גרינפלד עדיין המהיר מכולם

יהודה גרינפלד ניצח בתחרות הבזק של המשחקים הדפלימפיים. יבגני זנן- רב האמן הבא של ישראל. מושבה ישראלית צעירה בספרד. ישראלים בליגות האירופיות.צעירים מצטיינים בסרביה ובשווייץ.






במסגרת משחקי החורף של איגודי ספורט החרשים  Deaflympics נערכו לראשונה בצ'יאבנה, השוכנת בפרובינציה האיטלקית הצפונית סונדריו, גם תחרויות שחמט. נציגנו הבודד באירועים היה פעמיים אלוף ישראל בשח-קלאסי ,חבר הנבחרת לשעבר וגם אלוף הארץ בבזק (בקרב השומעים!) רב אמן יהודה גרינפלד. הוא השתתף באליפות העולם בבזק בה התמודדו 43 שחקנים מ-18 מדינות , מהם 2 רבי אמנים ו-3 אמנים בינלאומיים, ב-11 סיבובים שוייצריים. יהודה זכה לבדו בבכורה ובמדליית הזהב עם 9 נקודות, לפני הפולני מטיאוש לפאז' 8.5, האיטלקי אב"ל דוויליו קולוטיס 8, ר"א זלאטקו קלאריץ' (קרואטיה) א"פ ויקטור מקסימנקו (קזחסטן) ומוחמד רזא גנדימי (גרמניה) 7.5 כל אחד. 

ישראלים בליגות האירופיות

בשעה שעונת הליגה הישראלית טרם נפתחה הגיעו הליגות האירופיות כמעט לשליש הדרך. בליגה החזקה ביותר, הבונדסליגה הגרמנית, נערכו עוד שני סיבובים.קבוצתם של מקסים רודשטיין ואלוף ישראל אלון גרינפלד, ס.וו. לינגן, ניצחה בסיבוב השלישי 4.5: 3.5 את ס.וו. הוקנהיים. מקסים גבר בלוח השני על הרוסי ר"א ארנסטו אינרקייב. אלון ממתין עדיין להופעת הבכורה.

בסיבוב הרביעי גברה לינגן על ספייר-שווגנהיים 5: 3. מקסים נפרד בתיקו מן הלטבי ר"א ארטורס נייקסאנס

קבוצתו של תמיר נבאתי, וורדר ברמן גברה בסיבוב השלישי על ספייר שווגנהיים 4.5: 3.5. תמיר נוצח בלוח הראשון על-ידי האזרי ר"א ניז'את אבאסוב. בסיבוב הרביעי נוצחה וורדר ברמן בשיעור זהה בידי הוקנהיים. תמיר העניק לברמן ניצחון אישי בודד על הלוח הראשון כשגבר על הרוסי ר"א ולדימיר פדוסייב.

בתום הסיבוב הרביעי הוליכה בראש האלופה הכמעט נצחית באדן-באדן עם 8 נקודות קבוצתיות, לפני ס.ק. המבורג וס.וו. לינגן 7 כל אחת. אוגסבורג , קבוצתו של יבגני פוסטני, שלא שותף הפעם, דורגה במקום התשיעי עם 3 נקודות.

מקסים רודשטיין

גם בליגה הצ'כית החזקה ,בה מובילים שני בכירינו את קבוצותיהם על הלוח הראשון, נערכו עוד שני סיבובים שהאירו פנים פחות לשחקנינו. קבוצתו של תמיר נבאתי מנאד לאבם נוצחה 3: 5 בידי מורבסקאיה סלאבה מן העיר ברנו (תמיר נוצח בידי הקרואטי איבן סאריץ').בסיבוב הרביעי נפרדה נאד לאבם בתיקו 4:4 מקבוצת "דוראס" (תמיר נוצח בידי הגרמני ר"א ניקלאס הושנבאת' ).

