ניצחונות ישראליים באיטליה ובקורסיקה

ניצחונות ישראליים באיטליה ובקורסיקה! יוליה שווייגר- לאליפות העולם! ישראלים בצ'כיה,ברוסיה ובליטא. ישראלים בזירה הבינלאומית.






ניצחון ישראלי באיטליה

רב האמן הישראלי הצעיר דני רזניקוב זכה לאחד היפים בהישגיו עד כה כאשר נטל את הבכורה בתחרות קאפו ד'אורסו בפורטו מנאו שבאיטליה. דני הוא סטודנט בתוכנית לשחמטאים מצטיינים של האוניברסיטה הטכנית בטקסס ואת חופשת המולדת שלו ניצל לגיחה מוצלחת מאוד לארץ המגף. 

 המנצח צבר 7 נקודות בתשעת משחקיו ללא הפסד, והקדים במחצית הנקודה את רבי האמנים סבינו ברונלו (איטליה), דמיטרי פרוליאנוב (רוסיה), ויטאלי סיווק (אוקראינה)  וקז'ישטוף יעקובובסקי (פולין) ואת האמנים הבינלאומיים דויד מידמה (הולנד) ויונתן קארלשטדט (גרמניה) 6.5 כל-אחד. המדורג מספר אחת, רב האמן הרוסי קונסטנטין לנדה, הסתפק במקום העשירי עם 6 נקודות. 

בדרכו אל הפסגה גבר ראזניקוב, בין השאר, על רבי האמנים יעקובובסקי וסיווק ונפרד בתיקו מלנדה וברונלו.ביצועו התחרותי עומד על 2674 נקודות. 

בתחרות התמודדו 122 שחמטאים מ-14 פדרציות ובכללם שבעה רבי אמנים וחמישה אמנים בינלאומיים. 

 אתר רשמי:   http://portomannu.caissa.it/

 דני רזניקוב מנסה כוחו בשחמט הפארקים האמריקני. 

יוליה שוויגר-לאליפות העולם!

הישגה המצוין של האמנית הבינלאומית הישראלית יוליה שוויגר באליפות אירופה ליחידות שנסתיימה בממאיה שברומניה ושאת תוצאותיה הבאנו בדיווחנו הקודם, העניק לה את כרטיס העלייה הנכסף לדו-קרבות על אליפות העולם לנשים. 14 הראשונות מבין 112 המשתתפות זכו למקום בסבב אליפות העולם ב-2018 ויוליה דורגה במקום ה-12 עם 7 נקודות שצברה ב-11 משחקיה.  

משחק משובח בסיבוב השלישי מול יריבתה הגיאורגית סופיקו חוקאשווילי העניק ליוליה עדיפות מכרעת אותה מימשה באמצעות הקרבת טיב עמדתית : 

35. צ:ד4! פג2 36.צאד1

 יוליה נאמנה לתוכניתה העמדתית אבל 36.צד7! פ:א1 37.צ:ו7 היה קיצור דרך טקטי משמעותי

  36...פ:ד4 37.צ:ד4 צג7 38.ז3 מב7 39.מה:ו8 צ:ו8 40.ח7 צח8 41.מז2!

 המלך הלבן מצטרף לחגיגה ואין מה שיעצרהו

 41... צגג8 42.מו3 מג6 43.מז4 מג5 44.צד6 ב5 45.ג:ב5 מב4 46.מז5 מ:ב3 47.צד4 צג4 48.צ:ג4 מ:ג4 49.מח6 מב4 50.מז7 צב8 51.ח8מה השחור נכנעה 


יוליה שוויגר (משמאל) בפתיחת משחקה מול האוקראינית אינה גפוננקו (תיקו בסיבוב החמישי).

ניצחון ישראלי בקורסיקה

נבחרת ישראלית צעירה רשמה ניצחון בינלאומי נאה בטורניר נוער בן 3 ימים בבאסטיה בירת קורסיקה בו נטלו חלק ארבע קבוצות עם נציגי 6 קבוצות גיל ( מ-10 עד 20) בכל אחת מהן.פרט לישראל התמודדו באירוע גם נבחרות ספרד, הפרובנס הצרפתי וקורסיקה.  חברי הנבחרת הישראלית, הפייבוריטית,  היו אלון מינדלין, שקד תפארת, דן פולג, הוגו דה מלו, שוהם כהן-רביבו וענבר שביט. קפטן הנבחרת היה אלון כהן רביבו ועוזרתו-דנה שביט.

