קספארוב: "הדו-קרב יסתיים אחרי המשחק העשירי; ההפרש בין השחקנים גדול מדי"

אלוף העולם לשעבר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "בספורט אינך מקבל את מה שמגיע לך, אלא רק את מה שאתה זוכה בו"






אלוף העולם לשעבר, גארי קספארוב, חיווה אתמול את דעתו שהדו-קרב בין וישוונתן אנאנד למגנוס לקרלסן יסתיים אחרי המשחק העשירי בתוצאה 3.5:6.5. "אנאנד יזדקק לשינוי גדול במצב רוחו ובאיכות משחקו כדי להותיר בידיו סיכוי כלשהו, ואינני רואה את השינוי הזה מגיע. אין ספק שגם עצביו של קרלסן ייחלשו ככל שיתקרב הסוף, אבל לא במידה שתסכן את ניצחונו. היתרון שלו גדול מדי."

קספארוב לא מתח ביקורת על משחקו הפסיבי של אנאנד בקרב השמיני, בו הוא חזר, הפעם כשחור, על הגנת ברלין השקטה בפתיחה הספרדית. הוא הסביר: "שחקן במצב נואש משחק גרוע!... אבל בשחמט, כמו בחיים, יאוש מוביל ליותר הפסדים מאשר ניצחונות".

"תוקפנות מבוקרת", המשיך קספארוב בלשונו הציורית, "היא פקודת היום לאנאנד, אבל עליו לעלות על החבל הדק עכשיו. אם משחק על פי עקרונות השחמט הרגילים גובר על יצר הניצחון, מצבו קשה מאד. בעולם השחמט מחפשים כל השחקנים, פרט לטופאלוב ולאיבנצ'וק, את המסע הטוב ביותר על הלוח בכל עמדה, גם אם המסע הזה מוביל רק ליתרון זעיר. אבל, נסיון של אנאנד לזכות בעמדות שקטות, אפילו אם יש לו בהן יתרון קטן, הוא כמעט בלתי אפשרי נגד קרלסן. לכן", לדעת קספארוב, "עדיף לעיתים לבחור במסע פחות טוב, אך המוביל לעמדה מסובכת גם אם אובייקטיבית היא נחותה. אנשים, אפילו אם הם קרלסן, הם לא מחשבים..."

הנה לקטוויטר נוסף:

"כל סיומי צריח ורגלים הם תיקו אם אחד מהשחקנים הוא לא קרלסן..." - רב-אמן ר.ב. ראמש (הודו).

"למגנוס יש סגנון בגיל כה צעיר, שקשה להשוותו למישהו אחר" - רבת-אמן סוזאן פולגאר
 
"מה שלמדתי מדו-קרב זה הוא שאם אני בשחור
וחייבת תיקו - הגנת ברלין! - קלאודיה מומוז (ארה"ב)

"אנאנד ישחק בלבן בקרב התשיעי אחרי שהיה לו יום חופשי למצוא את הנשק הסודי. זה עוד לא גמור" - רב-אמן דניאל קינג (אנגליה).

"אתם רציניים? בדיקת סמים אחרי המשחק של היום?!" - רב אמן אבהיג'יט גופטה (הודו).

"וישי שומר על התואר, אחרי שמגנוס מורשע על פי החוק ההודי האוסר שתיית אלכוהול בטרם הגיע לגיל 24. סתאאאאם" - אמן בינלאומי מלקולם פיין (אנגליה).

"לפעמים זה שצוחק אחרון, פשוט חושב לאט" - אלמוני (אולי זה בכלל לא שייך לכאן ואולי כן...).