לקראת פתיחת אליפות אירופה

ההרשמה לאליפות אירופה 2015 בירושלים הסתיימה. נכון לרגע זה כוללת רשימת המשתתפים 251 שחקנים. בכתבה זו נסקור מה צפוי לנו בתחרות.






  

לקראת פתיחת אליפות אירופה

רם סופר

ההרשמה לאליפות אירופה 2015 בירושלים הסתיימה. נכון לרגע זה כוללת רשימת המשתתפים 251 שחקנים. בכתבה זו נסקור מה צפוי לנו בתחרות.

תחילת ההרשמה לוותה בחששות כבדים שמא לא יגיעו מספיק שחקנים זרים לתחרות, אבל הוועדה המארגנת בראשותם של עמירם קפלן, רמי טל ועודד רוס ביצעה עבודת שיווק מעולה ודאגה שיגיעו לתחרות לא פחות שחקנים מאשר באליפות אירופה הקודמת בירוואן 2014.

בעת כתיבת שורות אלה רשומים לתחרות 251 שחקנים. ייתכנו עדיין שינויים של הרגע האחרון – הצטרפות שחקנים וגם ביטולים, אולם מספר המשתתפים אינו צפוי להשתנות משמעותית.

את הרשימה מובילים דויד נבארה (צ'כיה) וניקיטה ויטיוגוב (רוסיה) בעלי מד-כושר 2735 נכון לפברואר 2015. אחריהם חמישה שחקנים נוספים בעלי מד-כושר מעל 2700, כולל אלוף אירופה לשעבר יאן נפומניאשצ'י מרוסיה ובכיר שחקני גרמניה ארקדי ניידיץ' הנשוי לחברת נבחרת ישראל יוליה שווייגר, אשר רק בשבוע שעבר הביס את מגנוס קרלסן בפעם השנייה ברציפות בתוך שישה חודשים!

אלוף אירופה המכהן אלכסנדר מוטילב מרוסיה נמצא רק במקום ה-24 בדירוג ההתחלתי עם 2665 ומדורג 4 מקומות מעל אלוף העבר ליביו-דיטר ניסיפיאנו (גרמניה, לשעבר רומניה) – אכן מדובר בתחרות חזקה ביותר. נציגי ישראל המובילים הם מקסים רודשטיין (מדורג 27), איליה סמירין (מדורג 31) ויבגני פוסטני (מדורג 32). חברם לנבחרת ישראל אמיל סוטובסקי טרם החליט אם להצטרף לתחרות.

109 (!) המדורגים הראשונים בתחרות מחזיקים בתואר רב-אמן. עוד 7 רבי-אמנים נוספים מדורגים נמוך יותר, ולרשימה זו אפשר להוסיף גם את דני ראזניקוב הממתין לאישור תואר רב-אמן במושב הקרוב של נשיאות פיד"ה שייערך בסין בסוף אפריל.

ישראלים בולטים נוספים הם האמנים הבינלאומיים אסף גבעון ואילון נקר שהשיגו בחודש האחרון ציונים לתואר רב-אמן, והוותיקים אלכסנדר חוזמן, יהודה גרינפלד, בוריס קנצלר ויעקב מוריי אשר צפויים להתמודד על הפרסים המיוחדים שיוענקו לשחמטאים בני 50 ומעלה.

החלק התחתון של הדירוג גדוש בשחקנים מקומיים, רובם צעירים, המקווים להתמודד בכבוד ואף להפתיע את יריביהם החזקים שהגיעו מחו"ל.

המשלחות הגדולות ביותר מחו"ל באות כצפוי מרוסיה ומאוקראינה. בולטות גם טורקיה וארמניה אשר מיוצגות על-ידי 9 משתתפים כל אחת. לעומתן מאכזבות מעצמות שחמט כמו אנגליה ונורווגיה אשר לא טרחו לשלוח לתחרות אפילו נציג בודד.

בראש צוות השופטים יעמוד השופט הבינלאומי אלמוג בורשטיין בסיוע סגנו, השופט הבינלאומי אשוט ורדפטיאן מארמניה, שהוא גם יו"ר ועדת החוקה של פיד"ה. את רשימת השופטים הנוספים מובילים השופטים הבינלאומיים הישראלים ויקטור גלטמן, אלון שולמן ומרדכי שורק.

התחרות תתחיל ביום שלישי, 24 בפברואר בשעה 15:00 בדיוק. במהלך השבוע הקרוב נפרסם כתבות נוספות שיעסקו באירועים הנלווים לתחרות.

כולנו מצפים בכיליון עיניים לתחילת המשחקים ומאחלים לוועדה המארגנת הצלחה רבה.