סתיו ישראלי בזירה הבינלאומית

הפעילות הישראלית הערה בזירה הבינלאומית נמשכת גם בעונת הסתיו.






    פתיחה ישראלית טובה  בתחרות קרפוב

בעיר פויקובסקי שברוסיה נפתחה אמש המהדורה ה-16 של תחרות רבי האמנים המסורתית הנושאת את שמו של אלוף העולם לשעבר אנטולי קרפוב. התחרות עומדת על קטגוריה 17 של פיד"ה כשממוצע מד-הכושר של משתתפיה הוא 2668.  בין עשרת המשתתפים גם שניים מבכירי שחמטאינו: איליה סמירין ואמיל סוטובסקי. אמיל הגיע לאירוע מבאקו, שם כיכב בצוותא עם האוקראיני ר"א מירושניצ'נקו כפרשן הראשי באולפן השידורים החי של משחקי גביע העולם (ראה צילום).  מפאבל אליאנוב, מנצח מהדורת 2013, נבצר הפעם מלהשתתף בעקבות  נסיקתו המזהירה לשלב חצי גמר גביע העולם . בסיבוב הראשון נסתיימו שניים מן הקרבות בהכרעה. ויקטור בולוגאן גבר בכלים השחורים על אלכסנדר מורוזביץ', מנצח מהדורת אשתקד ואמיל סוטובסקי ניצח בלבן את דניס חיסמאטולין (הזכור לקוראינו הודות ל "מסע השנה" שלו מול אלייאנוב באליפות אירופה בירושלים השנה). הקרבות שירוב- אינרקייב, ליסי-קורובוב ולאזניצקה-סמירין נסתיימו בתיקו. התחרות תסתיים ב- 8 באוקטובר.

ניתן לצפות בשידורים חיים ופרשנות של משחקי התחרות כאן:

http://www.chessdom.com/poikovsky-chess-2015-live/

 

אלון גרינפלד מוביל בתחרות גוטמן

רב האמן הישראלי לשעבר לב גוטמן, מי שהיה שחקן מועדון באר-שבע ואף חבר הנבחרת האולימפית בשנות השמונים, מתגורר זה שנים רבות בגרמניה. חרף גילו (70) הוא עדיין שחקן פעיל מאוד, מאמן וכתב שחמט לעת-מצוא ואף פירסם מספר ספרי פתיחות. לרגל יובלו נערכת לכבודו בעיר לינגן תחרות רבי-אמנים בקטגוריה 10עם שמונה רבי-אמנים ,אמן בינלאומי ואמן פיד"ה. בין המשתתפים גם שני באר-שבעים ותיקים: רבי האמנים אלון גרינפלד וויקטור מיכלבסקי. בתום הסיבוב השביעי הוליך גרינפלד בראש עם 5 נקודות לפני היווני ר"א סטאלוס הלקיאס ומיכלבסקי 4.5 כל-אחד וההודית ר"א דרונאוואלי האריקה 4. לבעל היובל 3 נקודות לאחר שסיים שישה ממשחקיו בתיקו והפסיד למיכלבסקי.                                                                                                                                                                                   

http://www.schachbund.de/gutman70-gmt.html

 

אליפות אירופה לקראת סיומה

41 ממדינות אירופה נוטלות חלק באליפות אירופה לגילאי וגילאיות 8- 18הנערכת בפורץ' שבקרואטיה. 838 נערים ונערות נוטלים חלק ב-12 הקטגוריות הגילאיות. המשלחת הישראלית מונה 13 שחקנים עם המאמן אב"ל מיכאל קלנבורג וראש המשלחת האמן משה קציר.   המשלחת הישראלית במלואה לא התייצבה ביום הכיפורים למשחקי הסיבוב השלישי וכל השחקנים ספגו הפסד טכני. תמוה למדי כי בדרך כלל מוצאים לעניין פתרון מניח את הדעת.

