מדליית ארד למיכל להב!

מדלייה ישראלית באליפות העולם. שחקני הלוחות הראשונים של נבחרותינו האולימפיות בתחרות רבת עוצמה על האי מאן . סידרת הפסדים לגלפנד במוסקבה וגם ספר חדש ומקורי.






השחמט הנשי שלנו מסב לנו נחת מרובה לקראת השנה החדשה! בעקבות הצלחתה הגדולה של נבחרת הנשים האולימפית בבאקו בחודש שעבר, נתבשרנו היום על הישג מעולה נוסף: אלופת ישראל לנוער עד גיל 18 (בנים ובנות!) של ישראל מיכל להב , חברת הנבחרת חגגה היום את יום הולדתה ה-17 עם זכייה מדהימה במדליית הארד באליפות העולם לבנות 18 בחאנטי-מאנסיסק הסיבירית. 52 נערות מ-37 פדרציות התמודדו ב-11 סיבובי האליפות, מהן רבת אמן אחת, 11אמניות בינלאומיות ו-13 אמניות פיד"ה. מיכל, ללא תואר ועם מד-כושר צנוע (הכל זמני) של 2054 ניצבה במקום ה-24 בדירוג המוקדם. התחזיות האופטימיות ביותר ייחלו לכניסה מוצלחת לעשירייה הראשונה, אבל למיכל היו תוכניות אחרות. היא התמודדה לאורך כל המרוץ עם יריבות מנוסות הגבוהות ממנה במאות נקודות וללא כל מורא היכתה בהן אחת לאחת בהפגינה רמת משחק מרשימה וניצול מרבי של ההזדמנויות שניקרו בדרכה.

בדרכה אל בימת הכבוד גברה מיכל על שש מיריבותיה, נפרדה מארבע מהן בתיקו ונחלה הפסד בודד לסגנית האלופה הטרייה. עם 8 נקודות ב-11 משחקים ועם ביצוע תחרותי 2366 (!) העניקה מיכל לעצמה (ולכולנו!)מתנת יום הולדת נהדרת וגם ציון לתואר אמנית בינלאומית.  כבוד וברכות גם לאבא המלווה, עדי, למאמן האישי אב"ל שי פורת וגם למועדון ראשון לציון בו משחקת מיכל. 

האלופה הטרייה בקטגוריית בנות ה-18 היא רבת האמן היווניה סטוורולה צולאקידו (2355) עם 9 מ-11, לפני הרוסיה אמנית פיד"ה אלכסנדרה אובולנצווה ( 2331) ומיכל 8.  

 מיכל היתה הנערה הישראלית היחידה באליפויות העולם. ארבעת הנערים הישראלים במשלחת, אותה הוביל קפטן סגל הנוער אב"ל איגור ביטנסקי, לא הרשימו הפעם: 

בנים 14:  האלוף הטרי הוא הרוסי א"פ  סמן לומאסוב (2393), לפני בן ארצו א"פ אנדריי אסיפנקו (2490) 9 כל-אחד,  והאוזבקי נודירבק יעקובוב  8.  הישראלי עמנואל יהב (2014) צבר  5.5 נקודות ודורג במקום ה-41 בין 75 נערים. 

בנים 16: האלוף החדש הוא אב"ל האיק מארטירוסיאן (ארמניה 2470) 9.5  לפני אלכסנדר טריאפישקו (רוסיה 2458) 8.5 וטראן מין טאנג (וייטנאם 2293) 8. הישראלים א"פ שקד תפארת (2220) עם 5.5 במקום ה-51  ודן פולג (2321) עם 5 במקום ה-59  בין 83 משתתפים. 

בנים 18: האלוף – אב"ל מנואל פטרוסיאן (ארמניה 2530) 9, לפני אב"ל מקסים ואוולין (רוסיה 2582) 8.5   ואב"ל שאהין לורפאריזאנגנה (אירן 2478) 8.  הישראלי בן ה-14 א"פ אריאל ארנברג השתפר במחצית השנייה וסיים עם 6 נקודות במקום ה-26 בין 65 נערים. 

חאנטי מנסיסק - המשלחת הישראלית עם המאמן איגור ביטנסקי בסיום

פתיחה טובה למקסים רודשטיין על האי מאן

לאחר שנתיים נפרדה תחרות השחמט היוקרתית על האי מאן שבים האירי מפסטיבל הפוקר סטארס ומצאה לה ספונסר ראשי חדש- אתר השחמט צ'ס.קום. גם הרכב התחרות השתנה ללא הכר והתחזק לאין שיעור ביחס לשתי מהדורותיו הקודמות. 

