. את הניצחון היחיד רשמה שווייגר בלוח הראשון על בולמגה. קלינובה חלקה את הנקודה עם קוזמה. שפיר וקטקוב נוצחו על ידי סנדו וצ'יולאקו. לקטקוב היה זה הפסד ראשון בתחרות. לאחר הסיבוב השישי שומרת רוסיה על מאזן מושלם – 12 נקודות קבוצתיות, לפני גיאורגיה 10, אזרבייג'ן ואוקראינה 9 כל אחת. ישראל מדורגת במקום ה-20 עם 5 נקודות. בסיבוב השביעי תפגוש נבחרת ישראל את נשות אוסטריה.

הקרב בולמגה – שוייגר הגיע לעמדה שלפנינו:

מסעה האחרון של הלבן 30.פה6? זירז את קיצה מעמדה נחותה. הכיצד? הפתרון בסוף הכתבה.  

יוליה שוייגר 

תוצאות מלאות:

http://chess-results.com/tnr583987.aspx?lan=1&art=0&fedb=RUS&fed=RUS&turdet=YES&flag=30

הכנס השנתי של האיגוד האירופי

במקביל לשני הסיבובים הראשונים של האליפות ( 12- 13בנובמבר), אירחה העיר קאטז את הועידה השנתית של איגוד השחמט האירופי. בין אורחי הועידה היו גם נציגי האיגוד הישראלי: יו"ר האיגוד ד"ר צביקה ברקאי, הנציג בפיד"ה משה שלו, נציגנו באיגוד האירופי אלון שולמן וראש המשלחת הישראלית לאליפות אירופה אלכס פולג.

אלון שולמן, הנציג לאיגוד האירופי ואלכס פולג , ראש המשלחת הישראלית.

נשיא איגוד השחמט הסלובני אישר בדברי ברכתו למשתתפים כי ארצו תארח בשנה הבאה גם את אליפות אירופה ליחידים. נשיא פיד"ה, ארקדי דבורקוביץ' ומנכ"לית פיד"ה דנה רייזניצה נכחו אף הם בועידה. דבורקוביץ' הודה לנשיא האיגוד האירופי, רב האמן הגיאורגי זוראב אזמאיפרשווילי, ולכל איגודי השחמט האירופיים על שיתוף הפעולה המוצלח בתקופת המגיפה. הוא הדגיש שהאמון ההדדי שנבנה בין שני הארגונים יוליד עוד הרבה אירועים ומיזמי שחמט מוצלחים בעתיד. הנה כמה החלטות שנתקבלו בהנהלת האיגוד האירופי ובמליאת ועידת נציגי האיגודים ביבשת ואשר עשוי להיות בהן עניין לציבור השחמטאים הפעילים:

1.הוצעו התאמות לכללי התחרויות והמשחק ההוגן הנוגעות להפרות שונות של האתיקה הספורטיבית ומינוי ממונה על יישום הכללים.

2. ארגון אליפות אירופה ליחידים 2023 וגביע אירופה למועדונים 2024 יוענק לאיגוד הרוסי במוסקבה וסוצ'י בהתאמה.

3.ארגון אליפות אירופה לאומות ואליפות אירופה לנשים 2023 יוענק לאיגוד השחמט של מונטנגרו.

4. איגוד השחמט של מונקו יארח אירוע מיוחד המוקדש לשחמט נשים בסוף פברואר 2022.

5. הוצג המיזם החדש של האיגוד האירופי: אליפות אירופה לערים 2022.

הקורא מוזמן לצפות בסיכום פעילות האיגוד האירופי בשנת 2021 בסרטון היפה שלפניו:

משמאל לימין: ארקדי דבורקוביץ', נשיא פיד"ה ; זוראב אזמאיפרשווילי, נשיא האיגוד האירופי ודנה רייזניצה- אוזולה, מנהלת פיד"ה

האתר הרשמי של איגוד השחמט האירופי: 

https://www.europechess.org/


הקרב בולמגה- שוייגר נמשך: 30...מהו1+! והלבן נכנעה לנוכח המט הממשמש ובא.

צילומים: אינטרנט, פייסבוק.