אולימפיאדת באטומי יוצאת לדרך

האולימפיאדה ה-43 נפתחת. ישראלים שבים לצ'רנוביץ'. יבגני פוסטני בליגה הקרואטית. ישראלים באליפות העולם לנוער .






ביום ב' הקרוב תיפתח בעיר החוף באטומי שבגיאורגיה אולימפיאדת השחמט ה-43. 185 קבוצות גברים ו-151 קבוצות נשים בנות 5 שחקנים כל אחת (לרבות שחקני מילואים) יתמודדו ב-11 סיבובים שוויצריים על תארי אליפות העולם לקבוצות ועל המדליות האולימפיות. לא פחות מ-245 רבי אמנים ו-147 אמנים בינלאומיים בתחרות הגברים; בתחרות הנשים 21 רבות אמן, 64 רב אמניות, 50 בעלות תואר אמן בינלאומי ו-103 אמניות בינלאומיות.

את דירוג הגברים המוקדם מוליכות 1. ארה"ב ( ממוצע שחקניה 2772) עם פביאנו קרואנה, ווסלי סו, היקארו נקאמורה, סמואל שנקלנד וריי רובסון.

2. רוסיה (2764) עם סרגיי קריאקין, יאן נפומניאצ'י, ולדימיר קראמניק, ניקיטה ויטיוגוב ודמיטרי יקובנקו.

3. סין (2756) עם דינג לירן, יו יאנגיי, ווי יי, בו קסיאנג'י ולי צ'יאו.

4.אזרבייג'ן (2748) עם שחריאר ממדיארוב, טיימור רדג'אבוב, ארקדי ניידיץ', ראוף מאמדוב ואלתאי ספארלי.

 5.הודו (2724) עם וישוונתאן אנאנד, פנטאלה האריקרישנה, גויראטי וידיט, ב. אדהיבן וקרישאן ססיקיראן.

ישראל מדורגת במקום העשירי (2676) עם בוריס גלפנד, מקסים רודשטיין, תמיר נבאתי, אמיל סוטובסקי ואיליה סמירין. הקפטן הוא אלכסנדר כספי.

את דירוג הנשים מוליכות 1. רוסיה (2523) עם אלכסנדרה קוסטניוק, אלכסנדרה גוריאצק'ינה, ולנטינה גונינה, נטאליה פוגונינה ואולגה גירייה

2.אוקראינה (2486) עם אנה מוזיצ'וק, מריה מוזיצ'וק, אנה אושנינה, נטאליה ז'וקובה ויוליה אוסמק.

3.סין (2485) עם אלופת העולם יו וניון, שן יאנג, הואנג קיאן, ליי טינגיה וז'אי מו.

ישראל מדורגת במקום ה-21 (2309) עם יוליה שווייגר, מרסל אפרוימסקי, מאשה קלינובה, אולגה גוטמאכר ומיכל להב. הקפטנית היא אילנה דויד-גלאז.

בבטומי יתקיים גם קונגרס פיד"ה על הבחירות המסקרנות לנשיאות הארגון

כבעבר נסקור כאן את האירועים החשובים הללו עם דגש על ההופעה הישראלית .היו עימנו!

אתר רשמי:

 http://batumi2018.fide.com/en

פוסטני בליגה הקרואטית

בקרואטיה נסתיימו במרוכז משחקי הליגה הראשונה החזקה בניצחונן המשותף של נבחרות מועדון ליבורניה מן העיר רייקה והמועדון המרכזי בבירה זאגרב אשר צברו 17 נקודות קבוצתיות מ-18 ( 8 ניצחונות ותיקו) כל אחת. רייקה (אותה הובילו הרוסי טומשבסקי והקרואטי סאריץ') הוכתרה כאלופה הודות ליתרון בנקודת לוח בודדת על פני שותפתה לבכורה (בראשות הרוסי מלאחוב והקרואטי קורובוב). קבוצתו של הישראלי ר"א יבגני פוסטני ,מן העיר ססווטה סיימה תשיעית עם 4 נקודות קבוצתיות. יבגני, על הלוח הראשון, התמודד עם 9 רבי אמנים חזקים מולם צבר 3.5 נקודות. הוא גבר על הצ'כי הראצ'ק, נפרד בתיקו מן האזרי אבאסוב, הרוסים מלאחוב, פנקראטוב וטומאשבסקי ומן הארמני ס. מובססיאן ונוצח בידי הגרמני בראון, הרוסי אינרקייב והקרואטי בוסיוצ'יץ'.

בהולנד החלה בשבת האחרונה עונת הליגה 2018- 2019. בסיבוב הראשון של הליגה השנייה נוצחה קבוצתו של כתבכם מן העיר וחנינגן בביתה בידי קאיסה איינהורן 3.5: 6.5. כתבכם נפרד בתיקו מארני מול על הלוח הרביעי.

יבגני פוסטני בפעולה

ישראלים חוזרים לצ'רנוביץ'

צ'רנוביץ היא עיר אוקראינית בת כרבע מיליון תושבים והסטוריה יהודית עשירה בחבל בוקובינה שבסמוך לגבול הרומני.עם שבע הערים התאומות של צ'רנוביץ' נמנית , אגב, גם נצרת עילית. בראשית ספטמבר נערך באוניברסיטה המקומית היפהפיה אחד הפסטיבלים החזקים במדינה מזה שנים עם תחרות מהירה ותחרות בזק מרשימות בהרכבן. הספונסר הראשי של האירוע היה הישראלי-אוקראיני אהרון מייברג, חובב שחמט מושבע שכבר תמך בעבר בתחרויות שחמט חזקות. היתה זו בו השאר גם הזדמנות מרגשת מאין כמותה לכמה שחקנים ישראלים לחזור למחוזות ילדותם. רב אמן ארתור קוגן שב לראשונה לעיר ממנה עלה לישראל בהיותו אך בן שנתיים בחברת אביו מיכאל.

