הסתיימה אליפות העולם לנערים באל-עין

עכשיו כבר מותר לגלות: שמה של מדינת ישראל ודגל ישראל הוסרו מאתרי התוצאות הרשמיים בזמן התחרות לא ביוזמת המארגנים, אלא לפי הוראות מגורמי הביטחון הישראליים, על מנת להגן על שלומם של חברי המשלחת. עם סיום התחרות הושב דגל ישראל לאתר התוצאות.






 יו"ר האיגוד משה שלו, שהתראיין לאתר

 J-Wire: Jewish Online News from Australia and New Zealand, מוסיף:

"האירוח היה למופת, ואני מודה בהזדמנות זו לסגן שר החוץ זאב אלקין ולשרת הספורט לימור לבנת על העזרה הנהדרת שהם הגישו. שיגור המשלחת היה כרוך בעלות כספית כבדה, ואני רוצה להודות בפומבי לאלו שעזרו לממן את ההוצאות".

שני המאבטחים הישראלים שנשלחו לאמירות אבו-דאבי עבדו בשיתוף פעולה עם מאבטחים מקומיים, והמשתתפים הישראלים חזרו בשלום הביתה.

בתחרות עצמה הצטיינה אלופת אירופה עד גיל 10 אנסטסיה וולר שהתברגה בעשירייה הראשונה בתחרות קשה. נציגות אסיה זכו ב-7 מתוך 10 המקומות הראשונים, כולל שתי שחקניות איראניות שההתמודדות בינן לבין אנסטסיה נמנעה מסיבות פוליטיות. אנסטסיה חילקה מקום 11-5 עם 8 נקודות מתוך 11, כאשר שיטת שובר השוויון (מספר ניצחונות) פעלה לרעתה. הישגה היה יכול להיות טוב יותר לולא מספר החמצות זכייה במשחקים שהסתיימו בתיקו, כולל מול שחקנית הודית בסיבוב הלפני אחרון.

משחקיה של אנסטסיה שודרו ישירות יום יום, והצופים הישראלים שהתעניינו בהם יכלו לחזות ברמה נדירה של הבנת משחק מצדה של ילדה בת 10. אף על פי שהחלום להשיג מדליה עבור ישראל על אדמת מדינה ערבית לא מומש, זהו עוד שלב בהתקדמותה של אנסטסיה, בהנחיית המאמן ולדיסלב שקלובסקי שהיה עמה הן באליפות אירופה במונטנגרו והן באבו-דאבי.

השחקנים הישראלים האחרים לא זכו להישגים משמעותיים. יש לציין כי המשלחת אורגנה בחופזה, ממש ברגע האחרון, לאחר שעד חודש נובמבר סברו כולם שלא תהיה כלל משלחת ישראלית לאירוע זה. במהלך התחרות נמתחה ביקורת על כך שהרכב נציגינו לא היה החזק ביותר האפשרי. זה נכון, אבל ועדת הנוער פנתה במהלך החודש האחרון לכמה מאלופי הארץ שהגיבו בשלילה להזמנה להצטרף למשלחת, אולי בשל קוצר הזמן.

אף על פי כן, מן הראוי שבעתיד ייקבעו אמות מידה ברורות לקביעת נציגי ישראל, בייחוד אלה הממומנים מטעם האיגוד, לתחרויות מעין זו. המטרה צריכה להיות לבחור את הנציגים החזקים ביותר המהווים פוטנציאל למדליות על פי הערכות מקצועיות. לעניות דעתי, הרמה היחסית האמיתית של הנוער הישראלי בעולם גבוהה יותר ממה שהושג בתחרות זו.

תוצאותיהם של נציגי ישראל (פרט לאנסטסיה וולר) בתחרות זו היו:

עומר רשף מקום 47 עם 6.5 נקודות בתחרות עד גיל 16.

אלון מינדלין מקום 60 עם 5.5 נקודות בתחרות עד גיל 18.

מיכל להב מקום 77 עם 5 נקודות בתחרות לבנות עד גיל 14.

שהם כהן-רביבו מקום 132 עם 5 נקודות בתחרות עד גיל 10.

בתחרויות הבזק זכו נציגינו לתוצאות טובות יותר: מיכל להב – מקום 11 עם 5 מ-7; אלון מינדלין – מקום 16; עומר רשף – מקום 20.