קארלסן מנחית מכה כפולה במשחקים 5 ו-6, מוביל 2:4 בתום מחצית הדו-קרב

הטוען לכתר מגנוס קארלסן ניצח במשחק החמישי וגם בשישי ועלה ליתרון 2:4. האם תם עידן אנאנד?!






 מגנוס קארלסן זכה ביום שישי לניצחון ראשון בסגנון האהוב עליו - קרב התשה ארוך בסיום.
אנאנד יצא מהפתיחה עם שוויון, אבל מספר מסעים בלתי שגרתיים של קארלסן הביכו אותו. הוא ביצע אי-דיוק ונקלע לנחיתות. בהמשך אנאנד כפה החלפת כלים לסיום שעשה רושם של תיקו על אף יתרונו הקל של הלבן. קארלסן פשוט המשיך והמשיך והשתדל להשאיר את המצב מסובך. אנאנד התעייף והחל לשגות בשעה החמישית של הקרב. המדורג מס' 1 בעולם מימש את יתרונו בדייקנות בדרך לניצחון הראשון.

אותו סיפור חזר על עצמו גם במשחק השישי בשבת. אנאנד ניסה דווקא לשחק סולידי . קארלסן השיג שוויון מוחלט בפתיחה הספרדית. הפרשנים הרשמיים ניבאו תיקו מהיר. כנראה שהם חשבו שהם נמצאים במוסקבה 2012. אבל בצ'נאי 2013 משחקים עד הסוף!

אלוף העולם המותש החל לא לדייק וקיבל עמדה נחותה שבה היה עליו לעמוד במקום כדי להגן על חולשות. זה לא מצא חן בעיניו והוא הקריב רגלי אחד ולאחר מכן רגלי שני כדי לקבל עמדה אקטיבית בסיום צריחים. נראה היה שהוא צדק. תוכנות המחשב בישרו על תיקו, והפרשנים היו תמימי דעים עימן.

רק קארלסן לא הסכים! הוא הקריב שלושה רגלים בזה אחר זה כדי ליצור רגלי חופשי אחד מסוכן. פתאום נוצרה עמדה חריפה. המחשבים הראו הגנה יחידה שמשיגה תיקו... אבל אנאנד לא מצא אותה ונאלץ להניח את נשקו במסע ה-67.

שני המשחקים האחרונים היו שיעור מאלף ביותר לכל שחמטאי שאפתן בנושא: איך להוציא יש מאין וליצור סיכויים פרקטיים בעמדות תיקו.

ומה עכשיו? אנאנד שמח מאוד לקבל יום חופשי, אבל החל מיום שני לא מצפים לו חיים קלים. קארלסן ישאף להנחית עליו נוק-אאוט סופי. האם אנאנד ינסה להכות בחזרה, או שמא יסתפק מכאן ואילך בתוצאות תיקו כדי להשיג "הפסד בכבוד"? עם זאת, אני סבור שבשלב זה קארלסן ימשיך להילחם עד הסוף בכל משחק, ורק כשיהיה ממש קרוב ל-6.5 נקודות יהיה מוכן לתיקו מהיר.

הנה שני ניצחונותיו של קארלסן עם ניתוחים ראשוניים.

@@game 5.pgn@@