יעקב זילברמן הגן על כתרו

סיכום אליפות כפר סבא - 2016






יעקב זילברמן אלוף כפר סבא בפעם השנייה ברציפות!

 

יעקב זילברמן הוכתר לאלוף כפר סבא, בפעם השנייה ברציפות. אליפות כפר סבא התקיימה לזכרו של האמן שלמה סמילטינר, שחקן נבחרת ישראל בשחמט בשנות ה-50.

בתחרות השתתפו 82 שחקים שחולקו ל-3 רמות, כאשר שתי הרמות הראשונות מדווח ותגם למד כושר בינלאומי.

בתחרות הראשית, 24 משתתפים ממד כושר ישראלי 1900 ומעלה, זכה יעקב זילברמן ששלט בתחרות, עם תוצאה של 8 נק' מתוך 9 משחקים (2 תוצאות תיקו). את הסגנות, תפס דן טרטטוביץ', שהפיק לאחרונה את ספר הדרכת השחמט הראשון שלו:"שחמט בגישה הוליסטית". דן, השיג 7 נקודות. למקומות 3-4 הגיעו שני הצעירים הבכירים של מועדון השחמט נתניה, דן פולג (6.5 נק') ושקד תפארת (6 נק').

בתחרות המשנית (30 משתתפים) זכה הצעיר הכפר סבאי, ניק גרבר שהפגין יציבות ורמה גבוהה. הוא השיג תוצאה מצוינת של 7.5 נק' מתוך 9 משחקים. למקום השני הגיע אדוארד וסרמן שצבר 6.5 נקודות. למקומות 3-4 הגיעו ישראל גריליקוב הוותיק(בן-82!) וחוסיין חטיב עם 6 נק' כ"א, כאשר הראשון עם שובר שוויון עדיף.

בתחרות שלישית, משנית ב', זכו שני שחקנים ממועדון כפר סבא יניב לויומאיה אשכר עם 6 נק' מ7 משחקים. יניב הוכתר כזוכה בתחרות בעקבות שובר שויוון עדיף. במקום השלישי הגיע הצעיר גל נאמן עם 5 ובמקום הרביעי הצעיר הכפר סבאי מתן דונייבסקי עם 4.5 נקודות.

 

המועדון הכפר סבאי ממשיך בפעילותו האינטנסיבית. במקביל למשחקי ליגות הנוער, מתקיימת ליגת (זהב) לילדים, בימי שישי אחה"צ. הליגה מיועדת לשחקנים מתחילים, ילדי גן וגם כאלה בעלי מד כושר.כמו כן, סבב נוסף של תחרויות ייפתח בימי שבת (במקביל לליגות נוער).

באמצע נובמבר (19.11) מתקיימת התחרות המסורתית לזכרו של שחר ארד, בחסות חברת אלטשולר-שחם. בתחרות זו יוענקו הפרסים לזוכים באליפות כפר סבא.

ניהל את האליפות, בשלוש רמות, מיכאל שקליאר.

מסר: לאון לנדה