נבאתי חילק את הסגנות בפרדוביצה!

עונת תחרויות הקיץ בשיאה והשחמטאים הישראלים מככבים בכל רחבי היבשת האירופית ואפילו באמריקה. דיווח עדכני מאת יוחנן אפק






בעיר פרדוביצה נסתיימה אליפות הענק הפתוחה של צ'כיה בניצחון יחיד של רב האמן הארמני סרגיי מובססיאן.הוא צבר 7.5 נקודות בתשעה סיבובים לאחר שהוליך בראש לכל אורך המירוץ. המנצח, המתגורר בצ'כיה כבר שנים רבות,הקדים בחצי נקודה את תשעת הדולקים בעקבותיו: ויקטור לזניצקה (צ'כיה), נ.ר ויסאק וג.נ. גופאל (הודו), וולודימיר ווטושקו (אוקראינה), תמיר נבאתי (ישראל), ז'ירי סטוצ'ק (צ'כיה), ויאצ'סלאב זכארטסוב (רוסיה), פיליפ שלוסר (גרמניה) ואנדריי קובאלב (בלארוס) 7 כל-אחד.
291 שחמטאים מ-39 פדרציות השתתפו בתחרות הראשית של הפסטיבל, מהם 42 רבי אמנים ו-59 אמנים בינלאומיים. 10 ישראלים נטלו חלק: אביטל בורוחובסקי, צעיר רבי האמנים שלנו, פתח היטב עם 5 מ-6 אך עייף בסיום והפסד בסיבוב האחרון להודי ויסאק אילצו להסתפק במקום ה-14 עם 6 נקודות. א"פ אייל גרינברג ור"א בוריס קנצלר צברו 5.5 נקודות כל-אחד.  עם 5 נקודות סיים האמן הבינלאומי הותיק לאון לדרמן.  יבגני זנן, אריאל ארנברג ואנתוני פלדמן- 4.5 כ"א; אור בורנשטיין עם 4 ואלופת הנערות מיכל להב עם 3.5.
בתחרות המשנית (262 משתתפים) רשם הרוסי פאבל קולמאקוב בכורה משכנעת כשניצח בכל תשעת משחקיו! הישראלית נדייז'דה רפרון דורגה במקום ה-92 עם 5 נקודות. סולומון נפתלין צבר 4.5 ,פאבל גרצ'יקוב 4  ויורי פקורין 2.5 (שלושתם סניורים). בתחרות השלישית (277 משתתפים) זכה בבכורה האוזבקי איסלומבק סינדארוב עם 8 מ-9. הישראלי דויד וורני דורג במקום ה-28 עם 6 נקודות. הסניורים מרק פריימן ואלכסנדר טומאסוב סיימו עם 5 נקודות כל-אחד. הנערים יעקב סוקולינסקי עם 4.5  ופז בורנשטיין עם 3.5, לאוניד סמארין עם 4  והסניור רומן בוטוויניק עם 3.5 חתמו את ההופעה הישראלית בגדול שבפסטיבלי הקיץ האירופיים.
.אחד מן האירועים הנלווים הרבים בפרדוביצה היתה התחרות המהירה בה השתתפו 150 שחקנים מ-23 מדינות מהם 27 רבי אמנים ו-37 אמנים בינלאומיים. ניצח רב האמן הפולני קספר פיורן עם 8 מ-9, לפני ר"א סטאניסלאב נוביקוב (רוסיה) 7.5. הישראלי ר"א תמיר נבאתי חילק את המקום השביעי עם 6.5 נקודות. ר"א בוריס קנצלר צבר 5 נקודות ודורג במקום ה-55. אנתוני פלדמן 3. בתחרות המשנית השתתפו 107 שחקנים מ-17 ארצות עד 2100 מהם 3 ישראלים: פאבל גרצ'יקוב 4.5, יורי פקורין 4, אלכסנדר טומאסוב 3. בתחרות השלישית היו 2 ישראלים בין 146 בעלי מד-כושר עד 1700: לאוניד סמארין (מקום 13) 6.5, רומן בוטביניק (מקום 34) 5.5.
אתר רשמי:
http://www.czechopen.net/en

