סיכום אליפות הוותיקים של ישראל בשח בזק

המסורת נמשכת ואליפות ישראל לשחמטאים וותיקים התקיימה במועדון השחמט כפר סבא ביום ששי 24 בנובמבר. האליפות נערכה בשתי רמות גיל, מעל 50 ומעל 65.






בטקס הפתיחה ברך את הבאים ישראל גלפר, יו"ר הוועדה לשחמטאים וותיקים, וביקש מהנוכחים לכבד בדקת דומיה את זכר הנרצחים ב-7 באוקטובר. ישראל שיבח את איגוד השחמט על תנאי התחרות המעולים ובהם דמי השתתפות סמליים וקרן פרסים נדיבה.
צביקה ברקאי, יו"ר איגוד השחמט, שגם שיחק בעצמו באליפות, הדגיש את החשיבות לחזור לשגרת התחרויות בצל המלחמה, הודה להיענות של שחמטאים רבים להגיע ודיווח באותה הזדמנות על מפעלים נוספים של האיגוד לקראת השנה החדשה.
עמירם קפלן, יו"ר מועדון השחמט המקומי, דיווח בתמציות על ההיסטוריה של אליפויות הוותיקים מהמחצית השנייה של שנות התשעים ושיקף בדבריו את הרציונל של קיום תחרות לגילאים וותיקים, עקב הירידה הטבעית בכושר המשחק עם ההתקדמות בגיל.


התחרות משכה 69 שחקנים, מספר שיא לאליפות זו, והם הגיעו מאזור קריית שמונה בצפון ועד ירוחם שבדרום. 7 רבי אמנים, (ארבעה עד גיל 65) ו-5 אמנים בינלאומיים נטלו חלק באירוע.

נערכו 10 סיבובים שוויצריים בכל תחרות בקצב של 5 דקות לשחקן, פלוס 3 שניות למסע. 

תוצאות:

 שש שחמטאיות השתתפו, כולן מלבד שלומית פדורובסקי שיחקו בקבוצת הגיל הבוגרת יותר, כדי להשוות את רמת יריביהן.


השחמטאית מראשון לציון, נאדז'ה רפרון סיימה ראשונה בין השחמטאיות עם 6 נקודות מעשרה משחקים והוענק לה גביע והפרס הראשון בין השחמטאיות.

נטלי וובינקין ממועדון נשר חיפה סיימה שנייה עם 5.5 נקודות.


בתחרות עד גיל 65 (41 משתתפים) סיים במקום הראשון, המדורג ראשון ערב המשחקים, רב אמן בינלאומי איליה סמירין ממועדון אשדוד עם 8 נקודות.

האמן הבינלאומי אייל דויטש ממועדון אליצור פתח תקוה סיים במקום השני, עם אותו מספר נקודות.

רבי האמנים בוריס קנצלר (7.5 נקודות) אשדוד סיים שלישי לפני רב אמן ויקטור מיכלבסקי (7 נקודות) ממועדון באר שבע.


באליפות מעל גיל 65 ( 28 משתתפים) סיימו עם 9 נקודות רבי האמנים סמיון דבוריס ממועדון באר שבע ואביגדור ביחובסקי ממועדון הרצליה , כאשר סמיון מוכרז כאלוף בגין שובר שוויון עדיף.

יהודה גרינפלד ממועדון אשדוד (8 נקודות) וארקדי סלונימיסקי ממועדון באר שבע (7 נקודות) חילקו מקומות 3-4 בהתאמה.

לקח מקצועי לגבי פרסים: בתחרות עתירת משתתפים כמו שהייתה כאן, הגיוני ומומלץ להעניק פרסים נוספים לשחקנים מפתיעים.

שופטי התחרות, נימי כספי שופט ראשי וכן מרק פלאום ועומר בן גרא, זכו לתשואות רמות לקראת סוף התחרות על ניהול חלק ויעיל של האליפות.

בטקס הסיום ברכו שנית את המשתתפים ישראל גלפר וצביקה ברקאי, ששיבחו, בין השאר, את רמת הניהול של מועדון כפר סבא וכן את האירוח המפנק.