היום (שישי) מתחיל השליש השני בדו-קרב לאליפות העולם. בפנים: שידור ישיר

בשעה 11:30 לפי שעון ישראל יחל המשחק החמישי כשקרלסן בכלים הלבנים.






אז מה היה לנו עד כה? תקציר המחזה בארבע מערכות (למי שעכשיו ירד מהירח):

במערכה הראשונה קרלסן בלבן אינו מצליח לנצל את יתרון המסע הראשון (1. פו3) ונאלץ להסתפק בתיקו מהיר אחרי 16 מסעים בלבד (הקרב הקצר ביותר בתולדות דו-קרבות הגמר לאליפות העולם).

המערכה השנייה הייתה פחות או יותר חזרה על אירועי הסיבוב הראשון, אך בצבעים (וגם בתפקידים) הפוכים. המערכה מסתיימת, שוב בתיקו, אחרי 67 דקות ו-25 מסעים. בתחילה נראה היה שהקרב הפעם מוביל לנתיב מסעיר, אבל אז החליף אנאנד מלכות ושוב חזרו שני השחקנים על אותם מסעים.

במערכה השלישית השיג אלוף העולם יתרון עמדתי ברור, אך לא הצליח להפוך אותו להישג חומרי. בדוחק הזמן אנאנד גמגם וקרלסן חילץ את מלכתו. אנאנד שגה שוב כשהחליף את צריחיו בפזיזות רק כדי לגלות שאין לו מספיק כלים להכריע את יריבו.

כמו בכל מחזה טוב, המערכה הרביעית (והאחרונה בשליש הראשון של הדו-קרב) הייתה המרתקת ביותר וגם הארוכה ביותר (שש שעות). שוב נדמה היה שהמשחק הרביעי הוא תמונת ראי של קודמו. ברוב שלבי הקרב נראה היה שאנאנד מתקשה יותר ויותר להחזיק מעמד וכי הוא עומד להפסיד. אולם, הוא הפיק מעצמו משאבים בלתי נדלים, הגיב באופן מרשים ומדוייק על כל המסעים המאתגרים של יריבו ובעזרת המסע האולי יחידי שיכול היה לחלץ אותו המהמצוקה (35.פה4!!) הציל את יומו.

על כל פנים, ארבע תוצאות תיקו בארבעת המשחקים הראשונים אינן דבר חדש בדו-קרבות לאליפות העולם. כולנו זוכרים, שבשנה שעברה הסתיימו בתיקו ששת המשחקים הראשונים בדו-קרב אנאנד-גלפנד. מה שמעניין הוא שבארבעת המשחקים בדו-קרב הנוכחי השחור הוא שנתן את הטון. בראיון שנתן
בוריס גלפנד לעיתון הטיימס של הודו הוא חיווה את דעתו שהדבר נובע מכך ששני השחקנים התמקדו בהכנותיהם דווקא בצבע השחור כדי לקדם הפתעות "לבנות" מצד יריביהם. "שני השחקנים", אמר גלפנד, "תרים אחרי ההזדמנות הנאותה לזנק על היריב בעמדת יתרון. אין מקום להאיץ בשחקנים לקחת על עצמם סיכונים מיותרים. שניהם שחקנים חזקים מאד, ולכן לא יהיה זה הוגן לצפות למשחקים רבים שיסתיימו בהכרעה.

לא נותר לנו אלא להמתין לתחילת המערכה החמישית בעוד כמה שעות (היום, שישי, בשעה 11:30 לפי שעון ישראל).

עכשיו: 80 מליון צופים בכל העולם !