סיכום אליפות הארץ עד גיל 6 בשחמט בגני תקווה

ביום ראשון ה-26.12 בחנוכה התקיימה האליפות הארצית עד גיל 6 בגני תקווה. כתבתו של ליאור איזנברג






האליפות נערכה זו השנה ה-9 ביוזמת ליאור איזנברג מנהל פעילות השחמט בגני תקווה שיזם גם בעבר את האליפות עד גיל 8 . אליפות ייחודית זו היוותה ככל הנראה תקדים עולמי בשנים הראשונות לקיומה וכיום הינה בסיס לאיתור מצטיינים בגיל צעיר ובעידוד המועדונים בהשקעה בילדים כשרוניים.

ניתן למנות מצטיינים רבים שהצטיינו באליפויות עד גיל 6 וכיום הינם מהמובילים בארץ לגילם.

61 ילדים מוכשרים ומצטיינים ממעלות שבצפון עד באר שבע שבדרום השתתפו השנה מבין למעלה

מ-1000 ילדים לערך אשר לומדים שחמט ברחבי ישראל בגיל זה. בהחלט נראו מספר כישרונות גדול בשנה זו והתחרות בלוחות הראשונים היתה ברמה גבוהה.

ארגון התחרות בשיפוטו של השופט הבינלאומי אלמוג בורשטיין יחד עם צוות המועדון המקומי עבר בצורה חלקה על אף מזג האוויר החורפי שליווה את האירוע.  הורי המשתתפים והמלווים הרבים שהגיעו זכו לתנאים מצוינים בדמות חדר המתנה ראוי, שתייה חמה ואפשרות להירגע מהלחץ שכרגיל באליפויות בגילאים הצעירים מאפיין לרוב יותר את ההורים מאשר את הילדים.

בתמונה- לוחות ראשונים באליפות ישראל עד גיל 6


בסיומה של תחרות צמודה זכו אסף גולדשטיין ממועדון עירוני פ"ת ותומר שטרנפלד ממועדון ראשון לציון במלוא הנקודות וזכו במקום הראשון המשותף עם  5 מ-5 . אסף גולדשטיין ממועדון עירוני פ"ת ותומר שטרנפלד ממועדון ראשון לציון שזכו גם בגביעים זהים שהוכנו מראש למקרה של מצב זה. במקום השלישי סיים בניה קרופניק מצפת בנו של מנהל פעילות השחמט מיכאל.

בתמונה - תומר שטרנפלד,אסף גולדשטיין ובניה קרופניק בסיום האליפות


הבת המצטיינת באליפות ליאל לויטן שהינה רק בת 5! צברה 2 נקודות מכובדות בהחלט וזכתה במדליה בשל כך.

בתמונה- השחמטאיות הצעירות נועה אורן-פאין וליאל לויטן

לצפייה בתוצאות האליפות לחץ כאן