פסטיבל שחמט באצטדיון כדורגל!

נתניה מחזירה עטרה ליושנה! מדליית ארד לוותיקים באליפות העולם! ישראלים צעירים בתחרות "גרנקה".






באולם קבלות הפנים של אצטדיון הכדורגל העירוני בנתניה יערוך איגוד השחמט בסוף יוני פסטיבל שחמט גדול בשיתוף עם עיריית נתניה ובחסות הנדבן הנודע רומן אברמוביץ'. במוקד הפסטיבל שני אירועים איכותיים: תחרות רבי אמנים החזקה ביותר שנראתה עד כה בישראל עם קרן פרסים בת מאה אלף דולר (פרס ראשון 25 אלף דולר) ותחרות בינלאומית פתוחה לכל עם קרן פרסים בת 170 אלף ש"ח (פרס ראשון 30 אלף ש"ח).

המאסטרס היא תחרות הזמנה בת 10 רבי אמנים - 5 משחקני העילית העולמית לצד חמשת השחקנים הישראלים המובילים:

1) לינייר דומינגז פרז ארה"ב 2739

2) פטר סווידלר רוסיה 2735

3) דאניל דובוב רוסיה 2690

4) מקסים רודשטיין ישראל 2689

5) לוק מקשיין אנגליה 2686

6) תמיר נבאתי ישראל 2683

7) בוריס גלפנד ישראל 2676

8) פבל אליאנוב אוקראינה 2661

9) יבגני פוסטני ישראל 2612

10) איליה סמירין ישראל 2607

עם ממוצע של 2678 (קטגוריה 18) זוהי תחרות שח-קלאסי החזקה ביותר בתולדות השחמט הישראלי.

המועדים לשני האירועים: 23 ביוני – 2 ביולי 2019. השופט הראשי של התחרויות הוא השופט הבין לאומי ליאור גל.

בראש הועדה המארגנת יושב רב אמן אמיל סוטובסקי שהוא גם המנכ"ל החדש של פיד"ה. כן חברים בועדה יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט משה שלו, שהיה לו חלק מכריע בגיוס המשאבים הכספיים לפסטיבל ומנכ"ל האיגוד גיל בורוחובסקי. מנהלי הפסטיבל הם עמירם קפלן ורמי טל.

 ההרשמה לתחרות הפתוחה כבר החלה. בקרו נא והסדירו את הרשמתכם באתר הרשמי:

http://imt.chess.org.il 

מדליית ארד לוותיקים! 

פסטיבל השחמט הבינלאומי הגדול במרכז הקונגרסים האולימפי באי היווני רודוס השתרע כמעט על פני 20 יום כשהוא מארח אליפויות חובבים בצד שני מפעלי פיד"ה מרכזיים לשחקנים הוותיקים: אליפויות אירופה לסניורים וסניוריות גילאי 65+ ו- 50+ (עם מדליית ארד לנתן בירנבוים),אותן סקרנו באחד מדיווחינו הקודמים ואליפויות העולם לקבוצות סניורים שהן מענייננו הפעם.

26 קבוצות השתתפו בקטגוריה לגילאי 50+.את הזהב נטלה נבחרת ארה"ב עם 5 רבי אמנים בהרכבה: אלכסנדר שבאלוב 6 מ-7; ג'ואל בנג'מין 5.5 מ-8; איגור נוביקוב 4.5 מ-7; יאן אלווסט 4 מ-7; אלכס ירמולינסקי 5.5 מ-7.

