מוקדמות אליפות הארץ לגילאים – מחוז צפון

בתאריכים 8-10 בדצמבר נערכו מוקדמות אליפות הארץ לגילאים של מחוז צפון במועדון השחמט חיפה – נשר. לתחרות החגיגית הגיעו למעלה מ-50 משתתפים מכל רחבי הצפון בליווי הורים, מאמנים וחברים.






התחרות סיפקה רגעי מתח רבים ובראשם המאבק הצמוד על המקום הראשון בקטגוריה עד גיל 9 שהגיעה לכדי דו קרב "ארמגדון" על כל הקופה.

באליפות עד גיל 7 את המקום השלישי כבשה טלי גביש המצויינת עם 3 נקודות מתוך 6 סיבובים, את הסגנות קטף אלון גרנות עם 4 נקודות ובמקום הראשון זכה ירון לויטן המקומי עם 4 נקודות גם כן ושובר שוויון גבוה יותר. 

בקטגוריה עד גיל 9 הייתה כאמור דרמה לא קטנה כאשר ארבעה שחקנים סיימו עם 4.5 נקודות בשישה סיבובים. לפי שובר השוויון יובל אטר סיים במקום הרביעי, גיא צירילמן במקום השלישי ולעומרי וייס ואילייה זוייב היה שוויון מלא לפי כל הפרמטרים ולכן עברו למשחק דו קרב של 5 דקות לכל שחקן. ההתרגשות נמשכה כאשר גם בדו קרב היה תיקו 1-1 וכעת נאלצו השניים לשחק משחק אחרון מכריע של "ארמגדון" על הגביע. בסיומה של הדרמה איליה זוייב זכה במאבק וכבש את המקום הראשון.

בתחרות עד גיל 11 למקום השלישי הגיע וסים חרעובה עם 5 מ-6 עת שגיא גוב עוקף אותו בשובר שוויון וזוכה במדליית כסף. ניקיטה חנין נעמד איתן בפסגה עם תוצאה מעולה 5.5 מ-6. 

עד 13 זכה בארד תומר גודוביץ' עם 3.5 בשישה סיבובים, גרוזמן איליה במקום השני עם 4.5 מ-6 ומיכאל גיצמן עם הגביע הגדול – 5.5 נקודות.

שון לויטן עלה לגמר בקטגוריה של עד גיל 15 עם תוצאה נפלאה של 5 מ-6.

חשוב לציין כי האליפות עברה בצורה חלקה ובאווירת חנוכה מיוחדת, תחת ניהולו של ולדימיר ויינשטיין וסגל השופטים – נטלי וובינקין, אנדרי גורבנוב וגרי קורן.

ברכות חמות לזוכים ולעולים לשלבי הגמר מצוות מועדון השחמט חיפה – נשר.