יבגני פוסטני מנצח אליפות ישראל הפתוחה בבזק



מועדון אליצור פתח תקווה, שעבר לאחרונה למקום משחקים חדש ומשופר במתנ"ס רמת ורבר, פתח תקווה ומארגן שם מדי שבוע תחרויות בזק בימי חמישי בערב, החליט לארגן בשיתוף פעולה עם איגוד השחמט את אליפות ישראל הפתוחה בבזק עם קרן פרסים נאה בת 15,000₪.

התחרות התקיימה ביום שישי 30 ביוני 2018 כאשר על הניהול אחראים דני קליסקי מארגן התחרות, אלמוג בורשטיין השופט הראשי, רם סופר שופט ההגרלות וכן יהודה ארנטרוי, נתן גלנט וגנאדי בירגר שסייעו בשיפוט.

בדיוק כמו אליפות ישראל בשח מהיר שנערכה בכפר ורדים בשלהי 2017, ההרשמה לתחרות הייתה ערה מאוד ומספר הנרשמים חצה במהירות את ה-100. לבסוף התייצבו לקו הזינוק 122 שחמטאים, מקצוענים וחובבים כאחד, בכירי שחקני ישראל כמו גם ילדים בגיל בית הספר היסודי שזה עתה קיבלו תעודה ביום האחרון ללימודים אך לא החמיצו את המשחק האהוב.

הגדיל לעשות יו"ר איגוד השחמט צביקה ברקאי, יום אחד לפני סיום כהונתו (עקב הסכם רוטציה) והעברת השרביט למשה שלו, שלא רק כיבד את התחרות בנוכחותו, אלא גם נטל בה חלק פעיל, ולאחר שנה שבה עסק בקרבות מסוג אחר (לשיפור מעמדם ומצבם הכלכלי של מועדוני השחמט) ניער את החלודה במהירות וסיים עם תוצאה מכובדת של 50 אחוז.

המועדון המארגן הקצה לתחרות שני אולמות משחק מרווחים ונעימים עם תנאי משחק טובים. המשתתפים קיבלו בהבנה את העיכוב הקל בפרסום זיווגי הסיבובים שנבע ממספר המשתתפים שהיה חסר תקדים לתחרות בזק בישראל.

במהלך התחרות התנהלו מאבקים חריפים (בקצב של שלוש דקות למשחק + תוספת שתי שניות למסע) בין המועמדים לניצחון שכללו את חברי נבחרות ישראל בעבר ובהווה ואת הדור הצעיר והחזק של שחמטאי הנוער. ההפתעות היו רבות, והמובילים התחלפו מסיבוב לסיבוב, אך לבסוף זכה לניצחון משכנע רב-אמן יבגני פוסטני עם תוצאה מצוינת של 9.5 נקודות מ-11 משחקים.

פוסטני הקדים במחצית הנקודה את סגניו, רבי-האמנים אמיל סוטובסקי וויטלי גולוד שהשיגו כל אחד תוצאה יפה מאוד של 9 נקודות.

את רשימת הזוכים בפרסים הכספיים הראשיים השלימו רבי-האמנים דן צולר ומיכאל רויז והאמנים הבינלאומיים אילון נקר, יהונתן בקלצ'וק, ישראל כספי ואריאל ארנברג עם 8 נקודות לכל אחד.

האישה המצטיינת בתחרות הייתה רבת-אמן מרסל אפרוימסקי, והוותיק המצטיין היה האמן אברהם מלאכי. מצטייני מד-הכושר היו אמן פיד"ה אופיר אהרון (עד 2300), גיא גוב (עד 2000), ולדימיר סוחינסקי (עד 1700) ואיליה פולצ'ק (עד 1400).

בטקס הסיום שנערך באודיטורים של מתנ"ס רמת ורבר מיד עם סיום המשחקים חולקו למצטיינים גביעים נאים, והמשתתפים נותרו עם טעם של עוד. כולנו מקווים שאליפות בזק מוצלחת זו תהפוך למסורת ולאירוע שנתי קבוע בלוח השנה של תחרויות השחמט.