כפר סבא אלופת הליגה העילית לנוער

כפר סבא אלופת הליגה העילית לנוער בשחמט לשנת תשע"ו בפעם ה-6 ברציפות!






מועדון השחמט כפר סבא זכה בשבת (2.1.16) בפעם ה-6 ברציפות בליגה העילית לנוער שהיא הליגה הבכירה ביותר ושבה מיוצגים מיטב שחקני הנוער של ישראל!


אתמול התקיים בכפר סבא משחק ההצלבה על המקום הראשון בליגה העילית לנוער בין מחוזות הדרום והצפון: רחובות מול כפר סבא, לאחר ששתיהן זכו בהפרש ניכר במקומות הראשונים במחוזותיהם.
התפתחו קרבות מרתקים בכל הלוחות, והתוצאה הסופית, 3.5:0.5 לטובת כפר סבא לא מעידה על מה שהתרחש על הלוחות.
אין ספק שפער מדי הכושר על שלושת הלוחות הראשונים, כ-150 נקודות לטובת כפר סבא, לא הורגש עד שלהי המשחקים, שבהם התעוזה של שחקני כפר סבא הכריעה את הכף, מלבד במשחק הראשון בו לא הצליח רב האמן היחיד בליגה לנוער לגבור, בשחור, על דוד גורודצקי הצעיר.
אייל גרינברג ואריאל ארנברג הפגינו נחישות ויצירתיות כשהצליחו לנצח את אלכס זלאטין ויאיר פרחוב בהתאמה, כאשר העבירו את היוזמה ל"מגרש של היריב" ונמנעו בכך מתוצאת תיקו אפשרית.
הצעירים בשתי הקבוצות, עדו גורשטיין מכפר סבא ומתן גורודצקי, "האח של", ניהלו בסוף קרב דו-צדדי שהסתיים במט נדיר של שני רצים, של עדו, שהקריב צריח.

כדאי מאד לראות, לפחות את שלושת הניצחונות ובמיוחד את העמדה הסופית במשחק על הלוח הרביעי.

זו כאמור הזכייה השישית הרצופה של מועדון כפר סבא בליגה העילית לנוער.

יש לציין שקבוצת כפר סבא תחסר בשנה הבאה את הלוח הראשון שלה, אביטל בורוחובסקי, שהשתתפותו הפעילה בעונת סיום הגיל שלו הועלתה על נס ע"י עמירם, מנהל מועדון כפר סבא, בטקס פתיחת הדו-קרב. שחקני קבוצת רחובות לא יאבדו כנראה אף שחקן בעונה הבאה. שחקנים בולטים נוספים שסיימו דרכם בליגת הנוער העילית ושמם צוין בטקס הקצר: עומר רשף מקרית אונו, אורי קובו מפתח תקווה ושי גינכיל מרמת גן.

במקביל התקיים בכפר סבא המשחק האחרון של תלת הקרב על אליפות הארץ גיל 20 בניצחונו 1.5:0.5 של נמרוד ויינברג על אלון מינדלין בדו-קרב באקטיבי, כאשר המשחק הרגיל הסתיים בתיקו לפני מספר שבועות. שי גינכיל יצא מתמונת הגמר בהפסדים קודמים.

הלוח הראשון של האלופה, ר"א אביטת בורוחובסקי

אמן פיד"ה אריאל ארנברג

אמן פיד"ה אייל גרינברג