במוקדמות התמודדה כל קבוצה פעמיים עם שלוש יריבותיה. בשלב זה הופתעה ישראל פעמיים בידי הקבוצה המארחת אך ניצחה פעמיים את כל אחת משתי יריבותיה האחרות. שתי הראשונות, קורסיקה וישראל, העפילו לגמר הפליי אוף (גמרשח?) וכאן כבר לא הותירו הישראלים דבר ליד המקרה וניצחונם בשיעור 4.5: 1.5 העניק להם לבסוף את בכורת הטורניר. בתחרות הבזק זכו הישראלים במרבית הקטגוריות הגילאיות ואפילו ראש המשלחת שלנו זכה בקטגוריה לגילאי 40+.  

  את הטורניר אירגן ליאו באטסטי, לוחם פוליטי לשעבר לעצמאות קורסיקה שאף ישב בכלא על פעילותו המהפכנית. ברבות השנים שינה ייעוד לארגון חיי שחמט עשירים באי הצרפתי שגולת הכותרת שלהם הוא הסבב הקורסיקני המסורתי הנערך מדי שנה בחודש אוקטובר. 

בסרט וידיאו אודות טורניר הנוער אפשר לצפות כאן: 

http://m.corse-echecs.com/5a-Ghustra-Europea-di-i-giovani-un-livellu-ecceziunale-_a2170.html 


נבחרת ישראל חוגגת את ניצחונה

החמצה בסיבוב האחרון

אלוף ישראל לשעבר, ר"א תמיר נבאתי, שמט סיכוי פז לכיבוש הבכורה בתחרות בינלאומית חזקה באיטליה לאחר שהוליך בראש במרבית שלבי התחרות אך נוצח בסיבוב הנעילה בידי רב האמן ההולנדי יאן ורלה. ערב הסיבוב האחרון הוביל תמיר ללא הפסד במרחק חצי נקודה מן הדולקים בעקבותיו, אך ההפסד פינה את הפסגה לניצחון משותף של המדורג מספר אחת, הגרמני-רומני ליוויו-דיטר ניסיפיאנו (שנפרד מתמיר בתיקו בסיבוב שלפני אחרון) ושל ורלה עם 7 נקודות מתשעה קרבות כל-אחד. נבאתי נאלץ להסתפק בחלוקת המקום השלישי (שישי בדירוג הסופי)  עם 6.5 נקודות  בצוותא עם רבי האמנים דניאלה ווקאטורו (איטליה), רוברט מרקוס (סרביה), סבסטיאן בוגנר (שוויץ) והאמנים הבינלאומיים מיכאל שפרנגר (גרמניה), ראו רגהוראם פרסאנה (הודו) ומרקו קודנוטי (איטליה). 

למרות האכזבה בסיום היתה זו לתמיר תחרות טובה למדי עם ניצחונות בין השאר על רבי האמנים נווארוב (אוקראינה) ובוגנר (שוויץ). 86 שחמטאים מ-23 פדרציות ובכללם שמונה רבי אמנים ושבעה אמנים בינלאומיים, התמודדו בקטגוריה הראשית. אתר רשמי:   

http://www.server24chess.com/chessfriends.php

ליטא: תחרות אמנים סגורה בפאנווזיס נסתיימה בניצחון משכנע של האמן הבינלאומי המקומי טיטאס סטרמאוויציוס שצבר 8 נק' מ-9 ללא הפסד, 2.5 נקודות לפני האמנית הבינלאומית אלינה ביוול5.5 ,מיכאל ברסלאבסקי  5 (שניהם מרוסיה). האמן הבינלאומי הישראלי אנדריי גורבאנוב חילק את המקומות 4 – 6 עם האמנית הבינלאומית ההודית קתרינה מישל והאמן הבינלאומי הליטאי ואידאס סאקלאוסקאס 4.5  כל אחד.

