סוטובסקי הצטיין על האי מאן

לקט הופעות ישראליות אחרונות באירופה: סיבוב חובק יבשת על האי מאן. בסיביר, גרמניה, ליטא, יוון, הולנד, ספרד ופורטוגל ולקינוח: גיחה נוסטלגית ל...אבו דאבי!






אמיל סוטובסקי (ראשון מימין) בחברה טובה על בימת הכבוד

על האי מאן שבים האירי, בין אנגליה לאירלנד, ננעלה עוד מהדורה רבת עוצמה של התחרות הבינלאומית הפתוחה ב-3 קטגוריות. בקטגוריה הראשית התמודדו 165 שחמטאים מ-37 פדרציות מהם 75 רבי אמנים ו-44 אמנים בינלאומיים על קרן פרסים בת 144 אלף ליש"ט. התחרות עתירת כוכבי העל נסתיימה בניצחונם המשותף של הפולני רדוסלאב וויטאשק ומיודענו האזרי ארקדי ניידיץ' עם 7 נקודות כל אחד (הפולני ניצח בשובר השוויון), לפני הרוסים ולדימיר קראמניק, אלכסנדר גרישצ'וק, האמריקנים היקארו נקאמורה וג'פרי צ'ונג, הסיני וואנג האו, האנגלי גוואיין ג'ונס וההודי ב. אדהיבאן 6.5 נקודות כל אחד. 19 שחקנים צברו 6 נקודות כל אחד ובכללם השחקנית המצטיינת, הרוסיה אב"ל אלינה קשלינסקאייה, רעייתו של מנצח התחרות ( הזוג גרף 45 אלף ליש"ט), וישוונתאן אנאנד, מקסים ואשייה לגראב, סרגיי קריאקין וגם הישראלי המצטיין אמיל סוטובסקי. אמיל צלח את התחרות ללא הפסד עם 6 תיקו וניצחונות על האנגליה אב"ל יובנקה הוסקה, הגיאורגית רבת אמן נינו בטסיאשווילי ונער הפלא הגרמני וינסנט קיימאר.

עוד חמישה ישראלים בכירים השתתפו בתחרות הראשית: תמיר נבאתי 5.5 , בוריס גלפנד ואורי קובו 5 כל-אחד, איליה חמלניקר 4.5 ואריאל ארנברג 4.


אתר רשמי:

https://iominternationalchess.com/

יוליה הודחה בסיבוב הראשון

אליפות העולם לנשים נערכת באקדמיית אוגרה שבחאנטי מאנסיסק (סיביר) עם 64 מטובות שחקניות תבל בפתיחה לרבות אלופת העולם המכהנת והמדורגת מספר אחת, הסינית יו וניון. מבין 20 הראשונות נעדרו רק בכירת שחמטאיות תבל, הסינית הו-ייפאן והצרפתייה מספר אחת מרי סבאג. האליפות נערכת במתכונת של דו-קרבות נוק אאוט קצרים עם שוברי שוויון מהירים לאחר שני קרבות קלאסיים.. בסיבוב הראשון לא נפלו הפתעות דרמטיות ורובן המכריע של הפייבוריטיות העפילו לשלב השני, לרבות שש מבין שבע הסיניות (השביעית נוצחה בידי בת ארצה...) . בין המודחות היתה גם הישראלית מספר אחת, אב"ל יוליה שווייגר , נציגתנו הבודדת באירוע העל, אשר נוצחה 0.5: 1.5 על ידי רבת אמן מוניקה סוצ'קו מפולין.

אתר רשמי:

https://ugra2018.fide.com/

יבגני זנן בצמרת אליפות בווריה

בגמונד אם טגרנסה נסתיימה המהדורה ה-22 של האליפות הבינלאומית הפתוחה של מדינת בווריה בגרמניה. 496 שחקנים מ-32 מדינות ובכללם 25 רבי אמנים ו-23 אמנים בינלאומיים התמודדו בתשעה סיבובים שווייצריים והבכורה התחלקה בין רבי האמנים איגור קובאלנקו (ליטא), גאבור פאפ (הונגריה) ואלירזה פירוזיה (אירן) עם 7.5 נקודות כל אחד, לפני רבי האמנים רוברט הובנסיאן (ארמניה), דיטר-ליוויו ניסיפיאנו (גרמניה), חאיימה סאנטוס (ספרד), אדוארדו איטוריזאגה (ונצואלה), אלכסנדר מויסיינקו (אוקראינה), האנס סטפנסון (איסלנד), אנטון דמצ'נקו (רוסיה), צ'נדה סנדיפאן (הודו), אלכסנדר פיר (ברזיל) והאמן הבינלאומי הישראלי יבגני זנן.

 יבגני, שחקן מועדון ראשון-לציון, נפרד בין השאר בתיקו ממויסיינקו לאחר שהפגין עליונות במרבית שלבי הקרב, הפסיד רק לניסיפיאנו וביצועו התחרותי עמד על 2550. חברו למועדון, האמן הבינלאומי ישראל כספי, צבר 6.5 נקודות ללא הפסד.

https://www.schach-tegernsee.de/ אתר רשמי:

יבגני זנן

יהלי הצטיין בוילנה

בוילנה בירת ליטא נערכה תחרות בינלאומית לזכר מקס זאוונלי בשלוש רמות. בתחרות הראשית התמודדו 56 שחקנים מ-15 פדרציות ובכללם 6 רבי אמנים ו-8 אמנים בינלאומיים.

 את הבכורה חילקו רבי האמנים אלכסיי פדורוב (בלארוס) וגוורג הארוטיוניאן (ארמניה) עם 7 נקודות ב-9 סיבובים, לפני האמן הבינלאומי טיגראן הארוטיוניאן 6.5.