ארתור קוגן עם פתיחת הסיבוב הראשון

בתחרות המהירה התמודדו בתשעה סיבובים שווייצריים 66 שחקנים משבע פדרציות, מהם 24 רבי אמנים , 3 רב אמניות ו-17 אמנים בינלאומיים. המנצח המפתיע משהו היה האוקראיני ר"א אלכסנדר זובוב המוכר מהופעותיו בליגה הישראלית. הוא צבר 7.5 נקודות בהקדימו שורה של חברים במועדון ה-2700+ : את בן ארצו ולדימיר אונישצ'וק 7 ; את האזרים ראוף מאמדוב ואלתאי ספארלי ואת האוקראינים מרטין קראבציב וויטאלי סיווק 6.5 כל-אחד. ארתור קוגן צבר כאן 5 נקודות ודורג במקוםה-21. גם האמן הבינלאומי דויד קודישביץ' צבר 5 נקודות (מקום 25) והוכתר הן כסניור המצטיין והן כשחקן המבריק בתחרות. ותיק אחר, יליד העיר היה האמן הבינלאומי הותיק לאון לדרמן אשר סיים עם 2.5 נקודות.

תחרות הבזק (68 משתתפים) ראתה שליטה אזרית של ר"א אלתאי ספארלי כמנצח יחיד עם 9.5 נקודות מ-11 ושל ר"א גאדיר גוסיינוב כסגן יחיד עם 8.5 נקודות. רב אמן אזרי נוסף, ראוף מאמדוב, חילק את המקום השלישי עם רבי האמנים האוקראינים סטניסלב בוגדנוביץ' ואלכסנדר זובוב 8 נקודות כל אחד. ארתור קוגן עם 7.5 נקודות חילק את המקום השמיני. שלושת הישראלים הנוספים: דויד קודישביץ' 5.5 ; לאון לדרמן 4.5; משה שלו 1.5.   

במרכז: דויד קודישביץ' - סניור מצטיין. קיצוני שמאלי (לא פוליטית, חלילה) משה שלו, יו"ר האיגוד

משה שלו, יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט, היה אורח כבוד באירוע. בראיון שהעניק לאתר המקומי "שחמט בבוקובינה" סיפר בין השאר שבילדותו בילה מדי שנה את החופש הגדול בבית סבתו בעיר. בראיונות המלאים עם שלו ועם קוגן אפשר לצפות כאן:

 http://bukchess.com/moshe-slav-shakhy-ce-vazhka-pracya-video/

 http://bukchess.com/artur-kogan-ne-vyklyucheno-shho-u-majjbutnomu-popracyuyu-v- ukrajini-video/

אירני ורוסיה אלופי העולם לנוער

אליפות העולם לנערים ונערות עד גיל 20 נערכו בגבזה (תורכיה) ב 5- 15 בספטמבר ב-11 סיבובים שווייצריים. 165 שחקנים מ-59 מדינות לרבות 25 רבי אמנים ו-40 אמנים בינלאומיים התמודדו באליפות הנערים. את התואר נטל בקלות מדהימה הפנומן האירני ר"א פרהאם מגשודל, עוד שני סיבובים לפני ההכתרה הרשמית למרות הפסדו הבודד בסיבוב האחרון לרוסי ר"א אנדריי יסיפנקו אשר חילק את הסגנות עם ההודי ר"א אבהימניו פוראניק (הודו- מדליית כסף) ועם בן ארצו אב"ל סרגיי לובאנוב (מדליית ארד). 3 אמני פיד"ה ישראלים נטלו חלק באליפות: עידו גורשטיין ממועדון כפר-סבא צבר 6.5 נקודות ודורג במקום ה-46; שקד תפארת סיים עם 4.5 נקודות ואלכס זלאטין עם 4 נקודות.

באליפות העולם לנערות ( 94 שחקניות מ-43 מדינות מהן 4 רב אמניות. ישראל נעדרה) זכתה בבכורה הרוסיה אלכסנדרה מלצבסקאייה עם 8.5 נקודות , לפני האוזבקית רב אמנית גולרוחבגים טוחיריונובה 8.5 אף היא והאמנית הבינלאומית הגיאורגית נינו חומריקי 8.

איטליה: 102 שחמטאים התמודדו בשלוש רמותיו של הפסטיבל ה-16 של העיר אמנטיאה. 41 מהם ייצגו בתחרות הראשית 14 מדינות ובכללם 5 רבי אמנים ו-7 אמנים בינלאומיים. המנצח היה האמן הבינלאומי המקומי פייר לואיג'י באסו עם 7 נקודות ב-9 סיבובים שוויצריים, לפני רבי האמנים אלדר גסאנוב (אוקראינה), ולדימיר בורמאקין (רוסיה) וניקולאי ליוחקי (צרפת) 6.5 כל-אחד. האמן הישראלי משה קציר, מאמן שחמט ויו"ר ועדת הנוער, התמודד עם שורה של יריבים חזקים, צבר 3.5 נקודות וקינח עם ניצחון מחמיא בתחרות הבזק בה צבר 7.5 נקודות בתשעת משחקיו!

משה קציר מקבל את הפרס על ניצחונו

צילומים: אתרים רשמיים ופייסבוק.

למידע ותגובות:

[email protected]