הפתעות בפתיחת אליפות אירופה

הפתעות בפתיחת אליפות אירופה






 הפתעה מרעישה נפלה כבר  בסיבוב הראשון של אליפות אירופה בשחמט, הנערכת במלון רמאדה בירושלים, כאשר אלוף ישראל רב-אמן ויקטור מיכלבסקי נכנע לנער איתי וסטרייך בן ה-17 מן הישוב מתן בשרון. האלוף, בכלים הלבנים, הקריב רגלי בפתיחה וזכה ליוזמה התקפית חזקה על המלך של יריבו הצעיר. איתי לא נבהל, הגן   בקור רוח על עמדה קשה מאוד  ובסיומו של שלב הבלימה, לאחר שויקטור לא מצא בדוחק הזמן את נתיב הזכייה, אפילו עבר למתקפת נגד מכרעת ואילץ את יריבו עתיר ההישגים והנסיון להניח את נשקו. הניצחון הסנסציוני עורר הדים אפילו בכלי התקשורת .הנה מאמר שהופיע באתר אינטרנט ישראלי מוביל: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4631388,00.html

מופתע נוסף מן הנבחרת האולימפית הישראלית היה רב-אמן יבגני פוסטני אשר נוצח בידי האמן הבינלאומי הוותיק נתן בירנבוים בן ה-63, מי שהיה 3 פעמים אלוף ישראל בשנות השמונים. שלושה נערים ישראלים הצליחו לחלץ תוצאות תיקו מכובדות מול רבי אמנים ידועי שם.                                                                                     

250 שחמטאים מ-33 איגודים אירופיים נוטלים חלק בתחרות ובכללם 112 רבי-אמנים.שבעה מהם הם אלופי עבר של היבשת וינסו לעשות הסטוריה עם זכייה שנייה בתואר. כמאה ישראלים בין המשתתפים ובראשם רב-אמן מקסים רודשטיין.כל אלה יתמודדו על 23 כרטיסי העליה למשחקי גמר גביע העולם ועל קרן פרסים נדיבה בסך 550 אלף ש"ח.

מיליוני חובבי שחמט מכל רחבי תבל עוקבים בזמן אמת אחר מהלכי המשחקים המשודרים ישירות הן  באתר הרשמי והן מן האולפן האינטרנטי של האתר צ'ס.קום  בלווי פרשנות חיה של רבי האמנים אלון גרינפלד ורונן הר-צבי. הפרשנות היא באנגלית ואולם מדי שעה עגולה יש גם הערכת מצב בשפה העברית. המשחקים מתחילים מדי יום בשעה 3 אחה"צ והכניסה לקהל חובבי השחמט היא חופשית. כל התוצאות , הזיווגים, הקרבות , גלריית התמונות של יואב ניסנבוים, יומן האליפות ומאמרים אינפורמטיביים נוספים: 

www.eicc2015.com

 

ראו –נא עוד כאן:

http://en.chessbase.com/post/2015-euro-ch-a-stunning-opening-in-jerusalem  

 צילום:יואב ניסנבאום