עם המשתתפים נמנו גם 4 ישראלים צעירים. המצטיין שבהם היה יהלי סוקולובסקי בן ה-12ממועדון קריית אונו שצבר 5.5 נקודות עם רמת ביצוע 2433 ודורג במקום ה-12! בין השאר סיים בתיקו עם רב-אמן ויטאלי קונין (גרמניה) וניצח את אמני פיד"ה פיוטר נגויין (פולין) ויורי קריקון (אוקראינה). הוא הוכתר לא רק כמצטיין עד גיל 14אלא גם בקטגוריות מד כושר עד 2200 ועד 2300. יהלי מתאמן ב-3 השנים האחרונות עם האמן הבינלאומי עידו בן-ארצי ובאליפות אירופה האחרונה היה ממצטייני המשלחת הישראלית.

יואב מיליקוו בן ה-14 ממועדון רמת-גן צבר 5 נקודות וניצח בין השאר את האמן הבינלאומי הליטאי קסטוטיס קאונס.אחיו אלי ואלופת ישראל מיכל להב צברו 4 נקודות כל אחד. מיכל גברה על האמן הבינלאומי הרוסי יורי מאלינין.

יהלי סוקולובסקי בטקס הסיום

אתר רשמי:

http://www.zchess.lt/?mod=contents&act=start&lang=lt

ישראלים באליפויות הנוער

בפורטו קאראס שביוון ננעלו אליפויות העולם הגילאיות לנוער בהן התמודדו בני ובנות 14, 16ו-18 מ-79 מדינות ב-11 סיבובים שוויצריים.

בין המשתתפים היו גם תשעה ישראלים אך באף קטגוריה לא התעלו אל מעבר לעשירייה הרביעית. ואלו הן תוצאותיהם:

בני 18: א"פ אור ברונשטיין ושקד תפארת 5.5 כל אחד; בנות 18: טל פרי.5; בני 16: אייל גביזון 6.5 , תומר פיינמן 5; בנות 16: יעל כהן 4; בני 14: שוהם כהן רביבו6.5, ייגור סטוליארסקי 5.5 ; בנות 14: דריה סדקה 4.

השחקן הישראלי המצטיין היה אייל גביזון ממועדון אטיוד רמת-גן עם, בין השאר, ניצחון על ההונגרי אב"ל אדם קוזאק וביצוע תחרותי 2320.

השבוע נפתחו בסנטיאגו שבחבל גליציה הספרדי אליפויות העולם לקדטים לבני ובנות 8, 10 ו-12. גם משלחת ישראלית מתמודדת באירוע ואפילו שני מאמנים ישראליים במשלחות האחרות ארתור קוגן ואביב פרידמן. סיבוב אחד כבר נדחה עקב תנאי מזג אוויר קשים.. נספר על האירוע בדיווחנו הבא.

בקצרה

פורטוגל המהדורה ה-12 של התחרות הבינלאומית בפיגוורה דה פוז בפורטוגל משכה 50 שחקנים מ-12 מדינות מהם 7 רבי אמנים ו-4 אמנים בינלאומיים. המנצח היחיד היה הפולני ר"א קז'ישטוף יקובובסקי עם 7 נקודות ב-9 קרבות.לפני רבי האמנים אנדריאה סטלה (איטליה), לואיס גאלגו (פורטוגל) ואולג רומאנישין (אוקראינה) 6.5 כל-אחד. שישה שחקנים צברו 6 נקודות וביניהם רב האמן הישראלי מיכאל אורטובסקי.

הקורא במסע

אני ממעט לשחק בשנים האחרונות אבל לתחרות סופשבוע קל"ב במרכז אמסטרדם, שמאוד היטיבה איתי במהדורות קודמות, התקשיתי לסרב. עם חצי נקודה חופשית (3 משחקים קלאסיים ביום זה כבר מוגזם) ותיקו נוסף הגעתי לסיבוב השישי והאחרון עם 4 נקודות. כמו שקורה לפעמים הפסדתי ליריבי הצעיר ממני ב-44 שנים, צ'רק פוס, אשר ניצח בתחרות עם 5.5 נקודות והשאיר אותי עם פרס סניורים צנוע ועם שתי תחבולות ניחומים קטנות מן הסיבובים הקודמים. הנהי הקלילה בין השתיים:

לבן: אפק שחור: ון דר ווסטיין

הלבן נוסע וזוכה. הפתרון בסוף הכתבה 

שייח מט

הישגיה האחרונים של משלחת הג'ודו הישראלית העלתה מן האוב מסע שחמטי נוסטלגי אל המפרץ הפרסי. בפברואר 2013 הוזמנה משלחת נוער ישראלית לאליפויות העולם לנוער באיל עין שבאבו-דאבי. סיפור הנסיעה הזאת הונצח בסרט שגיבוריו הם ראש המשלחת איגור ביטנסקי והשחקן הצעיר עומר רשף. אם טרם צפיתם בו עדיין לא מאוחר. אנחנו נהנינו:

https://www.youtube.com/watch?v=gu-Nfacye7M

פתרון התחבולה אפק- ון ווסטיין: 19. ר:ח7+! מ:ח7 20.מהח5+ מז8 21.צ:ז7+! מ:ז7 22.רח6+  

עם 2 וריאנטי הד: 22...מז8 23.מהז5+ פז6 24.מהו6 או: 22...מח7 23.רז5+ מז8 24.רו6 פז6 25. מהח6 המלכה והרץ הלבנים מחליפים מקומות בתמונות המסע שלפני המט.

במשחק עצמו בחר הלבן "ליפול על חרבו" ושיחק 22...מו6 23.מהז5 מט.

צילומים: אינטרנט

לתגובות, עדכונים ומשחקים יפים של ישראלים בחו"ל:

[email protected]