ז'יקודה טורנוב, קבוצתו של מקסים רודשטיין נפרדה בסיבוב השלישי בתיקו 4:4 מסייאסטה סולושן יוניצ'ס (מקסים נוצח בידי הצ'כי ר"א פטר מיכאליק). טורנוב נחלה הפסד מינימלי בסיבוב הרביעי מידי דופראבני פודניק מפראג (מקסים גבר על הסלובקי ר"א איגור שטול).

בתום הסיבוב הרביעי הוליך בראש מועדון השחמט של נובי בור עם מאזן מושלם בן 12 נקודות קבוצתיות, לפני גאסקו פרדוביצה ומוראבסקה סלאביה ברנו 9 כל אחת. קבוצותיהם של רודשטיין ונבאתי מדורגות במקומות רביעי וחמישי עם 7 נקודות כל אחת.

בליגת המשנה ההולנדית גברה קבוצת ואחנינגן בסיבוב הרביעי על "מקס אאובה" מן העיר אנסחדה 5.5: 4.5. כתבכם ניצח בלוח השלישי את ההולנדי אב"ל דויד מידמה.

תמיר נבאתי

יבגני זנן רב אמן!

ספרד היא גן עדן לפעילות תחרותית עם שפע מדהים של אירועים במשך כל ימות השנה. בקטגוריה הראשית של התחרות הפתוחה באלוברגאט שנסתיימה ביום רביעי התמודדו ב-9 סיבובים שווייצריים 13 שחמטאים מ-28 פדרציות ובכללם 23 רבי אמנים, 31 אמנים בינלאומיים ועשר אמניות בינלאומיות. עם המשתתפים נמנו 24 נציגי המדינה המארחת ואולם הנתון המדהים הוא המשלחת ההודית שמנתה לא פחות מ-55 שחקנים מהם 9 רבי אמנים ובבכורה חלקו צמד רבי אמנים: ס.ל. נראיאנאן (הודו) ומתיאוש בארטל (פולין) עם 7 נקודות, בהקדימם במחצית הנקודה 6 שחקנים: רבי האמנים ההודים אריון אריגאייסי ואבהימאניו פוראניק והאמנים הבינלאומיים הארשית ראייה וסנקאלפ גופטה, רב האמן הצרפתי מקסים להגארד והאמן הבינלאומי הישראלי יבגני זנן -6.5 כל אחד.   

יבגני בן ה-21, שחקן מועדון ראשון-לציון, התמודד עם 4 רבי אמנים, 3 אמנים בינלאומיים ואמנית בינלאומית אחת וצלח את האירוע ללא הפסד ועם רמת ביצוע 2607! בשני הסיבובים האחרונים הוא התמודד עם שני רבי אמנים ספרדיים חזקים: הוא נפרד בתיקו מסלוודור דל ריו דה אנג'ליס והגדיל לעשות בסיבוב האחרון בנצחו את מרק נרסיסו דובלאן בקרב מרתק. ההישג הזה מעניק לו את הציון השלישי המיוחל לתואר רב אמן.

יבגני זנן- רב האמן הבא של ישראל

עוד שני ישראלים חזקים נטלו חלק בתחרות וצברו 5.5 נקודות: אב"ל אריאל ארנברג (18), שעם יריביו נמנו 2 רבי אמנים ו-5 אמנים בינלאומיים התנהל עד לסיבוב השביעי בלתי מנוצח, אבל אז נחל את הפסדו הראשון מידי ההודי גופטה. בסיבוב האחרון זווג אריאל מול האמנית הבינלאומית האירנית מובינה אלינסאב וזו כצפוי לא הופיעה למשחק כ"מיטב" המסורת הספורטיבית בארץ זו אליה הורגלנו לדאבוננו בשנים האחרונות. גם הישראלי השלישי באירוע, ר"א אורי קובו, צבר 5.5 נקודות ללא הפסד ועם 7 תיקו. התוצאות המלאות-כאן:

http://chess-results.com/tnr425713.aspx?lan=1&art=1&rd=9&fed=ISR&turdet=YES&flag=30

