חמישה מובילים באליפות אירופה

חמישה מובילים באליפות אירופה






 חמישה מובילים באליפות אירופה  מאת יוחנן אפק

 

גם אתמול בסיבוב השלישי ניטשו מאבקים חריפים ומרתקים באליפות אירופה בשחמט הנערכת במלון רמאדה הירושלמי. בתום הסיבוב שומרים חמישה רבי-אמנים על מאזן מושלם: לנווארה (צ'כיה), וובק וקורובוב (אוקראינה), נאייר (רוסיה) ולופולסקו (רומניה) מלוא 3 הנקודות.

לא פחות מ-37 שחקנים איבדו חצי נקודה בלבד וביניהם הישראלים איליה  סמירין, אמיל סוטובסקי ומקסים רודשטיין. סוטובסקי גבר על האמן הבינלאומי הטורקי  פיראת בוראק, סמירין הכניע את הסרבי רב-אמן אלכסנדר אינדיץ' ורודשטיין ניצח את רב-אמן אנדריי ז'יגאלקו מבלארוס.

 אלוף ישראל לשעבר תמיר נבאתי נוצח בידי הרומני לופולסקו; בין שחקני הנוער הישראליים ראויות לציון תוצאות  התיקו שהשיגו נמרוד ויינברג עם הכוכב ההולנדי הצעיר בנימין בוק ויונתן בקלצ'וק מול האוקראיני ויטאלי סיווק. מרהיב היה ניצחונו של קפטן סגל הנוער הישראלי איגור ביטנסקי מול האמנית הבינלאומית הרומניה קאמליה-אדריאנה צ'יובאנו. אי-שם בתחתית הדירוג התנהל גם דרבי משפחתי בין מנהל המועדון הירושלמי אלון כהן-רביבו לבין בנו שוהם. ידו של האב היתה הפעם על העליונה וההיררכיה הפטריאכלית לא נפגעה.

אורח הסיבוב היה רב-אמן אליק גרשון שחבר לאלון גרינפלד בעמדת הפרשנים באולפן האינטרנטי. גרשון ממעט לשחק בשנים האחרונות ואולם בצעירותו היה פעמיים אלוף העולם לנוער (עד גיל 14 ועד גיל 16).

  הסיבוב הרביעי ייערך הבוקר יום ו' בשעה 11 במלון רמאדה. החל משעה זו ניתן לצפות במהלכי הקרבות בשידור ישיר מלווים בפרשנות בשפה האנגלית (בכל שעה שלמה-עם תקציר עברי של המשחקים הישראלים).

 במוקד הסיבוב הרביעי יעמדו קרבות הצמרת  נווארה-נאייר, לופולסקו-קורובוב וויטיוגוב-וובק. גם לישראלים המובילים נכונו, אמנם בכלים הלבנים, קרבות לא קלים : רודשטיין יתמודד מול הגאורגי פנטסולאיה, סמירין יפגוש את השוודי הצעיר גרנדליוס וסוטובסקי  את הסלובקי מיכאליק.

האליפות זוכה להתעניינות תקשורתית חסרת תקדים בארץ: ערוץ 1 וערוץ 2 ייחדו לה כתבות מכובדות במהדורות החדשות המרכזיות, ערוצי רדיו ואינטרנט וכן העיתונים הגדולים בישרו על פתיחתה. אתרי האינטרנט המובילים  בעולם השחמט מקדישים לה סיקור מצולם.

את יומן האליפות, גלריית צילומים שובי עין פרי עדשתו של יואב ניסנבוים ואת כל המשחקים כמו גם מבחר עשיר של מאמרים אינפורמטיביים ניתן למצוא יום-יום באתר הרשמי:

www.eicc2015.com