כפר סבא זוכה בפעם הרביעית ברציפות בליגה העילית לנוער!

נבחרת מועדון השחמט כפר סבא השיגה אתמול ניצחון מוחץ בשיעור 0:4 על צעיריה המוכשרים של קבוצת בית הספר לשחמט מרחובות וזכתה שוב בליגה העילית לנוער. תודתנו ליואב ניסנבאום, מנהל הליגות והאירועים במועדון השחמט כפר סבא, ששלח לנו ידיעה מלווה בתמונה שהיוותה בסיס לכתבה זו.






 הליגה העילית לנוער היא המסגרת היוקרתית ביותר של אליפויות הנוער הקבוצתיות המאורגנות על ידי איגוד השחמט. משתתפים בה מיטב שחקני הנוער בישראל עד גיל 18.

מועדון השחמט של כפר סבא שיתף העונה שלוש קבוצות בליגה זו, והדבר מעיד על עומק השורות במועדון בקרב הנוער. מסתבר כי הכמות כוללת גם איכות, והקבוצה הבכירה של המועדון זכתה בליגה ללא עוררין, זו השנה הרביעית ברציפות.

הליגה העילית חולקה העונה לשני בתים – צפון ודרום. בבית הצפוני נתנה הקבוצה המפתיעה של מועדון עירוני נתניה קרב יפה לפייבוריטים מכפר סבא, אולם ניצחונה של כפר סבא בשיעור 1:3 במפגש הישיר בין הקבוצות קבע כי היא תסיים ראשונה, ונתניה תסתפק במאבק על המקום השלישי. עוד בלטו במחוז זה הקבוצות מקריית אונו ומהרצליה.

בבית הדרום התנהל מאבק צמוד ביותר בין שלוש קבוצות שהוכרע על חודן של חצאי נקודות. קבוצת בית הספר לשחמט רחובות הצליחה להקדים ב"פוטו פיניש" את עירוני ראשון לציון ואת אטיוד רמת גן. ראוי לציון הישגו של שי גינכיל (ר"ג, לוח 2) שניצח בכל שבעת משחקיו.

הישגה של קבוצת רחובות היה מרשים במיוחד לנוכח גילם הצעיר של שחקניה המובילים: דוד גורודצקי (13), אלכס זלטין (12) ויאיר פרחוב (11). הקרדיט מגיע כמובן למנהל המועדון אלכס פרדקין ולמאמן הראשי, האמן הבינלאומי אלכס מיכלבסקי.

יתרה מזאת, הרכבה של היריבה מכפר סבא במשחק הגמר כלל שני שחקנים, אביטל בורוחובסקי ודור סליקטר, שייצגו את רחובות בעבר במשך שנים לא מעטות, כך שניתן לומר ש-6 מתוך 8 המשתתפים בגמר היו בוגרי בית הספר לשחמט ברחובות.

עם זאת, במשחק הגמר היו סיכויי הקבוצה הרחובותית קלושים מלכתחילה עקב הבדלי מד-כושר משמעותיים לטובת כפר סבא בכל הלוחות, וזאת על אף היעדרותו של האמן אלון מינדלין המייצג אותנו בימים אלה באליפות העולם עד גיל 18 באל-עין.

כפר סבא אכן ניצחה בכל הלוחות, אבל ראוי לציין כי הקרבות היו צמודים יותר מהתוצאה, שאינה משקפת את המאבק שווה הכוחות והמתח הרב ששרר בכל הלוחות. בשלב מסוים החל הניסיון התחרותי העודף של שחקני כפר סבא לתת את אותותיו.

הראשון שפרץ את המבצר הרחובותי היה אריאל ארנברג שגבר על יאיר פרחוב במשחק הבא:

 

אריאל ארנברג - יאיר פרחוב
 
@@ariel-yair.pgn@@

כמה הערות קצרות: אריאל ניצל משחק פתיחה לא מדויק של היריב כדי להשיג יתרון גדול כבר בסביבות המסע ה-15. הוא היה יכול להכריע את הקרב מידית עם 18.צב1! (שלא שוחק) אבל העדיף לתקוף באגף המלך. יאיר הקריב טיב (20...ג5) ובהמשך קיבל סיכויי נגד כתוצאה ממסעים לא מדויקים של הלבן (במקום 25.פ:ו8 עדיף 25.פ:ו6+!). השחור היה יכול להישאר בתמונה לו שיחק 27...רא4!, אבל לאחר המסע הפסיבי 27...רה8? אריאל פישט לסיום זכוי ומימש את יתרונו בטכניקה מדויקת.

אריאל בן ה-12 סיים את הליגה לנוער עם תוצאה מושלמת של 7 מ-7, חודשים ספורים לאחר שהיה השחקן המצטיין באליפות הקבוצות עד גיל 14 עם 9 מ-9! אין פלא שהוא כיום המדורג הראשון בישראל לא רק בין בני גילו אלא גם עד גיל 14.

האחרים נאבקו בעור שיניהם במשחקים צמודים, ואז אייל גרינברג (לוח 2) החדיר "סוס טרויאני" לעבר אלכס זלטין המוכשר, שהיה צריך להימנע מהכאת חומר מורעל, אבל שגה והפסיד. חבר נבחרת ישראל אביטל בורוחובסקי שהתפנה מרצף התחרויות הבינלאומיות כדי לסייע למועדונו הנוכחי לגבור על מועדונו לשעבר, גבר על דוד גורודצקי, ודור סליקטר השלים את התוצאה בניצחון על עופר דגן.

שוב אליפות...שוב מדליית זהב, כאמור בסימן 4! שאפו ענק לנערי כפר סבא: אביטל בורוחובסקי, אייל גרינברג, אריאל ארנברג ודור סליקטר שהשתתפו במשחק הגמר; אלון מינדלין שנבצר ממנו להגיע; זיו בקר ועוז טל שתרמו לזכייה במשחקי הבית המוקדם.

גם לצעירי רחובות מגיעה הערכה רבה על לחימה חסרת פשרות. נראה כי צפוי להם עתיד מבטיח בשחמט.

קבוצת נתניה זכתה במקום השלישי לאחר ניצחון קבוצתי מינימלי 1.5:2.5 על ראשון לציון. האמן בן ה-18 יונתן לוין, שהחל לא מכבר בלימודי הרפואה, הביא לקבוצתו את הנקודה המכרעת בלוח הראשון. עוד כיכבו בקבוצה זו האחים המוכשרים מתן (17) ודן (12) פולג, שאף העפילו לאחרונה לחצי גמר אליפות ישראל מבית רבע הגמר בנתניה.