ישראלים צעירים בפראג

ערב ה"עוצר" האולימפי הספיקו עוד כמה וכמה ישראלים להשתתף ואפילו לקטוף הישגים נאים בזירה הבינלאומית






משלחת ישראלית גדולה סיימה בסוף השבוע בפראג את הופעתה באליפות אירופה לנוער ולילדים גילאי 8- 18 עם כמה הישגים יפים גם אם ללא נציג אחד לרפואה על בימת הגביעים והמדליות. 786 בנים ו-524 בנות מ- 49 פדרציות אירופיות נטלו חלק באירוע הענק. ישראל יוצגה, במרבית הקטגוריות, על-ידי 36 שחמטאים. להלן רשימת מצטייני המשלחת: 

בנים-8 (105 משתתפים): אלעד כהן 7 (מקום שמיני) בנים- 12(157): אסיף סולומון (מקום שמיני), אורי כוכבי (מקום תשיעי) 7 כל-אחד;  בנים 14(141): עידו גורשטיין 6 (מקום 20);  בנים 16(131): א"פ סער דרורי 6.5 ׁ(מקום תשיעי); אור בורנשטיין 6 (מקום 15). בנות 12(100): רונית לויטן 6 (מקום 11). כל השאר צברו פחות מ-6 נקודות וסיימו מתחת למקום העשרים בקבוצת הגיל שלהם. ראש המשלחת, האמן משה קציר, שיבח את כל השחקנים על " התוצאות המכובדות והמפתיעות שהשיגו וייצגו את המדינה בכבוד.מגיע לכולם יישר כוח!" המאמנים היו האמנים הבינלאומיים אלכס מיכלבסקי ומיכאל קלנבורג.  

את רשימת הזוכים במדליות מוליכה, ניחשתם נכונה, רוסיה עם 5 זהב, 5 כסף ו-3 ארד. מלבדה רק ספרד נטלה 3 מדליות (אחת מכל צבע), ארמניה רומניה ותורכיה-2 כל-אחת ואם צרת רבים חצי נחמה אז גם אוקראינה וצרפת  , למשל, חזרו בצוואר חשוף ושחוח. אפילו צ'כיה המארחת שייצגו אותה לא פחות מ-105 שחקנים צעירים נאלצה להסתפק בסופו של המירוץ במדליית ארד אחת ויחידה, כמו שכנתה (עצמה ובשרה לשעבר) סלובקיה ששיגרה לאירוע 39 שחקנים.  בסך הכול חלקו בשלל המתכתי הנחשק 17 מבין 49 המדינות המשתתפות. בתוצאות המלאות של הקטגוריות הגילאיות ניתן לצפות כאן:

 http://www.chess-results.com/tnr233629.aspx?lan=17 

העמדה שלפנינו נתקבלה במשחק שבין הדני ביארקה וואנגסגארד  לישראלי רמון טריגר מן הסיבוב השני באליפות לבני ה-18: 

מסעו האחרון של הלבן 37. פו1?? איפשר לשחור להכריע את הקרב בתחבולה נאה. הכיצד?

יומן אולימפי 

ביום חמישי תיפתח בבאקו בירת אייזרביג'ן אולימפיאדת השחמט ה-42 עם מספר שיא של 180 נבחרות גברים ו-147 נבחרות נשים.

 בהרכב נבחרת הגברים של ישראל רבי האמנים מקסים רודשטיין (2698), יבגני פוסטני (2621), תמיר נבאתי (2626), מיכאל רויז (2605) וטל בראון (2560). הקפטן הוא אב"ל מרק ברקוביץ'.

 בהרכב נבחרת הנשים של ישראל: אמנית בינלאומית יוליה שווייגר (2415), אמן בינלאומי מאשה קלינובה (2301), אמנית בינלאומית מרסל אפרוימסקי (2329), אמנית בינלאומית אולגה גוטמאכר (2216), מיכל להב (2063). הקפטנית היא האמנית הבינלאומית אילנה גלאז. 

יוליה שוויגר מובילה את נבחרת הנשים (צילום - פייסבוק)

מקביל ייערך בבאקו קונגרס הפיד"ה ה-87. יו"ר האיגוד דניאל פורת ייצג אותנו בדיוניו. גם אלמוג בורשטיין, נציג ישראל באיגוד האירופי יהיה שם. ישראלים אחרים יכהנו כשופטים, קפטנים ושחקנים (גם של נבחרות אחרות) .

