אליפות כפר סבא בשח מהיר לזכר שחר ארד

מועדון השחמט כפר סבא ערך בשבת 7 בדצמבר את אליפות העיר הפתוחה השנייה בשח מהיר בשלוש רמות לזכרו של שחקן המועדון שחר ארד ז"ל, שנהרג לפני כשנה וחצי בתאונה. חברת "אלטשולר-שחם" שבה עבד שחר נתנה גם השנה את חסותה לאירוע המרגש.






 

מועדון השחמט כפר סבא ערך בשבת 7 בדצמבר את אליפות העיר הפתוחה השנייה בשח מהיר בשלוש רמות לזכרו של שחקן המועדון שחר ארד ז"ל, שנהרג לפני כשנה וחצי בתאונה. חברת "אלטשולר-שחם" שבה עבד שחר נתנה גם השנה את חסותה לאירוע המרגש. קרן הפרסים המכובדת שנתרמה על ידי "אלטשולר-שחם" הבטיחה התעניינות שיא של ציבור השחמטאים בדיוק, כפי שהיה בשנה שעברה, ואכן הגיעו 169 משתתפים, מתוכם מספר חסר תקדים של 15 רבי אמנים ו-10 אמנים בינלאומיים, שמילאו את חדריו הרבים של בית התרבות בכפר סבא – שבה נערכו משחקי התחרות הראשית והמשנית, בו בעת שתחרות משנית ב' נערכה בשני חדרים נוספים במשכנו של המועדון ברחוב גלר 4 – ולפיכך נשבר שיא משתתפי התחרויות החד יומית לשנת 2013.

בטקס הפתיחה המרגש נכחו בני משפחת ארד, עידית ויוסי וילדיהם, נציגי "אלטשולר-שחם": קלמן שחם, יאיר לוינשטיין וחן אלטושלר וכן מנהל מחלקת הספורט בעיריית כפר סבא, מר שאול מיטלברג. נשאו דברי הנצחה ובירכו את המשתתפים – תוך כדי הקרנת תמונותיו של שחר על גבי מסך ענק: יוסי ארד, קלמן שחם; שאול מיטלברג וכן יאיר יודקובסקי – חברו מנוער של שחר, חבר מועדון השחמט כפר סבא. ניהל את הטקס, יו"ר המועדון, עמירם קפלן, הפליאה בנגינת הפסנתר, שחקנית המועדון לשעבר, הפסנתרנית המחוננת טינה רונקין.

השחמטאים מתכוננים להתחלת טקס הפתיחה




הטקס מתחיל והאולם מלא מפה לפה


בני הזוג ארד ובנם שחר ז"ל


קלמן שחם


אחיו של שחר ארד ז"ל





הפסנתרנית טינה רונקין
      


מנהל התחרות יואב ניסנבאום הזניק את כל המתחרים לחמישה סיבובים של קרבות צמודים בקצב של 20 דקות לכל המשחק + תוספת של 5 שניות לכל מסע.

המאבקים בצמרת התחרות הראשית (55 משתתפים) היו צמודים ביותר, וניכר כבר מההתחלה כי לא יהיה שחמטאי בולט מעל כולם. כשנמוג העשן התברר שחמישה רבי אמנים והאמן הבינלאומי גבי ליבשיץ עם סיימו עם 4 נק' מתוך 5 מש' לפי הסדר הבא! איליה סמירין הקדים לאחר שבירת השוויון את השחמטאים הבאים בסדר הבא: רב אמן הד"ר דן צולר, רב אמן אלכס חוזמן, רב אמן בוריס אברוך, רב אמן ויקטור מיכלבסקי והאמן הבינלאומי גבי ליבשיץ כולם עם 4 נק' מ-5. בין צוברי 3.5 נק' שלא זכו בפרס, ניתן למצוא לפי הסדר את: רב אמן איליה חמלניקר, רב אמן מיכאל רויז, רב אמן אלכס פינקל, רב אמן ליאוניד גופשטיין, אמן הבינלאומי דני ראזניקוב, אמן בינלאומי אייל דויטש, רב אמן אלון גרינפלד ואלוף ישראל (האליפות הפתוחה) הטרי, שחקן מועדון השחמט כפר סבא – אסף גבעון.


צפה בתוצאות התחרות הראשית




איליה סמירין - מנצח התחרות הראשית


השחקנים המפתיעים קונסטנטין זלקינד (עד מד כושר 2300) וקונסטנטין קלבנסקי (מפתיע) זכו בפרסים המיוחדים בתחרות הראשית.

בתחרות המשנית (62 משתתפים) זכה אסי פילוסוף לאחר שסיים עם מלוא עם 5 הנקודות (מתוך 5...).במקום השני זכה יבגני גורדון לאחר שצבר 4.5 נק'. בין זוכי הפרסים גם אלון כהן רביבו, אייל הוכשטד, נועם קליין ועדי פדרובסקי – כולם עם 4 נק'. מצטייני קטגוריות מיוחדות היו נתנאל לוי – מצטיין עד מד כושר 1950 ו-עמית זינגר  - מצטיין עד 1850.

צפה בתוצאות התחרות המשנית





אסי פילוסוף - מנצח התחרות המשנית


בתחרות השלישית שלט ללא עוררין אור גולדרייך אשר הצליח אף הוא להשיג את מלוא 5 הנקודות. מאחוריו התייצבו 5 שחקנים אשר צברו 4 נקודות כל אחד: אורי לנגברג, יוחאי וזאנה, ניק גרבר, איתמר הדס ושוהם כהן-רביבו (הבן של...) הפתיעו: גילי ויסקינד, מאיה נוביק, עודד גלאט, רועי עמיאל, אביב שקד ועומר טוכשניידר.



אור גולדרייך - מנצח התחרות השלישית


דוד קלבנסקי זכה בתואר הגמלאי המצטיין; השחקנית עדי פדרובסקי זכתה בפרס השחמטאית המצטיינת. גבי ליבשיץ, תמר כספי ונימי כספי, זכו בפרסי שחקני המועדון המצטיינים.

כמו בשנה שעברה הצלחתה המרשימה של התחרות וההתנהלות התרבותית לא נעלמו מעיני מנהלי חברת "אלטשולר-שחם", שהתחייבו מעל לבמה להמשיך לסייע מדי שנה למיסוד התחרות והנצחת זכרו של שחר ארד ז"ל.

צפה באלבום תמונות מהאירוע