משלחת צעירה בספרד

מכאן עברו השלושה לאחת התחרויות הפתוחות הגדולות והאטרקטיביות בספרד ובעצם ביבשת כולה- המהדורה השישית של הפסטיבל הבינלאומי בסיטג'ס,אתר קייט בחבל הבירה הקטלונית ברצלונה. האירוע כלל שתי קטגוריות בשחמט קלאסי ושורה של תחרויות בזק.

בתחרות הראשית התמודדו 311 שחקנים מ-56 מדינות , מהם 55 רבי אמנים, 4 רב-אמניות, 56 אמנים בינלאומיים ו- 8 אמניות בינלאומיות, התמודדו ב- 10 סיבובים שווייצריים. עם המשתתפים נמנו גם 11 שחמטאים ישראלים צעירים ממיטב הנוער שלנו.

מנצח התחרות היחיד היה מיודענו רב האמן האוקראיני אנטון קורובוב עם 8.5 נקודות, לפני רבי האמנים וואסיף דורארבאילי (אזרבייג'ן) ורסמוס סוואנה (גרמניה) 8 כל אחד. צעירינו סיימו הרחק מן הצמרת הגבוהה: האמנים הבינלאומיים יבגני זנן ואריאל ארנברג צברו 6.5 נקודות כל אחד; האחים עידו ואסף גורשטיין 6 כל אחד; אלי מיליקוו ור"א אורי קובו 5.5 כל אחד; אורי כוכבי 5;פיטר גוחבט ואורי יניב 4.5 כל אחד; שמואל יצחקי 4.

בתחרות המשנית התמודדו 139 שחקנים מ-22 מדינות לרבות אח ואחות ממועדון "אטיוד" רמת גן: שיר שתיל בן ה-12 הצטיין עם 7 מ-10 ופרס מיוחד על ההישג הטוב ביותר בקטגוריית בני גילו המקדם אותו בכ-150 נקודות מד-כושר; אחותו אור בת ה-9, מי שזכורה מזכייתה בקיץ האחרון במדליית הכסף באליפות אירופה לתלמידי בתי הספר בקטגוריית בנות גילה, צברה 4.5 נקודות המזניקות אותה ב-140 נקודות מד-כושר.

שיר (שמאל) ואור שתיל

במהלך התחרות נערכה בערבים גם שורה של תחרויות בזק . באחת החזקות שבהן הדהים אלי מיליקוו הצעיר בחלקו את הבכורה בצוותא עם הספרדי ר"א חיימה סאנטוס (עליו גבר בסיבוב האחרון והמכריע!) 7.5 מ-9 כל אחד. רמת הביצוע של אלי עמדה על 2532 נקודות והוא גבר בין השאר על עוד רב אמן ספרדי ועל 3 אמנים בינלאומיים. אחיו יואב ושלמה יצחקי נמנו עם שבעת מחלקי המקום השלישי עם 6.5 כל אחד.

בתחרות בזק אחרת נרשם חידוש כאשר מול הישראלי עידו גורשטיין הופיעו שני רבי האמנים האירניים החזקים אמין טבאטאביי ופרהאם מגסודלו וגם זכו. בכך שברו השניים חרם ספורטיבי ממושך על הופעות מול ישראלים ועוררו השערות על שינוי מדיניות ארצם. האמנם טעות בזיהוי כפי שטענו האירנים או אות לבאות ? ימים יספרו.

