תחרות הפרס הגדול בבאקו

בתחרות העל בהשתתפות 12 מבכירי השחקנים בעולם מוביל אחרי שישה סיבובים המדורג מס' 1 פביאנו קרואנה, בעוד בוריס גלפנד נושף בעורפו במרחק של חצי נקודה בלבד. המשחק ביניהם בסיבוב השני הסתיים בתיקו.






 תחרות הפרס הגדול בבאקו

יואל תמנליס

בתחרות העל בהשתתפות 12 מבכירי השחקנים בעולם מוביל אחרי שישה סיבובים המדורג מס' 1 פביאנו קרואנה, בעוד בוריס גלפנד נושף בעורפו במרחק של חצי נקודה בלבד. המשחק ביניהם בסיבוב השני הסתיים בתיקו.

באקו בירת אזרבייג'ן מארחת בימים אלה (2-14 באוקטובר) את אחת התחרויות החזקות ביותר שהתקיימו לאחרונה. משתתפים בה 12 רבי אמנים מן השורה הראשונה בעולם (מד כושר 2700 ומעלה) ובראשם "הלהיט החם" של השחמט העולמי פביאנו קרואנה (איטליה) המוליך בראש לאחר שישה סיבובים.

תחרות זו היא הראשונה בסדרת "הפרס הגדול" לשנים 2014/15 המהווה שלב מוקדם לאליפות העולם. שני הראשונים בסדרה כולה יעפילו לתחרות המועמדים 2016. בין המשתתפים: אלכסנדר גרישצ'וק, סרגיי קריאקין, פטר סווידלר (רוסיה) שחריאר ממדיארוב, טיימור רג'אבוב (אזרבייג'ן) היקרו נקמורה (ארה"ב) לנייר דומינגז-פרז (קובה) , בוריס גלפנד (ישראל) ועוד.

עד עתה הסתיימו שישה סיבובים מתוך 11, והמוביל הוא המדורג מס' 1 בתחרות פביאנו קרואנה שצבר 4.5 נקודות (שלושה ניצחונות ושלושה תיקו). במקום השני נמצא בוריס גלפנד, שהפגין עד כה יכולת טובה מאוד, עם 4 נקודות. אחריהם דולקים שלושה רבי אמנים עם 3 וחצי נקודות: רוסטם קסימג'אנוב (אוזבקיסטן), טימור רג'אבוב והיקרו נקמורה.

כבר בסיבוב הראשון היו קרואנה וגלפנד הבולטים בתחרות כשניצחו את יריביהם – קרואנה (בשחור) ניצח את קריאקין וגלפנד (בלבן) את דימטרי אנדריקין. בסיבוב השני נפגשו קרואנה וגלפנד לקרב פנים אל פנים על המקום הראשון הזמני, אך קרואנה ששיחק בכלים הלבנים התקשה להשיג יתרון והקרב הסתיים בתיקו בשח נצחי לאחר סיבוכים רבים. סווידלר ונקמורה זכו לניצחונות ראשונים והצטרפו לחבורת המובילים.

בסיבוב השלישי גלפנד לחץ על גרישצ'וק בסיום ארוך ולבסוף ניצח בזמן, בעוד קרואנה החמיץ הזדמנות לנצח את נקמורה והסתפק בתיקו. בשלב זה הוביל גלפנד לבדו עם 2.5 נקודות.

בסיבוב הרביעי קרואנה ניצח לאחר שבלם התקפה חריפה של ממדיארוב. כל יתר המשחקים מסתיימים בתיקו, כך שקרואנה הצטרף לגלפנד בהובלה עם 3 נקודות לכל אחד.

כל משחקי הסיבוב החמישי הסתיימו בתיקו, כך שלא חל שינוי בטבלה, ואילו בסיבוב השישי חזר קרואנה לנצח בכלים הלבנים לאחר משחק חריף בהגנת גרינפלד מול סווידלר, בעוד גלפנד לא התקשה להשיג תיקו בכלים השחורים מול קריאקין. בעקבות תוצאות אלה נפתח פער של חצי נקודה בצמרת לטובת קרואנה לקראת הסיבוב השביעי המתקיים ביום חמישי אחר הצהרים.

התחרות תסתיים ב-14 באוקטובר. סביר להניח שנמשיך לראות בין המובילים את קרואנה, שנמצא בכושר מצוין בחודשים האחרונים, אולם אנחנו נחזיק אצבעות להמשך הצלחתו של נציג ישראל בוריס גלפנד אשר בינתיים "עושה את העבודה" כמו בימיו הגדולים.     

@@Baku 1-6.pgn@@