משמאל בכלים הלבנים - ר"א בוריס קנצלר

גלפנד- אורח בדנמרק

באלסינור, פרבר של קופנהאגן בירת דנמרק שהעניק את שמו לזירת המחזה השקספירי "המלט", נסתיימה תחרות אקסטרקון החזקה  (לשעבר גביע פוליטיקן) בניצחום המשותף של שבעה: מתיאס בלובאום (גרמניה), אלכסיי שירוב (לטביה), באסם אמין (מצרים), יונתן קארלשטדט (גרמניה), מיחאי מארין (רומניה), ג'ון לודוויג האמר (נורווגיה) וז'אן מארק דגראב (צרפת) עם 8 נקודות בתשעה קרבות כל-אחד. עם קבוצת צוברי 7.5 נק' נמנו, בין השאר, ידוענים כאלכסיי דרייב (רוסיה), יאן טימן (הולנד),סימן אגדסטיין (נורווגיה) ולורן פרסינה (צרפת).
עם 398 המשתתפים שנקבצו מ-26 פדרציות נמנה גם ישראלי בודד- רב האמן והרופא ד"ר דן צולר שדורג במקום ה-46 עם 6.5 נקודות. תוצאותיו הבולטות: תיקו עם דרייב ופרסינה. 
בכיר שחמטאינו, בוריס גלפנד, ביקר בתחרות בצוותא עם רב-אמן יעקב אגארד כדי להשיק במקום את ספרם החדש  "קבלת החלטות דינמית בשחמט" שזה אך הופיע בעקבות ההצלחה הגדולה של ספרם המשותף הראשון  "קבלת החלטות  בשחמט" שראה אור אשתקד.
https://www.youtube.com/watch?v=A31tUlk8UvA

  גלפנד גם השתתף בפרשנות החיה של משחקי התחרות הראשית, נשא הרצאה והעניק ראיונות. הוא אף ניצח בתחרות הבזק לאחר שגבר בחצי הגמר על האמריקני ר"א דניאל נרודניצקי.
https://www.youtube.com/watch?v=sDuYHeILqkI
 ובגמר על האמן הבינלאומי השוודי כריסטיאן יאפסון.
https://www.youtube.com/watch?v=UIlZrQuo1UM

בוריס גלפנד (מימין) בהשקת ספרו החדש

ישראלים מצטיינים בצפון אמריקה

לאחר שורה של אכזבות שהסב לו מסע הקיץ האמריקני שלו, זכה סופסוף אלוף ישראל, ר"א ויקטור מיכלבסקי לניצחון נאה בתחרות פתוחה קטנה בשיקגו, אילינוי.39 שחמטאים, מהם שישה רבי-אמנים, התמודדו בחמישה סיבובים וויקטור היה היחיד שצבר 4.5 נקודות ונטל לבדו את הפרס הראשון. רבי האמנים אלכס שימאנוב (רוסיה), פידל קוראלס חימנז וולדימיר גאורגייב (שניהם מתגוררים בארה"ב) חילקו את הסגנות עם 4 נקודות
ויקטור מיכלבסקי וגיל פופילסקי המשיכו את המסע הצפון-אמריקני שלהם בתחרות הפתוחה של קלגרי שבקנדה. 30 שחמטאים השתתפו באירוע מהם 5 רבי אמנים ו-3 אמנים בינלאומיים. המנצח המפתיע היה האמן הבינלאומי פרטו  רזוואן  עם 7 מ-9, לפני רבי האמנים גיל פופילסקי, גאטה קאמסקי וקאיידן טרוף 6.5 כל-אחד. מיכלבסקי החמיץ שוב סיכוי לחלוקת הבכורה לאחר שהפסיד בסיבוב האחרון למנצח התחרות ונאלץ להסתפק ב-5.5 נקודות. גיל הפסיד אף הוא למנצח  אבל לעומת זאת ניצח, בין השאר,את קאמסקי.

רחובות ייצגה את ישראל בכבוד

בסלובקיה נסתיימה בינתיים גם האולימפיאדה לנבחרות נוער עד גיל 16, עליה סיפרנו בשבוע שעבר בניצחונה של המדורגת ראשונה אירן. כל אחת מן המדינות המשתתפות (40 במספר) היו מיוצגות על-ידי נבחרותיהן הלאומיות למעט אחת- ישראל שאותה ייצגה בכבוד נבחרת המועדון הרחובותי"צפריר" בהדרכתו של אב"ל אלכס מיכלבסקי.
אירן האלופה צברה 17 נקודות קבוצתיות לאחר שניצחה בשמונה מפגשים וסיימה אחד בתיקו.שלושה מבין ארבעת שחקניה זכו למדליית זהב אישית על הלוח שלהם.  את מדליות הכסף נטלה רוסיה 15 ואת הארד ארמניה עם 14 נקודות. ישראל חילקה את המקומות 9- 16 עם 11 נקודות קבוצתיות ודורגה במקום ה-15 לפני, בין השאר, סרביה, יוון, קרואטיה, טורקיה, פולין וסלובקיה.
התוצאות האישיות: לוח 1- א"פ דויד גורודצקי 6 מ-8 (התוצאה השביעית בטיבה עם ביצוע תחרותי 2476) ; לוח 2- אלכסנדר זלאטין 5 מ-8; לוח 3- יאיר פרחוב 3 מ-8; לוח 4- מתן גורודצקי 4.5 מ-8; לוח מילואים- מישל קטקוב 1.5 מ-3.    תוצאות מלאות:                             
 http://www.chess-results.com/tnr229224.aspx?lan=17  
 

