כפר סבא אלופת הליגה העילית לנוער 2021

קבוצת הנוער הבכירה של מועדון השחמט כפר סבא המשיכה את המסורת הנהדרת של המועדון, כאשר ניצחה במשחק הגמר את הקבוצה מבאר שבע 3:1







עידו גורשטיין (מימין) סיים בתיקו מול יהלי סוקולובסקי בלוח ראשון


איתן רוזן (משמאל) זכה מול דניאל איליאגוייב בלוח השני


אסף גורשטיין סיים בתיקו מול מקס ניימן בלוח השלישי 


אדם ז'ימאלוב זכה מול לידן שיינקמן. בלוח הרביעי

דו-קרב הגמר היה מלא מתח, כאשר בשני המשחקים של האחים גורשטיין מטוטלת הניצחון הטתה את הכף לזכות שחקני כפר סבא רק בשלהי המשחקים.

הדרך למשחק הגמר לא הייתה קלה , בלשון המעטה, כך ששתי הקבוצות היו צריכות להקדים בבתים המוקדמים ולנצח בחצי הגמר קבוצות מנוסות ואפילו פייבוריטיות "על הנייר":

באר שבע הקדימה בבית המוקדם את הקבוצה החזקה ראשון לציון א' וסיימה בתיקו עדיף בשובר השוויון בחצי הגמר עם הקבוצה הפייבוריטית של מועדון רמת גן ואילו קבוצת כפר סבא סיימה בבית המוקדם עם רחובות החזקה בתיקו, אבל הקדימה אותה בדירוג הכולל בבית וכן ניצחה מינימאלית את הקבוצה החזקה מאד מפתח תקוה. לקבוצת כפר סבא היו שני הפסדים אישיים בכל מסלול המשחקים!

כפר סבא השלימה בזכייה זו הישג אדיר של הגעה למשחק הגמר תשע פעמים בעשר השנים האחרונות מאז 2012 (מלבד בשנת 2018), זכייה בתואר אלופת הליגה העילית לנוער שבע פעמים ופעמיים זכייה בסגנות, לאחר שני משחקי הצלבה מול הקבוצה מרחובות, על שלל כוכביה, שהסתיימו בתיקו, עם שובר שוויון עדיף לקבוצה הדרומית.

קדם למשחק הגמר, טקס קצר בו הוענק גביע סמלי לעידו גורשטיין שהתגייס בימים האחרונים, ושהיה זה משחקו האחרון בליגת הנוער לאחר 10 שנות משחק בליגה זו, מרביתן בליגה העילית.

בטקס פתיחת משחק הגמר, העניק מועדון כפר סבא מגן הוקרה לאיתי צחר, מנכ"ל העירייה שפורש מהתפקיד לאחר תשע שנים, ובו הביע את תודתו על שיתוף הפעולה החיובי, בעיקר בתקופת הקורונה. אורן כהן, משנה לראש העירייה ומחזיק תיק הספורט, שזה עתה נכנס לתפקידו ברך את השחמטאים בדו-קרב ובתחרות האביב של המועדון (60 משתתפים).

סיכם - עמירם קפלן.


הליגות הארציות לנוער הסתיימו גם הן, כאשר אליצור ירושלים - אור משה, אליצור ש"ל ג"ת/סביון א', נוער הרצליה א' ומועדון חיפה-נשר נוער א' זוכות במשחקי ההצלבה ויחליפו בליגה העילית בשנה הבאה את נוער הפועל גמביט לקידום השחמט בקריות, קריית אונו נערים ב', ושתי קבוצות מראשון לציון שסיימו במקומות האחרונים במחוזותיהם בליגה העילית.

לעומת זאת הליגה המחוזית רק נפתחת. בשנה שבה שום דבר אינו כרגיל, הליגה המחוזית נפתחת בחודש מאי, ותסתיים בחודש יולי כשיתקיימו 3 מחזורי ליגה כמו בליגות העילית והארצית. 24 ליגות, רובן בנות 4 קבוצות, וסה"כ 98 קבוצות כל אחת פותחות את העונה. זהו גידול של 16 קבוצות לעומת העונה שעברה.

אנו מאחלים הצלחה ובריאות שלמה לכל השחקנים החוזרים לפעילות.