בתחרות הראשית מתמודדים 133 שחמטאים מ-34 פדרציות מתוכם לא פחות מ-48 הם רבי אמנים, 2 רבות אמן, 26 אמנים בינלאומיים ו-5 אמניות בינלאומיות. העשירייה הפותחת בדירוג המוקדם מרשימה למדי: 1. פביאנו קרואנה 2813; 2. ווסלי סו 2794; 3.היקארו נקאמורה 2787 (כל השלושה מארה"ב); 4. מייקל אדאמס (אנגליה) 2745; 5.פאבל אליאנוב (אוקראינה) 2741 ; 6.פטר לקו (הונגריה) 2709; 7.וואנג האו (סין) 2701; 8.מקסים רודשטיין (ישראל) 2687; 9.סאנטוש וידיט (הודו) 2686; 10.ארקדי ניידיץ' (גרמניה) 2684. 

בתום הסיבוב השלישי מוליכים בראש שניים בלבד – ההודי וידיט והלטבי אלכסיי שירוב עם מאזן מושלם, לפני  קרואנה, סו, נקאמורה, אדמס, אליאנוב, רודשטיין, ניידיץ', מובססיאן, פרסינה, סרגיסיאן, סאלם, הו-ייפאן, גראנדה זוניגה, גרנדליוס, גופטה, ון-פורייסט, ל'אמי, לנדרמן ואליזבט פייץ 2.5 כל אחד ואחת- רשימת רבי אמנים מפוארת למדי. מקסים גבר על האוסטרלי אב"ל ג'והן פול וואלאס ועל השוודי ר"א טייגר הילארפ פרסון ונפרד בתיקו מאלופת העולם , הסינית הו-ייפאן. רגע לפני פרסום הכתבה, נודע לכתבכם שבסיבוב הרביעי מקסים ניצח את דוד האוול, והוא בחבורה המובילה עם 3.5 נקודות!

עוד שני ישראלים מתמודדים בתחרות: בכירת השחמטאיות הישראליות, האמנית הבינלאומית יוליה שוויגר, פתחה היטב כשגברה על ההודית א"פ קוטפאלי סאי נירופאמה, נפרדה בתיקו מרבי האמנים באבו לאלית (הודו) ואלכסנדר דונצ'נקו (גרמניה) ויש לה 2 נקודות.  נקודות.ר"א איליה חמלניקר פתח עם ניצחון על מועמד לאמן גרמני העונה לשם מנפרד הרבולד ונפרד בתיקו מפאבל אליאנוב אך הפסיד לצרפתי לורן פרסינה ויש לו 1.5 נקודות.   .  

אפשר לצפות במשחקים בשידור חי באתר הרשמי: 

http://iominternationalchess.com

אלופת העולם, הו יפאן מול מקסים רודשטיין

משבר מתמשך לגלפנד במוסקבה

בכיר שחמטאי ישראל, בוריס גלפנד נקלע למשבר חסר תקדים מבחינתו בתחרות העשירית לזכר טל במוזיאון לאמנות אימפרסיוניסטית במוסקבה. לאחר שנפרד בתיקו בסיבוב הראשון מן הארמני לבון ארוניאן נוצח בוריס בכל חמשת קרבותיו הבאים מול ההולנדי אניש גירי, האזרי שחריאר ממדיארוב, הסיני לי צ'יאו, ההודי וישי אנאנד  והרוסי ולדימיר קראמניק.  

בתחרות העל בקטגוריה 21 מוליך בתום הסיבוב השישי הרוסי יאן נפומניאצ'י עם 4.5 נקודות לפני ההולנדי אניש גירי 4, לבון ארוניאן ולדימיר קראמניק ווישי אנאנד 3.5 כל-אחד, פטר סווידלר ולי צ'יאו 3 כל-אחד, שחריאר ממדיארוב 2.5, יבגני טומאשבסקי 2 ו בוריס גלפנד 0.5. 

היום, יום ג' הוא יום חופשי בתחרות שיש לקוות כי יסייע לשחקננו להתעשת ולהיחלץ מן המשבר בשליש האחרון. של האירוע.  

אפשר לצפות במשחקים בשידור חי בין השאר באתר הרשמי: 

http://ruchess.ru/news/all/opredelen_sostav_x_memoriala_talya


בוריס גלפנד בדרך להפסד מול ולדימיר קרמניק בסיבוב השישי. הפרשנים הם רבי אמנים סרגי שיפוב ואיליה סמירין הישראלי

הולנד: 75 קבוצות נטלו חלק באליפות החברות (מקומות עבודה) של הולנד שנערכה במתכונת שח-מהיר בת 7 סיבובים באולם "המוריאן" בוויק אן זה המארח בינואר מדי שנה את התחרות המפורסמת ביותר בעולם. שלוש חברות חילקו את הבכורה עם 12 מתוך 14 נקודות קבוצתיות, אך בהתרת שוויון הנקודות זכתה קבוצתו של כתבכם הנאמן ( האתר סחאקרס.אינפו של חברת "המסע הטוב") הודות לעדיפות בנקודות לוח. הרכב הקבוצה: 1.אב"ל  יוחנן אפק 6 מ-7; 2. יספר דה חרוטה 5.5 3. רוברט קלומפ 5.5; 4.רבת-אמן  אריקה סיווה 5.5. על הלוחות הראשונים כיכבו לא מעט בעלי תארים ( לרבות רבי אמנים טוואן בורג והארמן יונקמן) עובדי החברות המשתתפות.  