האולימפיאדה תיערך, החל מיום שישי על פני 11 סיבובים עד ל-13 בספטמבר, עם יום חופשי אחד ב-7 בספטמבר. אתרים רבים ישדרו את המשחקים לרבות האתר הרשמי:

http://www1.bakuchessolympiad.com// 

 אתר האיגוד ילווה את המשחקים האולימפיים ויעקוב אחרי ההופעה הישראלית בסידרת כתבות. כולכם מוזמנים להשתתף בחוויה המרכזית של השחמט העולמי. 

מקסים רודשטיין מוביל את הנבחרת

חוזמן הצטיין בסנט פטרסבורג


אירוע הכתר של הפסטיבל השנתי של מועדון השחמט ע"ש צ'יגורין בעיר הרוסית סן-פטרבורג היתה תחרות מהירה חזקה מאוד עם 199 שחקנים וביניהם 22 רבי-אמנים ו-23 אמנים בינלאומיים.ישראלי אחד, ר"א אלכסנדר חוזמן נמנה עם המשתתפים. חמישה חילקו את הבכורה: ולדימיר מלאחוב, יבגני רומאנוב, יבגני אלכסייב, אלכסנדר מורוזביץ' ומקסים מטלאקוב 8.5 כל-אחד, לפני איגור ליסי, איוון פופוב, סרגיי יודין, אלכסנדר חוזמן, אלכסיי גוגאנוב, דאנייל לינצ'בסקי, פאבל פונקראטוב והפתעת התחרות ,הבלתי מדורג טיגראן נזארטיאן 8 כל-אחד.   

ניצחון ישראלי בספרד 

רב האמן הישראלי מיכאל אורטובסקי חילק את הבכורה בתחרות בינלאומית קטנה במונדאריז באלנאריו שבמחוז גליציה הספרדי. שלושה רבי אמנים בלבד נמנו עם 63 המשתתפים,  54 מהם מקומיים ומישה סיים בנוחות ראשון בצוותא עם רב האמן הספרדי דויד לארינו נייטו 8 נקודות כל-אחד, לפני הארגנטיני הוותיק ר"א דניאל קאמפורה 7. הוא נפרד בתיקו משני עמיתיו לתואר וניצח כצפוי את כל שאר יריביו שרק אחד מהם חצה אך במעט את רף מד הכושר 2000 . 

בברצלונה נערכה המהדורה ה-18 של תחרות סאנטס,אחת הגדולות והיוקרתיות בלוח התחרויות העמוס בספרד. בתחרות הראשית לבדה נטלו חלק 336 שחמטאים מ-45 מדינות שקרוב למחציתם היו בעלי תארים בינלאומיים ובכללם 27 רבי אמנים ו-41 אמנים בינלאומיים. שישה אחזו במקום הראשון: רבי האמנים קון מה ויונגוו וואן (שניהם מסין), חורחה קורי וכריסטיאן קרוז (שניהם מפרו), קרישנאן סאסיקיראן (הודו) ואב"ל ז'ול מוסאר צברו 8 נקודות בעשרה סיבובים כל-אחד. ארבעה ישראלים היו בין המשתתפים: אב"ל אורי קובו צבר 7 נקודות ודורג במקום ה-31 אבל למעשה הוא רחוק מלהיות מרוצה מהישגו לאחר שנוצח בסיבובים הרביעי והחמישי בידי שחקנים די אלמונים ובסך הכול לא פגש אלא באמן בינלאומי אחד- בסיבוב האחרון.לעומת זאת, התוצאה שקבע חברו, אב"ל עמרי רשף, גם הוא בן 19 ,6.5 נקודות (מקום33 וביצוע תחרותי 2512), יכולה בהחלט להיחשב להישג מרשים לאחר שבין עשרת יריביו היו לא פחות משישה רבי אמנים. עד הסיבוב השמיני הוא כיכב בצמרת בעקבות ניצחונותיו על רבי האמנים צ'ן לין (סין) ואלוואר אלונסו (ספרד)ותיקו מול הפרואני קרוז. הפסדיו בסיבובי הנעילה לרבי האמנים קון מה (סין) וקארן מובססיאן (ארמניה) קטעו את תקוותיו לציון לתואר רב-אמן, קובי פאר צבר 5 נקודות ודורג במקום ה-142. אביו, מיכאל פאר, צבר 4.5 נקודות (מקום 197) וחולל הפתעה כבר בסיבוב הראשון משניצח את האמן הבינלאומי ההולנדי קוונטין דוקרמון. 

