אליפות אירופה בירבאן

לאחר 4 סיבובים באליפות אירופה ליחידים בירבאן בירת ארמניה נותר רק שחקן אחד עם מלוא 4 הנקודות: יבגני נאייר מרוסיה שגבר בסיבוב הרביעי על איליה סמירין מישראל.






 זוהי ללא ספק התחרות השוויצרית החזקה ביותר של 2014: 15 רבי-אמנים בעלי מד-כושר 2700 ומעלה; עוד 57 בעלי מד-כושר בין 2600 ל-2699. וכרגיל לא חסרו הפתעות כבר בסיבובים הראשונים. חלקן היו קשורות בנציגי ישראל: אלוף אירופה לשנת 2013 אלכסנדר מויסיינקו מאוקראינה שמט חצי נקודה כבר בסיבוב הראשון מול אסף גבעון, שסיים בהמשך בתיקו גם עם רב-האמן הרוסי החזק בוריס גראצ'ב.

רב-האמן הנודע אלכסנדר בליאבסקי, לשעבר מועמד לאליפות העולם המייצג כיום את סלובניה, התקשה מאוד בסיבובים הראשונים מול נציגי ישראל: תיקו מול עידו בן-ארצי והפסד לאילון נקר.

גיל פופילסקי סיים בתיקו מול אלוף אירופה לשעבר ולדימיר פוטקין, ולאחר מכן הפתיע ב"דרבי" ישראלי את יבגני פוסטני.

לאחר ארבעה סיבובים, המצליח מבין שחקני ישראל הוא איליה סמירין עם 3 נקודות. 2.5 נקודות צברו מקסים רודשטיין, אמיל סוטובסקי, יבגני פוסטני, אלכסנדר חוזמן, דן צולר, גיל פופילסקי ודני ראזניקוב.

בתחרות כולה מוביל יבגני נאייר מרוסיה, שגבר בסיבוב הרביעי במשחק מרתק על סמירין., עם מלוא 4 הנקודות. בראש קבוצת צוברי 3.5 נקודות מפתיע ולדיסלב ארטמייב בן ה-16. ביחד עם בני ארצו שימאנוב, ריאזנצב ומוטילב (רוסיה), קובאלנקו (לטביה) וצ'פארינוב (בולגריה) המנסה להמשיך בסדרת הצלחותיו לאחר ניצחונו המפתיע בחודש שעבר בגיברלטר.

התחרות מתקיימת באולם כנסים בירבאן בירת ארמניה. טקס הפתיחה היה מרשים ביותר. השחקנית מס' 1 בעולם יהודית פולגאר כתבה בטוויטר שזה היה אחד מטקסי הפתיחה הטובים ביותר שראתה אי פעם. הדבר אינו מפליא, שכן בארמניה שחמט הוא הספורט הלאומי. הטקס נערך בנוכחות נשיא ארמניה ומכובדים רבים אחרים, וכלל מצגת על אלוף העולם טיגראן ו. פטרוסיאן, שנפטר לפני 30 שנה והתחרות נערכת לזכרו.

בכתבה הבאה נביא משחקים נבחרים מהסיבובים הראשונים של התחרות.

picture of hiv rash jasonfollas.com pictures of aids