אליפות אירופה למועדונים 2015 - מאת יוחנן אפק

קבוצת סיבריה הרוסית היא הזוכה טרייה בגביע אירופה למועדונים ו"נונה" הגיאורגית היא המנצחת בגביע היבשת לקבוצות נשים.התחרויות נסתיימו בסוף השבוע האחרון בסקופייה בירת מקדוניה.






גורבאנוב ואלכסנדרובה הצטיינו בדרזדן

במלון וינדהאם גארדן דרזדן נסתיימה בסוף השבוע אליפות העולם השנייה לבעלי מוגבלויות המשותפת לשלושת איגודי השחמט לנכים, עוורים וחרשים. האלוף המאוחד החדש הוא אלכסיי סמירנוב מן האיגוד לשחמטאים עוורים וכבדי ראיה, עם 6 נקודות בשבעה קרבות. הישראלי אב"ל אנדריי גורבאנוב, בעצמו אלוף העולם הנוכחי לנכים,  חילק את הסגנות עם ארבעה שותפים, שלושה רוסים ואוקראיני, שצברו 5.5 כ"א ודורג לבסוף רביעי.
הישראלית אמנית פיד"ה אלכסנדרה אלכסנדרובה, שנמנתה עם קבוצת צוברי 4.5 נקודות והוכרזה כשחקנית המצטיינת באירוע ואלופת הנשים. 63 שחקנים מ-13 מדינות נטלו חלק באירוע. 
לחדאר מזוז מאלג'יריה, יועצו של נשיא הפיד"ה לפיתוח השחמט ביבשת אפריקה, היה אורח הסיבוב האחרון והתכבד בפתיחת קרב המוקד סמירנוב-גורבאנוב שנסתיים בתיקו והכתיר את הרוסי כאלוף.
תוצאות מלאות, קרבות וגלריית תמונות ניתן לראות באתר הרשמי:
http://worldchess-disabled.com/en/news-en/rankings.html
צילום: קרסטן ווילאנד, אתר רשמי.



ישראלים בגביע אירופה למועדונים

קבוצת סיבריה הרוסית היא הזוכה טרייה בגביע אירופה למועדונים ו"נונה" הגיאורגית היא המנצחת בגביע היבשת לקבוצות נשים.התחרויות נסתיימו בסוף השבוע האחרון בסקופייה בירת מקדוניה.  
11 רבי אמנים ו-60 אמנים בינלאומיים נמנו עם 364 השחקנים שאיישו 50 קבוצות מ-22 מדינות באליפות הפתוחה. סיבריה צברה 13 נקודות קבוצתיות לאחר שזכתה בשישה מבין שבעת מפגשיה ונפרדה בתיקו 3:3 רק מפדובה האיטלקית. על הלוח הראשון של הקבוצה כיכב בהצטיינות יתרה אלוף העולם לשעבר ולדימיר קראמניק ששותף בחמישה מפגשים וצבר 4.5 נקודות עם ניצחונות על נפומניאצ'י, סווידלר, טופאלוב ואיבנצ'וק ותיקו בודד עם פטר לקו. שותפיו למדליות הזהב היו הארמני לבון ארוניאן, הרוסים אלכסנדר גרישצ'וק, דמיטרי קוקארב ודמיטרי בוכארב, האוקראיני אנטון קורובוב והסינים לי צ'יאו וואנג-יו. הסגנות נפלה בחלקה של המדורגת מספר אחת, "סוקאר" מאייזרביג'ן (5+ 1- 1=) ואת הארד נטלה מדני ווסאדניק מרוסיה, אף היא עם 11 נקודות אך עם נחיתות בהתרת השוויון.
ישראל היתה מיוצגת במפעל עם שתיים מקבוצותיה הבכירות. באר-שבע סיימה במקום ה-11, פחות או יותר  בהתאם לדירוגה המוקדם (10). היא צברה 10 נקודות קבוצתיות (5+ 2-) וגברה בין השאר על וורדר ברמן מגרמניה וגמביט אסקו ממקדוניה. מיכאל רויז צבר 3 נקודות על הלוח הראשון ושאר שחקני ההרכב: יבגני פוסטני 5 (יחידי ללא הפסד) , אלכס חוזמן 5, אלון גרינפלד 3.5, סמן דבויריס, 5 ואיליה חמלניקר 5 (יחידי ללא תיקו).
ראשון לציון הצעירה שיפרה את מקומה בדירוג המוקדם (24) בסיימה במקום ה-18 עם 8 נקודות קבוצתיות (4+ 3-) ובנצחה בין השאר בשיעור גבוה את באר-שבע ואת מודנה האיטלקית. טל בראון צבר 3.5 נקודות על הלוח הראשון ושאר שחקני ההרכב: אילון נקר 4, ישראל כספי 4, אלכס כספי 4, גלב קגנסקי 2.5 ואור ברונשטיין המפתיע 5 (שם המשפחה מחייב!).
כמה ישראלים בכירים חיזקו כאן קבוצות צמרת אירופיות: מקסים רודשטיין הצטיין על הלוח החמישי של קבוצת מדני וסאדניק שזכתה בארד עם 4.5 מ-6; בוריס גלפנד צבר 3 מ-5 ללא הפסד על הלוח הראשון של אוניברסיטת בלורצ'נק הרוסית שסיימה במקום השמיני; אמיל סוטובסקי צבר 2 מ-5 על הלוח הראשון של הקבוצה האזרית אודלר יורדו (מקום 13). 
"נונה" גאורגיה שניצחה בכל שבעת מפגשיה בגביע הנשים, נושאת את שמה של אלופת העולם האגדית נונה גפרינדשווילי עוד בחייה ובהרכבה מבכירות השחמטאיות הגיאורגיות: ננה דזגנידזה, בלה חוטנשווילי, ללה יאקשווילי, נינו בטסיאשווילי ומירנדה מיקאדזה. הן גילו עליונות מוחלטת עם 14 נקודות קבוצתיות ועם הפסד לוח בודד במהלך האליפות כולה. במדליות הכסף זכו נשות  גמביט אסקו מן המדינה המארחת 11 ובארד-אוגרה  הרוסית 10. גם כאן השתתפו שתי קבוצות ישראליות. ראשון לציון (עם מרסל אפרוימסקי, שהיתה הטובה בקבוצה עם 3 מ-7 , מיכל להב, נדייז'דה רפרון, עדי פדרובסקי ושלומית ורדי) סיימה תשיעית  (מבין 12) עם 5 נקודות (2+ 1= 4-) הרצליה (עם אירינה לן, טטיאנה יקובלבה, אביטל חייטוביץ' שהצטיינה עם 3.5 מ-7 ומרינה לן) נעלה את הדירוג עם נקודה קבוצתית אחת.
57 שחקניות מ-17 מדינות , לרבות 7 רבות אמנים (התואר ה"גברי") ו-9 רב-אמניות ,11 בעלות התואר אמן בינלאומי ושבע אמניות בינלאומיות נטלו חלק באליפות הנשים הקבוצתית.   האתר הרשמי:
http://www.europeanchessclubcup2015.com         

