הדו-קרב הגיע למחצית הדרך. האם אנאנד הגיע לסופה?

עוד קצת על אירועי היומיים האחרונים.






 

 

בתוך יומיים הכול התהפך. שלשום עוד דובר על התמודדות שקולה פחות או יותר, שתוכרע, אולי, בתום 12 המשחקים, בהפרש של נקודה אחת לכאן או לכאן. כעת נראה שאפילו נס שלא מן העולם הזה לא יציל את אלוף העולם, וישוונתן אנאנד, מתבוסה לקוסם הנורווגי, מגנוס קרלסן, בדו-קרב לאליפות העולם, הנערך בימים אלה בצ'נאי שבדרום הודו.

 

אנאנד, שהדגים בדו-קרב הקודם, נגד בוריס גלפנד, וגם, במידה מסוימת, בארבעת המשחקים הראשונים של הדו-קרב הנוכחי, את כוחם של התיקו ושל ההכנה התיאורטית המוקדמת, מצא את עצמו בבת אחת מול שחמט לוחמני ללא פשרות ויכולות חישוב וחשיבה של שחקן, שנראה כאילו הגיע מכוכב אחר!

 

קרלסן זקוק עתה ל-2.5 נקודות בלבד מששת המשחקים שנותרו כדי להשלים את המלאכה. אנאנד, לעומתו, הפסיד בשני קרבות רצופים באליפות העולם, לראשונה מאז הדו-קרב שלו ב-1995 נגד גארי קספארוב.

 

גם הסטטיסטיקה הטריה יותר, לפיה מתאושש אנאנד מיד אחרי הפסד ראשון וזוכה בסופו של דבר בדו-קרב (כפי שקרה לו ב-2010 נגד וסלין טופאלוב וב-2012 נגד גלפנד), כבר לא תעמוד לזכותו בפעם הזאת.

 

מסתבר שלקרסן לא הייתה שום כוונה להמשיך בשרשרת משחקי התיקו ולהמתין למשחקי ההכרעה המהירים. הצעיר הנורווגי, שבסוף החודש ימלאו לו 23 שנים, מצליח להגיע לעמדות בהן הוא מרגיש כמו דג (או יותר נכון כריש) במים, וזאת למרות רמת ההכנה המפורסמת של אנאנד.

 

"היום קיבלתי מהלומה כבדה", אמר אתמול (שבת) אנאנד במסיבת העיתונאים בעודו מנסה להשלים עם המצב, "לא אעמיד פנים, אני רק צריך לעשות עכשיו את הטוב ביותר שאני יכול". כאשר עיתונאי נורווגי שאל אותו למה הוא מתכוון בכך, איבד אנאנד את קור רוחו והשיב לו בסגנון שאינו אופייני לשחקן ההודי האהוד: "אינני יודע למה אתה לא מבין אנגלית"!

 

רוח נכאים השתלטה על הלובי של מלון היאט ריג'נסי בצינאי. אין זה דבר של מה בכך שהגיבור הלאומי הנערץ ע"י מיליוני הודים, עומד לאבד בבת אחת את כתרו ואת תהילתו לילד הפלא הסקנדינבי.

 

השמחה ב"מושבה" הנורווגית הקטנה כאן היא, כמובן, גדולה, אבל כולם מזהירים אותנו ואת עצמם, שהדו-קרב עוד לא הסתיים ועדיין אי אפשר לארוז מזוודות. היום אמור להגיע לצ'נאי גם רב-אמן סימן אגדשטיין, הזכור לותיקים בינינו מהשתתפותו בתחרות הבינלאומית החזקה ביותר שנערכה בישראל (נכון למועד התרחשותה), ירושלים 1986. בבואו לכאן יפגוש סימן את אחיו, אספן אגדשטיין, שהוא מנהלו המקצועי של קרלסן.

 

היום יום חופשי, ומחר (שני) בשעה 11:30 לפי שעון ישראל – המשחק השביעי, שבו ישחק אנאנד שוב בכלים הלבנים.