אליפות הרצליה בבזק - בוריס קנצלר משלים "דאבל"

בשבוע האחרון של 2013 ארגן מועדון הרצליה תחרות בזק גדולה בהשתתפות 40 שחמטאים, מהם 9 בעלי התואר רב-אמן. אלוף הרצליה הטרי (בקצב מלא) בוריס קנצלר ניצח גם בתחרות הבזק






 מועדון השחמט הרצליה ממשיך להפיק תחרויות שחמט מאורגנות היטב וברמה מקצועית גבוהה. האחרונה שבהם התקיימה ביום חמישי האחרון - אליפות הרצליה בבזק לשנת 2013.

קרן פרסים נאה (עבור תחרות בזק) של 2,850 ש"ח משכה לא פחות מ-9 רבי-אמנים ו-40 משתתפים בסך הכול. רב-אמן בוריס קנצלר שחגג לאחרונה את נישואיו, השלים חודש מוצלח מאוד בזכיה במקום הראשון ובפרס של 1,000 ש"ח.

קנצלר התחיל בסדרת ניצחונות ויצר ראש חץ ברור מכל מתחריו. שני הפסדים לקראת סוף התחרות הארוכה (11 סיבובים) לא פגעו במקומו הראשון והוא צבר 8.5 נקודות. למקום השני עם 8 נקודות הגיע האמן הבינלאומי חבר המועדון המארח טל חיימוביץ. את הפרסים הנותרים חילקו רבי-האמנים יהודה גרחנפלד, אלכס פינקל, יבגני פוסטני, דן צולר ויעקב זילברמן עם 7.5 נקודות כל אחד.

בפרס שחקן הנוער המצטיין זכה יבגני זנן עם 7 נקודות. 
בפרס שחקן מועדון הרצליה המצטיין זכה רב-אמן אביגדור ביחובסקי עם 6.5 נקודות.
תוצאות התחרות דווחו למד-הכושר הבינלאומי של פיד"ה למשחקים בקצב בזק. ראוי לציון הישגו של ינון שוראקי, נער מאשדוד שפרש ממשחקים תחרותיים לפני כשש שנים עם מד-כושר של 1835, אבל בתחרות זו צבר 50% מהנקודות כשהוא נותן קרב קשה גם לרבי-אמנים, ההישג זיכה אותו בדירוג בינלאומי של 2159.


התחרות התנהלה באווירה ספורטיבית למופת. ידיהם של השופט הבינלאומי ד"ר שלמה קנדלשיין וסגניו משה מאור ואבנר לוי היו מחוסרות עבודה.
ד"ר קנדלשיין, מארגן התחרות שגם דיווח עליה, העניק לזוכים במקומות הראשונים את הגביעים ואת הפרסים הכספיים.


בחזית: יבגני זנן (לבן)-אביגדור ביחובסקי. מאחוריהם: עידו פורת-גולן גרין, יאיר קראוס-יעקב זילברמן.




בחזית: אייל דויטש-טל חיימוביץ; מאחוריהם: רם סופר-יהודה גרינפלד, יבגני פוסטני-בוריס קנצלר

במקביל הסתיימה במועדון תחרות רבע-גמר אליפות הארץ (12 משתתפים) בניצחונם של אריאל הדרי ומשה כנען שצברו 5 נקודות, לפני גבריאל קלברזה וערן מונטריאנו 4.5.

להלן עוד תוצאות סופיות של רבע-גמר ממועדונים שונים ברחבי הארץ:
חיפה: אלכסנדר קמרסקי 6; יוסף רבינוביץ ומיכאל ברסלבסקי 5; מיכאל גרנסקי 4.5
קריית ביאליק: סמיון לייבוביץ 7; רן פרנקל ויבגני מרגוליס 6.5; יפים תמרין, דוד גרשקוביץ, ארקדי לרנר ואהרן רוז'יק 6.
ירושחמט: ארקדי סלונימסקי 5.5; איגור ברנבוים, מיכאל וייסברג ומשה גל 5; שמואל ברונפמן, נועם קליין, בוריס בלוקופיט ודן צירקל 4.5.
נתניה: יוסף ליפס ודן פולג 6.5; ניק קופלוף, מתן פולג, קונסטנטין קלבינסקי 6.
רמת גן: אולג גמייב 6; שמואל יצחקי, איתמר אהרונוביץ, ולדימיר שלחצקי, אייל קורן, שי גינכיל, דן דרורי ואלעד גונדרס 4.5.
קריית אונו/גני תקווה: יאיר קראוס, יגאל בן-נתן ועומר קלי 5; אלון אלחנתי 4.5.

תחרויות רבע-גמר נוספות במועדונים רבים נמצאות עדיין בעיצומן. החל מסוף ינואר יחל שלב חצי הגמר בהשתתפות שחקנים בכירים שיתחרו ביחד עם העולים מרבע הגמר על הזכות לשחק בגמר אליפות ישראל לשנת 2014 שייערך בחודש יוני בעיר ירוחם. שלב הגמר נערך בחסות מפעל הפיס ואנו מצפים לתחרות מוצלחת לא פחות מזו שנערכה בעכו ב-2013.