אלי מיליקוו – ניצחון בזק 

הדירוג המלא: http://chess-results.com/tnr478652.aspx?lan=1&art=0&fedb=ISR&fed=ISR&turdet=YES&flag=30 


ניצחון ישראלי בשווייץ

בפסטיבל השחמט ה-24 של העיר השווייצית פאיירן נערכו תחרויות פתוחות וגם תחרויות מהירות לנוער בקטגוריות גיל שונות. בתחרות המהירה לגילאי 12 התמודדו 28 נערים שווייציים והישראלי שיר שתיל ממועדון אטיוד רמת-גן. שיר זכה בבכורה בצוותא עם אלוף שווייץ לבני גילם דוריאן אסלני, 6 נקודות בשבעת הסיבובים השווייצריים (גם הם) כל אחד. שיר הוכרז כמנצח לאחר שצלח את התחרות ללא הפסד, גבר על שותפו לבכורה ואף תוגמל על הישגו בפרס בן מאה פר"שים (אל בהלה, אלה מאה פרנקים שוייצריים).

הדירוג המלא:

http://chess-results.com/tnr477296.aspx?lan=1&art=1&rd=7&fed=ISR&turdet=YES

שיר שתיל (במרכז) בחלוקת הפרסים

הצלחה ישראלית בסרביה

רבים מכירים, ואף נטלו חלק, בתחרויות השבת הראשונה בבודפשט אותן מארגן, זה 3 עשורים, לאסלו נאג' הבלתי נלאה (שיודע, בין השאר, לומר בעברית: "אני המארגן הכי גדול בעולם"). לא רבים מכירים עדיין את המהדורה הסרבית של המתכונת החודשית, "השבת השלישית", שמארגן רב האמן סיניסה דראזיץ' בעיר נובי סאד בירת חבל וויוודינה וגם היא מציעה תחרויות סגורות עם הזדמנויות להשגת ציונים לתארים בינלאומיים. בסוף נובמבר נערכה שם, אולי לראשונה, תחרות שווייצרית מעורבת חזקה להשגת תארים בה התמודדו 32 שחקנים מ-13 פדרציות ב-10 סיבובים, לרבות שני ישראלים. עם המשתתפים נמנו 22 בעלי תארים בינלאומיים: 8 רבי אמנים, 7 אמנים בינלאומיים 5 אמני פיד"ה ו-2 אמניות פיד"ה.

צמד המנצחים היו רב האמן התורכי סואט אטאליק והאמן הבינלאומי הסיני ז'יאנג צ'ו עם 7 נקודות כל אחד, לפני הסרבי ר"א מיודראג סאביץ' והאמן הבינלאומי ההודי סריווטסאב ראהול 6.5 כל אחד, אב"ל קווין גו ווי (סינגפור) וא"פ אודי אמייה (הודו) 6 כל אחד. בין ששת צוברי 5.5 נקודות נכלל גם הישראלי א"פ איתן רוזן בן ה-13 , ממועדון כפר-סבא, שדורג במקום השמיני עם רמת ביצוע 2411! בין השאר התמודד איתן עם 5 רבי אמנים וצבר מולם 2 נקודות: הוא גבר על הסרבי בורקו ליאטים, נפרד בתיקו מן ההונגרי אטילה צ'בה ומן המארגן דראזיץ' והפסיד למנצח אטאליק ולסאביץ'.

הישראלי השני באירוע, נתנאל לוי, צבר 2.5 נקודות.

הדירוג המלא: https://chess-results.com/tnr465123.aspx?lan=1&art=1&rd=10&turdet=YES&flag=30  

התחרות הסימולטנית הבינלאומית

המהדורה ה-16 של התחרות הבינלאומית לפתרון בעיות וסיומים , תיערך בו-זמנית בארצות שונות ביום א' -26 בינואר 2020 החל מן השעה 11. התחרות נערכת ב-3 קטגוריות (ראשית, משנית וצעירים) מה שמעניק סיכויי הצלחה לכל רמה וגיל. בישראל תיערך התחרות במועדון קריית אונו. כל הפרטים בהזמנה שלפנינו:

הזמנה

צילומים: שלמה שתיל, אתרים רשמיים; פייסבוק