שחמט מהיר בישראל – מה היה ומה מתקרב

החודש התקיימה החודש פעילות ענפה בשח מהיר עם פרסים נכבדים אשר משכה את טובי רבי-האמנים בישראל. התחרות הראשית לזכר דב פורת עם פרס ראשון בסך 5,000 ש"ח תתקיים במהלך סוכות כמו בכל שנה.






 

רם סופר

 

לצד המחסור בתחרויות ברמה גבוהה בקצב מלא המאלץ את שחקנינו הבכירים לנדוד תכופות לחו"ל, התקיימה החודש פעילות ענפה בשח מהיר עם פרסים נכבדים אשר משכה את טובי רבי-האמנים בישראל.

ביום חמישי 3 בספטמבר השתתפו 34 שחקנים, מהם 8 רבי-אמנים, באליפות הרצליה השנתית בבזק. על האירוע ניצח כרגיל במקצועיות רבה יו"ר מועדון הרצליה ד"ר שלמה קנדלשיין בסיוע סגן השופט הראשי משה מאור והאחראי על הזיווגים עידן לביא (שגם שיחק). בטקס הפתיחה הוענק מגן הוקרה לשמעון כגן, אלוף ישראל בבזק פעמים רבות (וגם בשח רגיל), המככב בימים אלה בזירת השש-בש העולמית.

בתחרות עצמה גרף אלוף ישראל הנוכחי רב-אמן ויקטור מיכלבסקי את הפרס הראשון בסך 1,000 ₪ עם תוצאה מרשימה של 9.5 מ-11. יתר זוכי הפרסים העיקריים היו רבי-האמנים בוריס קנצלר (9 נקודות) מיכאל רויז (8 נקודות) והאמן הבינלאומי אסף גבעון (7.5 נקודות). בפרסי הקטגוריות זכו דוד גורודצקי (נוער), יעקב זילברמן ומקסים רוטשטיין (סניורים). שלושה התחלקו בפרס שחקן מועדון הרצליה: טל חיימוביץ, דב צפרוני ויצחק בן-מנחם. תוצאות התחרות הועברו למד-הכושר הבינלאומי של פיד"ה בבזק וניתנות לצפייה

כאן

למחרת החל ויקטור מיכלבסקי תחרות נוספת: שח מהיר ב-9 סיבובים לזכר שלמה צליל במועדון ראשון לציון, וגם בתחרות זו זכה אלוף ישראל בפרס הראשון ללא עוררין עם 7.5 נקודות לפני הצעירים אלון מינדלין 6.5; יבגני זנן ודוד גורודצקי 6.

צפה בתוצאות התחרות כאן.

בתחרות המשנית ניצח לירי אחאי עם 7 נקודות. בתחרות זו בלטה הופעתו של אלי מיליקוו ממועדון רחובות, אשר טרם חגג את יום הולדתו ה-8. אלי, בעל מד-כושר 1250 בלבד, צבר 5 נקודות מתוך 9 והקדים שחקנים רבים הגבוהים ממנו במאות נקודות.

צפה בתוצאות התחרות כאן.

גם סוף השבוע האחרון שלפני ראש השנה היה גדוש ביותר באירוע שחמט. ביום שישי 11 בספטמבר אירח מרכז מרק בתל אביב תחרות גדולה לזכר אבנר הדר ז"ל ביוזמת עמותת צ'רניאק לשחמט. בטקס הפתיחה המרגש הוקירו הדוברים את פעילותו הרבה של אבנר הדר למען השחמט. לאחר מכן יצאו לדרך 78 השחמטאים שבאו לחלוק לו כבוד, ובראשם 9 רבי-אמנים שאף כבשו את כל הפרסים הראשיים.

רבי-האמנים טל בראון ואיליה חמלניקר ניצחו בארבעת משחקיהם הראשונים והסכימו לתיקו זריז בסיבוב האחרון שאפשרלבוריס קנצלר להצטרף אליהם עם 4.5 נקודות לאחר ניצחון על סמיון דבויריס בסיבוב האחרון. שבירת השוויון קבעה כי רב-אמןאיליה חמלניקר ממועדון באר שבע הוא מנצח בתחרות והזוכה בפרס הגבוה ביותר לפני בראון וקנצלר. את המקום הרביעי חילקו 6 שחקנים עם 4 נקודות, אך רק אחד מהם זכה בפרס לפי תקנון התחרות" רב-אמן אלון גרינפלד שנהנה משובר השוויון הגבוה ביותר.

עם זאת יש לציין גם את הישגו המעולה של אמן פיד"ה ידעאל סטפק שצבר אף הוא 4 נקודות, זמן קצר לאחר שחגג את יום הולדתו ה-75, וזכה בפרס לסניור מצטיין. את האירוע ארגן רמי טל. השופט הראשי היה כותב שורות אלה בסיוע רמי בקיש ורמי טל.

צפה בתוצאות התחרות כאן.

חלק ממשתתפי התחרות לזכר אבנר הדר מיהרו בסיומה לצאת לכיוון צפון כדי להספיק להגיע לתחרות "אליפות אוצרות הגליל המערבי" שהתקיימה לראשונה בנהריה בניהולם של ירון ליניק ואלון כהן-רביבו. התחרות כללה 7 סיבובי שח-מהיר שהתפרסו על פני שישי-שבת בשתי רמות. למשתתפים אורגן גם סיור בנהריה.

בתחרות זכה ללא עוררין חבר נבחרת ישראל רב-אמן יבגני פוסטני עם 6.5 נקודות מתוך 7 לפני ארבעת צוברי 5 נקודות: ויטלי גולוד, עומר רשף, ויקטור מיכלבסקי ומיכאל ברסלבסקי. בתחרות המשנית לחובבים ניצח גרישה חוט עם 5.5 נקודות.

לצפייה בתוצאות אליפות אוצרות הגליל המערבי לחץ כאן.

לצפייה בתוצאות אליפות אוצרות הגליל המערבי לחובבים לחץ כאן.

במהלך סוכות המתקרב יתקיים פסטיבל השחמט השנתי לזכרו של דוב פורת, כמו בכל שנה, הפסטיבל כולל תחרות גדולה בשח מהיר בשתי רמות, תחרות נוער בקצב מלא, והשנה כחידוש, תחרות שחמט פישר 960 מהיר. לצפייה בעמוד התחרות בפייסבוק: לחץ כאן