הקבוצה האלופה

ספרד: התחרות הבינלאומית על האי טוז'ה או גרובה נסתיימה בניצחונם המשותף של רבי האמנים יבגני גלייזרוב (רוסיה) וקארן מובססיאן (ארמניה) עם 6.5 נקודות בתשעה קרבות כל-אחד, לפני רבי האמנים מיכאל אוליבין (רוסיה), אלקסה סטריקוביץ' (סרביה) ואב"ל חוזה רפאל גאסקון דל נוחאל (ונצואלה) 6 כל-אחד. אלוף ישראל לשעבר, אלון גרינפלד חילק את המקום השישי עם הספרדים ר"א דויד לארינו, ר"א אלפונסו רומרו, א"פ חוליו סוארז ורוברטו פרז גארסיה ועם האמן הבינלאומי האיטלקי אנדריאה סטלה 5.5 כל-אחד. 33 שחמטאים מ-12 פדרציות ובהם 9 רבי אמנים ושני אמנים בינלאומיים נטלו חלק בתחרות. 

שמעון פרס מארח שחמטאים



הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס (1923- 2016) וישראלים מצטיינים בזירה הבינלאומית בלשכתו בשנת 2007 : עם נבחרת הגברים של ישראל ועם מרסל אפרוימסקי בעקבות זכייתה באליפות העולם לנערות עד גיל 12.

תארי הדרכה חדשים

ברמת השרון נערך באמצע אוגוסט סמינר בן יומיים מטעם פיד"ה בהנחייתו של המאמן הנודע רב-אמן מיכאל גורביץ'. בסיומו הוענקו לשורה של מדריכים ישראלים זכאות לדרגות אימון והדרכה המוכרות על-ידי הארגון הבינלאומי. 

מאמן פיד"ה: אלמוג בורשטיין, אילנה דויד-גלאז, מיכאל קלנבורג, רם סופר, ידעאל סטפק, דן טרטטוביץ', הורסיו וולמן.  מדריך פיד"ה: ליאור גל, איגור גולברג, מיכאל ישחקוב, יבגני קרסיק, ניק קופאלוף, ירון ליניק. 

מדריך לאומי: רון אלוני, אורי בלאס, לאוניד גיטין, יוליה  גיטין, ערן לפושניאן, יואל לוי, באהג' קווייד, חיים רוזנברג, אירינה שטיין. 

חניכי הסמינר עם המנחה רב אמן מיכאל גורביץ' (במרכז במקטורן בהיר).  

שחמט בגישה הוליסטית

ספר חדש בשפה העברית של מחבר ישראלי הוא תמיד אירוע ראוי לציון. זה מקרוב נתבשרנו על הופעת ספר הביכורים של המאמן הצעיר והמצליח דן טרטטוביץ' המציג גישה חדשנית להיכרות עם עולם השחמט. במקום  חיפוש בלתי נלאה אחר דרכים ללימוד חוקי המשחק (עם או בלי טכנולוגיות חדישות) הספר נכנס ישר לעניין.הוא פותח במשחקים קצרצרים תוך כדי הצגת תנועת הכלים וכיצד נראה משחק אמיתי. ברוח הגישה הפשוטה והישירה הזאת מתקדמים ומתוודעים לאלופי העולם, שואבים השראה וקמצוץ של "אבק כוכבים" וממשיכים הלאה. 

כך לאורך הספר כולו המשופע בתמונות מאירות עיניים, החל בלימוד כללי המשחק ועד להדגמת קרבות קלאסיים של ענקי השחמט, מוצגת גישה כוללת, שאינה מבוססת דווקא על מהלך בודד המנותח עד זרא אלא על זרימה  מתמדת קדימה ב"דרך המלך" כשבצידי המסלול נחשפים לפופולאריות העצומה של המשחק, ליתרונותיו החברתיים ולחוויות הנעימות המצפות ללומד בהמשך דרכו השחמטית. 

מחבר הספר מביע תקווה "שתהא רמתו השחמטית של הקורא אשר תהא, הוא לא יוכל לומר 'אני יודע את כל זה' ועדיין יוכל לגלות בין דפי הספר רעיון חדש, משחק נחמד, דמות שלא הכיר, אטיוד בלתי שגרתי או קוריוז חביב"  

הספר יצא בהוצאת המחבר ואנו בטוחים שימצא מסילות לליבם של מתחילים ומתקדמים כאחד ויעשיר את מאגר הידע, מגוון השיטות והתרגילים של מדריכים בכל הרמות בשפע של חומר מקורי. מחירו של הספר 125 ש"ח (לא כולל משלוח). 

מעוניינים? כתבו נא ישירות אל המחבר [email protected] וכבדו את מדף הספרים שלכם ביצירה בלתי שגרתית שתהפוך בעבורכם את לימוד השחמט לחוויה מהנה ומעשירה. 

למידע ותגובות:  

[email protected]