ישראל והצריח הלבן

איגוד השחמט הרוסי בצוותא עם מיניסטריון הספורט הרוסי אירגן את המהדורה ה-47 של תחרות הענק הקבוצתית לילדים  הצריח הלבן בעיר סוצ'י שבמחוז קראסנודאר. לתחרות בתי הספר היוקרתית מסורת ארוכה מאז שנת 1969 ורבים מטובי השחמטאים הרוסיים החלו בה את הקריירה שלהם. אשתקד אירחה התחרות לראשונה גם קבוצות אורחות מחו"ל וזו השנה השנייה שקבוצה ישראלית נוטלת בה חלק בצד קבוצות מארמניה, בלארוס, סין, אסטוניה, קירגיסטאן, לטביה, מולדובה ומונגוליה ו-332 ילדים ממחוזותיה השונים של רוסיה. בשלביה המוקדמים התמודדו לא פחות מ-6500 ילדי בתי ספר עד גיל 14. 

התחרות נסתיימה בניצחונה של נבחרת סין שגברה בסיבוב האחרון על נבחרת מוסקבה בשיעור 3: 1. הסינים צברו 29.5 נקודות לפני סנקט פטרבורג וארמניה 24 כל אחת, מחוז סברדלובסק ומחוז צ'ליאבינסק 23.5  כל-אחת.  ישראל , שיוצגה באירוע על-ידי נבחרת חטיבת הביניים של בית הספר שז"ר קרית-אונו בהדרכתה של המאמנת המסורה אירינה לן, דורגה במקום ה-16 מבין 91 קבוצות עם 21 נקודות. ארבעת חברי הנבחרת היו נדב פרנס (4.5 מ-9), אור דהן 7 (!) , רועי תמיר 6.5 ונוגה פראס 3.  אור דהן  (1587) רשם את התוצאה הרביעית בטיבה על הלוח השני עם ביצוע תחרותי 1916.    

נבחרת שז"ר קריית-אונו עם המאמנת אירינה לן לפני ההמראה לסוצ'י

ישראלים בצ'כיה 

בשנת 1922 נערכה בטפליצה-שנאו תחרות- על עם שליטה יהודית ברורה, בה ניצחו במשותף ריצ'רד רטי ורודולף שפילמן עם 9 מ-13. גם רובינשטיין, טאראש ,טרטקובר ומיזס היו בין משתתפי האירוע עליו תוכלו לקרוא עוד כאן:

 http://www.tepliceopen.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=8&Itemid=43&  lang=en

מועדון השחמט בטפליצה (צ'כיה) פתח את המהדורה ה-11 של התחרות הבינלאומית שלו במשכן התרבות בעיר. 179 שחקנים מ-30 מדינות ובכללם 17 רבי אמנים ו-23 אמנים בינלאומיים משתתפים באירוע וגם מקומה של משלחת ישראלית מכובדת לא נפקד גם השנה. את הדירוג המוקדם מובילים רבי האמנים:1. סרגיי מובססיאן (ארמניה 2660) 2.אקסל באכמן (פרגוואי 2642) 3.יבגני פוסטני (ישראל 2632) 4.אלכסנדר בליאבסקי (סלובניה 2603) 5.יורי סולודובניצ'נקו (אוקראינה 2587).  בנוסף על פוסטני מונה המושבה הישראלית גם את האמנים הבינלאומיים אורי קובו, עומר רשף, מרק ברקוביץ' ובוריס מריאסין, האמנית הבינלאומית לודמילה צפאנסקייה וכן את אבי יעקב, נתן ברנשטיין ועמנואל ממן. בסיבוב השני נפלה הפתעה כשפוסטני נוצח בידי הגרמני א"פ הנדריק הופמן.לאחר שלושה סיבובים הישראלי המצטיין היה הצעיר שבהם עומר רשף שלזכותו מאזן מושלם לפני מריאסין וקובו 2.5 כל-אחד; יעקב, פוסטני, ממן וצפנסקאיה 2 כל-אחד; ברנשטיין 1. המשחקים יימשכו עד ל-19 ביוני.   . 

 http://www.tepliceopen.cz/   אתר רשמי: 


השבת הראשונה

לקטגוריית רבי האמנים של מהדורת יולי של תחרות השבת הראשונה בבודפשט (2- 12 ביולי 2016) חסר עדיין רב-אמן עם מד-כושר סביב 2500. תנאים מוצעים על-ידי המארגן: חדר ליחיד במלון עם ארוחת בוקר וכן 250 יורו דמי כיס.

המעוניינים יכתבו ל: [email protected] וכל הקודם זוכה!


Facebook צילומים: 

מידע ותגובות:                  

 [email protected]