צבי בר- שירה ז"ל






קהל רב ליווה ביום שישי האחרון את השופט הבינלאומי צבי בר שירה ז"ל בדרכו האחרונה. בר שירה היה בן 84 במותו.


הנה דברים שאמר עליו השופט הבינלאומי אלמוג בורשטיין, יו"ר ועדת החוקה והשיפוט של האיגוד:


צבי בר שירה היה אדם יחיד ומיוחד. אפילו יום ההולדת שלו – 11/11 - היה מיוחד. הוא נולד בשנת 1932 באוסטריה ועלה לארץ בהיתו בן 7 ערב מלחמת העולם השנייה. עבד במשך עשרות שנים כעיתונאי, תחילה בעיתון "חדשות הספורט" ולאחר מכן במדור הספורט של "מעריב". 


אבל אהבתו הגדולה הייתה נתונה דווקא לספורט המוח, לספורט היהודי – השחמט. כל מה שאתם יכולים לחשוב שאדם יכול לעשות בתחום השחמט – בר שירה עשה. קודם כל הוא אהב לשחק – והרבה – והגיע לדרגת מועמד לאמן. במשך עשרות שנים הוא ארגן וניהל בכישרון רב מאות תחרויות שחמט מכל הסוגים והמינים – אליפויות ארציות – לגברים, לנשים ולנוער, אליפויות צה"ל, אליפויות תל–אביב ועוד ועוד. 


הוא היה פעיל באיגוד הישראלי לשחמט – נבחר פעמים רבות להנהלת האיגוד, שימש כיו"ר או כחבר באין ספור וועדות, ניהל סטטיסטיקות אין סופיות על שחמטאים, הישגיהם, ימי ההולדת שלהם ומה לא.


בשנת 1974 העניק איגוד השחמט העולמי (FIDE) לצבי בר-שירה את התואר של  "שופט שחמט בינלאומי", אחד הראשונים שקיבלו תואר זה בישראל, ואילו בשנת 2012 העניק לו נשיא פיד"ה אות של כבוד על פעילותו בשחמט במשך 40 שנה.


אבל מעבר לכל אלה – צבי בר-שירה היה אדם חם וחכם, חבר טוב, איש שתמיד היה זה כיף בלתי רגיל להיפגש איתו ולשוחח איתו על כל נושא שבעולם. 


זה יום עצוב מאד לכל מי שהכיר אותך, צבי. יהיה קשה בלעדיך.  


המשפחה יושבת שבעה בבית המנוח בגבעתיים, רחוב כצנלסון 105, קומה 6, דירה 23 – עד יום רביעי, 20 ביולי.