נבחרת ישראל (משמאל) מול נבחרת ארה"ב

עם 8 ניצחונות ותיקו בודד צברו האמריקנים 17 נקודת קבוצתיות והקדימו ב-3 נקודות את נבחרות איטליה 14, ישראל, ארמניה, איסלנד 1 ואנגליה 1 עם 12 נקודות כל אחת. הודות לניצחון חשוב מאין כמותו בסיבוב האחרון על איסלנד החזקה לעדיפות בנקודות לוח , נטלו שחקנינו את מדליות הארד. המצטיין בין הישראלים היה הקפטן ר"א רם סופר שהגן על הלוח הראשון עם 6.5 נקודות ללא הפסד, לאחר שלא חס על כל שלוש יריבותיו ונפרד בתיקו מכל רבי האמנים שבין יריביו. ר"א אילן מנור, על הלוח השני, צבר אף הוא 6.5 נקודות עם סיומת מצויינת בת 4.5 נקודות בחמשת הסיבובים האחרונים, בעקבות פתיחה איטית משהו. אב"ל אלכס כספי צבר 7 נקודות סולידיות על הלוח השלישי, בעוד שוותיק שחקנינו, ר"א יהודה גרינפלד, השתדל להגן על המדלייה מן הלוח האחורי עם 6 נקודות.

נבחרת הסניורים הישראלית על בימת הכבוד

בקטגוריית גילאי 65+ התמודדו 27 נבחרות. בבכורה זכתה נבחרת רוסיה עם 5 ניצחונות ו-4 תיקו (ללא הפסד), עם רבי האמנים יבגני סוושניקוב 6 מ-8, יורי בלאשוב 5.5 מ-8, נוחים רשקובסקי 5.5 מ-9, אב"ל ולדימיר ז'לנין 5 מ-7 ור"א ניקולאי פושקוב 1.5 מ-4,שהעניקו לה 14 נקודות קבוצתיות, לפני אנגליה 1 , צרפת וישראל 13 נקודות כל אחת; גרמניה 12; איסלנד 2, פינלנד 3 ושוודיה 1 11 נק' כל אחת. ישראל,עם 5 ניצחונות, 3 תיקו והפסד בודד החמיצה כאן את מדליות הארד בשל פיגור בנקודת לוח ומחצה אחרי צרפת. בנבחרתנו הופיעו 4 אמנים בינלאומיים ששחקו גם הם את כל תשעת הקרבות ללא מחליף: 3 פעמים אלוף ישראל נתן בירנבוים צבר 5.5 נקודות, מרק ברקוביץ' ובוריס מריאסין 6 כל-אחד ולאון לדרמן 3.5.

אתר רשמי: http://rodoschess2019.com

תוצאות מלאות: http://chess- results.com/tnr413742.aspx?lan=1&art=0&fed=ISR&flag=30 

 

פרחוב הצטיין בקרלסרואה

בגרמניה נסתיימה עוד מהדורה של תחרות העל "גרנקה" עם שחקני העילית העולמית ובצידה תחרות ענק פתוחה.

גיבור תחרות הכתר, שמחציתה הראשונה נערכה בקרלסרואה ואחריתה בבאדן-באדן, היה שוב אלוף העולם מגנוס קארלסן שהגיע חדור רוח קרב היישר מניצחונו המדהים בתחרות העל לזכר גאשימוב לניצחון סוחף נוסף עם 7.5 מ-9 לאחר שניצח בכל ארבעת סיבובי הסיום, נקודה וחצי לפני פביאנו קרואנה 6, ארקדי ניידיץ' ומקסים ואשייר-לגראב 5 כ"א, וישוונתאן אנאנד ולבון ארוניאן ופטר סווידלר 4.5 כ"א, פרנציסקו וואלחו פונס 4, גיאורג מאייר ווינסנט קיימר( ילד הפלא הגרמני בן ה-14) 2 כל אחד.

בתחרות הפתוחה, אחת הגדולות בעולם, התמודדו 904 שחקנים מ-49 פדרציות ובכללם 56 רבי אמנים ו-81 אמנים בינלאומיים.