את התוצאות המלאות אפשר לראות כאן: 

http://www.chess-results.com/tnr234886.aspx?lan=1 


ידיעות בקצרה

גטבורג: עם סיום שבוע השחמט במועדון מאנהם בעיר השוודית השתתפו הישראלים ר"א אלון גרינפלד והאמנית הבינלאומית מרסל אפרוימסקי באליפות הפתוחה של העיר השוודית. בתחרות נטלו חלק 71 שחמטאים מעשר מדינות, 57 מהם מקומיים. 14 מן המשתתפים היו בעלי תארים ובכללם ארבעה רבי אמנים ושישה אמנים בינלאומיים.במהלך סוף שבוע אחד כללה האליפות ארבעה סיבובי שחמט קלאסי וארבעה סיבובי שח-מהיר. המנצח היה אב"ל ואלרי קזאקובסקי עם 7 מ-8 לפני אב"ל פטרו גולובקה (אוקראינה) 6.5. את המקום השלישי חילקו חמישה: השוודים אב"ל ג'ונתן ווסטרברג, ר"א ג'והני הקטור וא"פ יואל אקסון; הישראלי ר"א אלון גרינפלד והדני מיקל אנטונסן. מרחק חצי נקודה אחריהם חילקו חמישה שחקנים את המקום השמיני עם 5.5 נקודות ובהם רב האמן המקומי אריק בלומקוויסט והישראלית רב-אמנית (החל מן החודש הבא) מרסל אפרוימסקי

בודפשט: בתחרות רבי אמנים שערך איגוד השחמט של בירת הונגריה שלטו דווקא האמנים הבינלאומיים-הרומני לוסיאן מירון וההונגרי בנצה קורפה עם 5.5 נקודות כל-אחד מתשעה משחקים,לפני ההונגרי אב"ל רוברט טורמה  והסרבי גויקו ווצ'יניץ' 5 כל-אחד. האמן הבינלאומי הגרמני טוביאס הירנייסה ורב האמן הישראלי בוריס קנצלר חילקו את המקום החמישי עם 4.5 כל-אחד. בוריס, אחרון בדירוג המוקדם, הפסיד קרב אחד, ניצח קרב אחד וסיים בתיקו את כל שבעת קרבותיו הנותרים. רבי האמנים האחרים סיימו עמוק בתחתית.  

בתחרות הפתוחה השתתפו 56 שחקנים מעשר מדינות, 45 מתוכם מקומיים. המנצח היה הגרמני א"פ יורגן ברוסטקרן עם 7.5 מ-9 לפני התורכי א"פ אנגין טופאק 7. הישראלי אנתוני פלדמן סיים שביעי עם 6 נקודות.

וינה: 310 שחמטאים מ-41 מדינות ובכללם 12 רבי אמנים ו-23 אמנים בינלאומיים התמודדו בתחרות הראשית של פסטיבל הענק המסורתי בבירה האוסטרית. המנצח היה בכיר שחמטאי המדינה המארחת ר"א מרקוס ראגר עם 8 מ-9 לפני האמן הבינלאומי האוקראיני וולודימיר ווטושקו והגרמני וינסנט קיימר 7.5 כל-אחד. שלושה ישראלים היו בין המשתתפים: עדי פדרובסקי צברה 4 נקודות, אמה שלומית ורדי, אלופת ישראל לשעבר- 3.5 נקודות ולוי דרור-2 נקודות. בתחרות המשנית צבר רומן בוטביניק 4.5 נקודות.  בסיבוב הראשון זווגה שלומית ורדי עם מועמד לאמן עיראקי שלמרבה ההפתעה התייצב למשחק ואפילו ניצח. 


חדש על מדף הספרים 

אלוף ישראל לשעבר, בוריס אברוך, המתגורר כיום בשיקגו (אילינוי), זוכה להצלחה רבה הן כמאמן והן כמחברם של כותרים רבי מכר בשפה האנגלית על תיאוריית הפתיחות. מאז 2008 ראו בסידרה היוקרתית  "רפרטואר רבי אמנים" בהוצאה הבריטית Quality Chess. ספרים רבים מפרי עטו של בוריס אשר זכו להצלחה מסחררת וטובי השחקנים גמרו עליהם את ההלל.             

זה עתה ראתה אור מהדורה מורחבת ומעודכנת של של הכרך  1. ד4 גמביט המלכה  ובו רפרטואר איכותי הכולל את גמביט המלכה, סלאבית, הגנת צ'יגורין, הגנת טאראש ועוד.  כרכים נוספים בקרוב.

דוגמית מן הספר החדש אפשר לראות בקובץ המצורף

לתגובות ומידע: 

[email protected]