ישראלים ברחבי אירופה


רוסיה: המהדורה ה-17 של תחרות ההזמנה לכבוד אלוף העולם ה-12 אנטולי קרפוב (קטגוריה 18 ממוצע מד-כושר 2650) נסתיימה בעיר הרוסית פויקובסקי בניצחונו של האוקראיני אנטון קורובוב עם 6 נקודות מ-9 לפני  הפולני רדוסלאב וויטאשק 5.5; דמיטרי אנדרייקין, מקסים מטלאקוב ודמיטרי יקובנקו 5 כל-אחד; איליה סמירין ואלכסנדר מוטילב 4.5 כל-אחד; אמיל סוטובסקי 3.5 ; איגור קובאלנקו וויקטור בולוגאן 3 כל-אחד. אתר רשמי:
 http://xn----7sbooiklil0c.xn--p1ai/mezhdunarodnyiy-shahmatnyiy-turnir-im-a-karpova/

צרפת: תחרות הקיץ הפתוחה של עיר החוף קאן בריביירה הצרפתית נסתיימה בניצחונו של רב האמן המקומי מקסים לגארד עם 7.5 מ-9, לפני הארמני הארוטיון בארסגיאן 6.5. רב האמן הישראלי מיכאל אורטובסקי חילק את המקום השלישי עם 4 אמנים בינלאומיים 6 כל-אחד. 39 שחמטאים מהם רק שני רבי-אמנים נטלו חלק בתחרות הראשית של הפסטיבל שהיה פעם אחת האטרקציות הגדולות בזירה התחרותית.  

יוון: בעיר חנייה שבאי היווני הגדול כרתים נסתיימה המהדורה התשיעית של תחרות פלאוחורה הפתוחה בה התמודדו 228 שחקנים בני 25 מדינות, מהם 17 רבי אמנים ושמונה אמנים בינלאומיים. את הבכורה חילקו ארבעה רבי אמנים: סטליוס האלקיאס  (יוון), ויטאלי ברנאדסקי (אוקראינה), ולאדיסלאב נוודניצ'י (רומניה) ונומצ'יל ניקולוב (בולגריה) עם 7.5 נקודות בתשעה קרבות כל-אחד.שישה רבי אמנים עם 7נקודות כל-אחד. הישראלי היחיד בתחרות, האמן הבינלאומי אילון נקר היה כנראה מאוכזב במקצת מהישגו -6.5 נקודות, לאחר שרק רב אמן אחד היה בין יריביו- מנצח התחרות האלקיאס שהיה גם זה שהנחיל לו את הפסדו היחיד. 

סרביה: בעיר נובי סאד נערכה אליפות העולם ה-16לנכים בהשתתפות 26 שחמטאים מ-9 מדינות. המנצח היה האוקראיני איגור ירמונטוב עם 7.5 מ-9, לפני ההודי קוטוואל שאשיקאנט והרוסי אנדריי אובודצ'וק 6.5 כל-אחד. שני ישראלים היו בין המשתתפים: האמן הבינלאומי אנדריי גורבאנוב סיים שישי עם 5.5 נק' ואלכסנדרה אלכסנדרובה במקום ה-18 עם 3.5 נקודות.
בבלגרד נערך הקונגרס העולמי ה-59 לקומפוזיציה שחמטית ובו גם אליפות העולם לפתרון בעיות. בין 230 המשתתפים גם 19 ישראלים, לרבות כתבכם המשוטט. את סיפור הקונגרס ואירועים נוספים, כמו ביל ואנדורה, נביא בדיווח הבא. בינתיים נזמין אתכם לנסות לפתור אטיוד מקורי קטן אשר הקדיש כתבכם לאליפות הפתוחה של הולנד בה נבצר ממנו להשתתף הפעם.


הלבן נוסע וכופה תיקו. בהצלחה! הפתרון- בכתבה הבאה.

לתגובות ומידע:
[email protected]