את הבכורה חילקו שמונה רבי אמנים עם 7.5 נקודות בתשעת סיבובי התחרות, מהם הוכרז כמנצח מיודענו דניאל פרידמן (גרמניה), שחקן החיזוק של האלופה אשדוד ובעברו בין השאר אלוף המכביה. שותפיו לבכורה היו: אנטון קורובוב (אוקראינה), אנדריאס היימן (גרמניה), סמואל טר-שקיאן (ארמניה), ד.גוקש (הודו), מתיאס בלובאום, אלכסנדר דונצ'נקו (שניהם מגרמניה) ותמאש באנוש (הונגריה). 3 ישראלים הגיעו לתחרות היישר מפסטיבל האביב בבודפשט. הרביעית היתה אלופת ישראל יוליה שוייגר, אשר צברה כאן 6 נקודות כמו אב"ל יבגני זנן וא"פ יאיר פרחוב. רמת הביצוע של יוליה היתה 2443. את ההישג הישראלי המצטיין באירוע רשם יאיר עם רמת ביצוע 2445 לאחר שצלח את האירוע ללא הפסד וסיים בתיקו, בין השאר, עם רבי האמנים גאטה קאמסקי (ארה"ב), ג'ונתן דורראסו (צרפת) ונואל סטודר (שווייץ).

יאיר פרחוב – שחקן מצטיין

הישראלי הרביעי, א"פ אור ברונשטיין, היה מעורב שלא בטובתו בפרשיה האחת שהעיבה על האירוע כולו- אי הופעתו של האירני ר"א אלירזה פירוזיה לקרב ביניהם בסיבוב השלישי. האירני בן ה-15, אחד הפייבוריטים לזכות באירוע,שילם על כך לא רק בנקודה מול אור אלא גם בסיבוב שלאחריו כשהפקיר צריח במסע מול שחקנית גרמניה הנחותה ממנו בכ-700 נקודות מד-כושר. אור, כך נראה, לא התאושש מן התקרית, צבר רק 2 נקודות בששת הסיבובים הנותרים וסיים את התחרות עם 5 נקודות וכנראה גם עם עגמת נפש. קהילת השחמט לא תוכל להחריש לאורך זמן אל מול הזיהום המתמשך של הספורט בידי משטרים אפלים.  

אור ברונשטיין – היריב האירני לא הופיע

אתר רשמי:

http://www.grenkechessclassic.de/en/

אריה גרינבלט איננו

באשדוד הלך לעולמו בראשית השבוע שעבר בגיל 82, לאחר מחלה קשה, האמן הבינלאומי לקומפוזיציה אריה גרינבלט –מטובי מחברי הבעיות הישראליים בכל הזמנים. במשך למעלה מ-60 (!) שנה היה אריה אחד הנציגים המצטיינים של הקומפוזיציה הישראלית בזירה הבינלאומית, במיוחד בתחרויות לבעיות ישירות- דו-מסעיות, תלת-מסעיות ורב מסעיות, בהן זכה באינספור פרסים וציונים. לעיתים מזומנות שיתף פעולה גם עם מחברים אחרים. בצעירותו עם טובי בני דורו ובעשור האחרון עם בן עירו, האמן הבינלאומי יבגני בורד, הצעיר ממנו ביובל שנים ושעימו שקד על שורה ארוכה של יצירות מעולות שזכו להערכה בינלאומית רבה. יהי זכרו ברוך!


דרזדן 2017. אריה גרינבלט מעוטר במדליה על הישגו בתחרות הגביע העולמי של פיד"ה מידיו של מנהל התחרות הרוסי ר"א אנדריי סליבאנוב

הרי אחד מתוך אינספור הישגיו המעולים של אריה 

אריה גרינבלט

התחרות הישראלית המתמדת 1994

פרס ראשון  

מט בשלושה מסעים 


המשחק במעמד (לפני המסע הראשון) 1...צא:ד4 2.א8פ! (מאיים 3.פ:ב#6) פג4 3.פב#4

1...צח:ד4 2.ז8פ! (מאיים 3.פו#6) פה4 3.פו#4

הפתרון: 1.רג5! מאיים 2.צד7+ מה6 3.ד#5

שימו לב! לאחר אותן הגנות שחורות מתחלפות כבאורח פלא התשובות הלבנות:

1...צא:ד4 2.ז8פ! פה4 3.מה:ד#4;

1...צח:ד4 2.א8פ! פג4 3.מה:ד#4

עוד מבעיותיו המצטיינות של אריה אפשר לראות כאן:

http://www.variantim.org/grinblat.html

צילומים:אתרים רשמיים, פייסבוק, דורית ריטבו-וולפוביץ'