ארז קופרווסר אלוף ישראל עד גיל 20






בשנים האחרונות התקיימה אליפות ישראל עד גיל 20 כתחרות הזמנה סגורה, והשנה חזרה לאחר זמן רב למתכונת של תחרות שוויצרית פתוחה (לשחקנים עם מד-כושר 1900 ומעלה ובנות עם 1800 ומעלה), ואף עם פרסים כספיים, כראוי לתחרות בה המדורגים ראשונים הם בעלי דרגות בינלאומיות ומשחקים באופן תדיר גם בתחרויות בחו"ל. ההיענות היתה יפה: 34 משתתפים בהם 4 בנות.

התחרות החלה ב-1 בינואר ותוכננה להסתיים לפני פסח, אבל מגפת הקורונה גרמה להפסקה לא מתוכננת של 3 חודשים בדיוק לפני הסיבוב האחרון.

במחצית הראשונה של התחרות נטלו את ההובלה אורי כוכבי וישעיהו צדקיה, שבסיבוב 3 מרובה ההפתעות גברו בשחור על ארז קופרווסר ועידו גורשטיין (בהתאמה). לאחר תיקו ביניהם כוכבי ניצח גם את ינאי בן-ארי ושקד תפארת והוליך עם 5.5/6, אבל אז נחל הפסד ראשון מידי המדורג ראשון אור גלובוס.

קופרווסר נטל את ההובלה בתחרות, ובדרכו לפסגה ניצח גם את המדורגים ראשונים גלובוס וגורשטיין, וסיים אותה במט על הלוח מול תפארת בסיבוב האחרון ותוצאה מרשימה מאוד של 8 מ-9, נקודה וחצי לפני הבאים אחריו.

כוכבי, לאחר ניצחון על גורשטיין, פיגר אחריו בחצי נקודה טרם הסיבוב האחרון, אך הפסיד לאסיף סולומון.

גלובוס, שפתח רק עם 1.5 מ-3, התאושש וניצח בסיום רצים נאה את צדקיה בכדי לתפוס את הסגנות, בזכות הניצחון על כוכבי במפגש הישיר ביניהם.

צמרת התחרות:

1.ארז קופרווסר (חיפה-נשר) 8 (מ-9)

2.אור גלובוס (רמת גן) 6.5

3.אורי כוכבי (רמת גן) 6.5

4.ישעיהו צדקיה (פתח תקוה) 6

5.ינאי בן-ארי (קריית אונו) 6

6.אסיף סולומון (פתח תקוה) 6

תוצאות מלאות בקישור הבא:

https://chess.org.il/Tournaments/TournamentPage.aspx?Id=31813

בפרס השחקן המפתיע זכה דניאל לייב (ראשל"צ), שסיים עם 5 נקודות, כולן מול יריבים המדורגים מעליו.

במאבק צמוד והפכפך על תואר האלופה הקדימה בשובר-שוויון רונית לויטן (חיפה-נשר) את מישל קטקוב (רחובות). שתיהן צברו 4.5 נקודות.

התחרות נוהלה ע"י כותב שורות אלה בסיועו של יוסי ללנה במועדון קריית אונו.