"נונה"גאורגיה שניצחה בכל שבעת מפגשיה בגביע הנשים

מהו ממוצע מד הכושר של הצופים?


ישראלים באליפות העולם לילדים וקאדטים

ביום ראשון נפתחה בפורטו קאראס שביוון אליפות העולם לנוער גילאי 8- 18. לא פחות מ-91 פדרציות מיוצגות כאן  בקטגוריות הגילאיות ע"י 979 בנים ו-618 בנות. המושבה הישראלית מונה 19 נציגים. הנה מצב כוחותינו הצעירים בתום שני סיבובים: בנים: גיל 18: סתיו ברנר1; גיל 16: שקד תפארת 1,רמון טריגר 0.5, עידן אדר 0.5; גיל 14: אריאל ארנברג 2, סער דרורי 2; גיל 12: אלישע לוקין 2; גיל 10: ליאור מוסיוק 1.5, יובל יניב1, גל שפירא 1 ; עד גיל 8: עמרי אופק 2, אינדי בר 1 ; בנות: גיל 16: סופיה טופורקובה 1, אסיף זך 0; גיל 14: נועה מונטה 0.5, אמילי לוין 0; גיל 12: אנסטסיה וולר 2, נועם פורטנוי 1; גיל 10: שני אלמוג 0. 

האתר הרשמי של התחרות

http://www.wycc2015.org/


 א"פ אריאל ארנברג, התקווה הישראלית למדליה, התחיל עם 2 מ2

קצרים

אמסטרדם: כתבכם המשוטט זכה בסוף השבוע במהדורה ה-29 של תחרות אייחנברוד המסורתית עם 5 נק' בשישה קרבות. הוא הקדים באיכות נקודותיו את שותפו לבכורה טוביאס קאבוס. שבעה שחקנים חילקו את המקום השלישי עם 4.5 נקודות כל-אחד. ההישג העניק לכתבכם גם את פרס הוותיקים (לבני 60+).
האתר הרשמי:
http://eijgenbrood.nl/                 

בודפשט: לאסלו נאג' המארגן האגדי הוותיק של תחרויות השבת הראשונה מבקש להודיע כי נותרו עדיין מספר מקומות בתחרויות נובמבר.כל הפרטים באתר הרשמי:
http://www.firstsaturday.hu/1510/index.htm