צעירים מפתיעים באליפות אירופה

צעירים מפתיעים באליפות אירופה






צעירים מפתיעים באליפות אירופה
 
 
אורח באליפות: אלוף בריה"מ וישראל לשעבר לב פסאחיס  בשיחה עם רב-אמן אדריאן מיכלצ'ישין צילום: מרק ליבשיץ.
 
שתי הפתעות גדולות נרשמו בסיבוב החמישי של אליפות אירופה כאשר שני רבי אמנים ישראלים נוצחו שוב בידי שחקנים ישראלים צעירים. רב-אמן אלכס חוזמן הפסיד לעומר רשף ודן זולר נוצח בידי מתן גורודצקי הנחות ממנו בלמעלה מ-300 נקודות מד-כושר.  
יום השבת היה חופשי ממשחקים באליפות אירופה ומרבית האורחים מחו"ל נענו להזמנת המארגנים והצטרפו לטיול עמוס חוויות למצדה ולים המלח. להתלהבות מן הטיול היתה השפעה חיובית על רוח הלחימה אבל לא על מספר ההכרעות בסיבוב החמישי. על 20 הלוחות הראשונים שוב נסתיימו רק חמישה קרבות בהכרעה ובכלל זה הפסדו של בכיר הישראלים בדירוג המוקדם מקסים רודשטיין לרוסי שימאנוב. המוביל האוקראיני אנטון קורובוב נפרד בתיקו מן הצ'כי דויד נווארה וגם ממאזנו המושלם. למרות זאת הוא מוליך עדיין לבדו בראש הדירוג כיוון שגם הדולקים בעקבותיו לא השכילו לגבור על יריביהם.                                                                             
.שני הישראלים האחרים בצמרת, איליה סמירין ואמיל סוטובסקי חילקו את נקודותיהם עם יריביהם- האוקראיני יורי וובק והרוסי יבגני נאייר. תוצאה זהה נרשמה גם לאלוף ישראל ויקטור מיכלבסקי מול הרוסי יבגני אלכסייב ולארתור קוגן מול סרגיי ז'יגאלקו מבלארוס. תמיר נבאתי ויבגני פוסטני התאוששו ממפלותיהם המפתיעות בסיבובים הקודמים. פוסטני עשה זאת על חשבונו של אילון נקר ונבאתי ניצח את האמן בינלאומי האיטלקי קודנוטי. שני המנצחים הם בין רבי האמנים הבודדים שלא סיימו בתיקו אף לא אחד מקרבותיהם.
 
 בין מאת הישראלים המשתתפים באליפות נרשמו שוב כמה וכמה הפתעות נעימות .דויד קודישביץ' זכה מול רב האמן התורכי אמרה קאן ואילו  פיליפ זיסמן, יו"ר המועדון הירושלמי, סיים קרב שלישי רצוף בהצלחה מול רב-אמן;  הפעם נפרד בתיקו מן העולה החדש סמיון דבויריס.שלושה מצעירינו נפרדו בתיקו מרבי-אמנים מנוסים : אהרון אופיר מול הצ'כי ולאסטימיל באבולה; יבגני זנן מול האיטלקי דאניל דווירני ויונתן בקלצ'וק מול הרוסי מיכאיל אנטיפוב.
בתום הסיבוב החמישי עדיין מוביל כאמור קורובוב עם 4.5 נקודות לפני 15 רבי אמנים עם 4 נק' כל-אחד וביניהם הישראלים סמירין וסוטובסקי. הישראלי היחיד בקבוצת צוברי 3.5 נקודות הוא פנחס קנטרג'י לאחר תיקו מכובד בכלים השחורים עם הספרדי ר"א סלגאדו.
הסיבוב השישי ייערך ביום שני החל מן השעה 15.00 כשהמוביל קורובוב יפגוש ליד הלוח הראשון בכלים השחורים את אלוף אירופה לשעבר, הרוסי יאן נפומניאצ'י. סמירין וסוטובסקי יתמודדו בלבן עם הרוסי שימאנוב ועם האוקראיני וולוקיטין. גם לקנטרג'י ממתין אתגר לא פשוט בדמותו של אלוף אירופי אחר לשעבר –הקרואטי זדנקו קוז'ול.
את כל הקרבות, התמונות והדירוג המלא ניתן למצוא באתר הרשמי. אולפן אינטרנטי חי של האתר צ'ס.קום פתוח גם למבקרים באירוע. הכניסה חופשית.
צילום: מרק ליבשיץ