אמש נערך באליפות הסיבוב השביעי ולמרות אובדן הנקודה מציגים מרבית השחקנים יכולת סבירה גם אם רובם המכריע כבר אינם בתמונת המדליות. בנים 18: אב"ל עומר רשף4 נקודות; בנות 18: לימור אלטשול 3; בנות 16: מיכל להב4.5; בנים14:אור ברונשטיין4; בנות 14: טל פרי2.5; בנים 12: אור גלובוס 4; שוהם כהן-רביבו 3.5; בנות 12: רונית לויטן4.5;   בנים 10: יואב יוסופוף 3; בנות 10: הודה קאסם 3; שני אלמוג 2; בנים 8: עידו אמיתי 3.5. השחקנית המצטיינת במשלחת היא נועם גדסי המחלקת לפי שעה עם 7 שותפות את סגנות הדירוג   בקטגוריית בנות ה -8 המונה 49 ילדות. לכל אחת מן השותפות 5 נקודות, הרחק אחרי המובילה הכל-יכולה , האוקראינית ורוניקה ורמיוק השומרת בינתיים על מאזן מושלם.  

אתר רשמי:

http://www.porec2015.org/opening-ceremony/

אליפות העולם עד גיל 20 נסתיימה בחאנטי-מאנסיסק (רוסיה) בניצחונו של הרוסי מיכאל אנטיפוב (הודות ליתרון מזערי בהתרת השוויון על הפולני ז'אן-קז'ישטוף דודא). אלופת העולם הטרייה והמפתיעה לנערות היא האוקראינית נטליה בוקסה. ישראל  נעדרה מן  האליפויות.                                                                                                          

 

ישראל באליפות החרשים

באקו הופכת לאחרונה לאחד ממוקדי השחמט האירופי. לקראת אירוח המשחקים האולימפיים בשנה הבאה נערכת בבירה האזרית כ"חימום" שורה של אירועים בינלאומיים שהחשוב שבהם הוא הגביע העולמי שהגיע בינתיים לשלב הגמר. בשלב חצי הגמר נקטע מסע ההצלחות המסחרר של האוקראיני פאבל אליאנוב לאחר שנוצח בחצי-הגמר בידי הרוסי סרגיי קריאקין. זה האחרון יתמודד בשלב הגמר עם בן-ארצו פיוטר סווידלר אשר גבר בחצי הגמר על ההולנדי אניש גירי.

בינתיים נפתחה בעיר התחרות הבינלאומית הפתוחה (ללא משתתפים ישראלים) וגם האליפות הקבוצתית הראשונה של אירופה לשחמטאים חרשים וכבדי שמיעה. מתמודדות בה שש נבחרות וישראל בתוכן בצד גרמניה, אוקראינה, קרואטיה, אייזרביג'ן ופולין. בסיבוב הראשון נוצחה ישראל 1.5: 2.5 על-ידי פולין. על הלוח הראשון ניצח אלוף ישראל לשעבר, ר"א יהודה גרינפלד את קז'ישטוף צ'צ'יאק ועל הלוח השלישי סיים שאול שלו בתיקו אבל על הלוחות שני ורביעי הפסידו מיכאיל צ'רניאק ומרק פריימן. אוקראינה ניצחה את גרמניה 2.5: 1.5 וקרואטיה מחצה את הנבחרת המארחת 3.5: 0.5.

 

ישראלים על האי מאן

בשבת תיפתח בוילה מארינה בדגלאס בירת האי מאן שבים האירי המהדורה השנייה של פסטיבל הפוקר סטארס. בעקבות ההצלחה המרשימה של מהדורת אשתקד תיערך שוב במסגרת הפסטיבל תחרות בינלאומית פתוחה רבת עוצמה. בתוכנית הפסטיבל גם תחרות פוקר המיועדת לשחמטאים המשתתפים. הודות להמשך שיתוף הפעולה עם הפוקר סטארס ועם משפחת שיינברג  התומכת באירוע, תהיה התחרות הפעם לא רק החזקה ביותר שנערכה אי-פעם באיים הבריטיים אלא אף אחת החזקות בעולם כולו.בקטגוריית המאסטרס יתמודדו 108 שחקנים מ-27 מדינות ובכלל זה 37 רבי-אמנים (מהם 17 מעל 2600), 27 אמנים בינלאומיים, שתי רב-אמניות ושתי אמניות בינלאומיות. את הדירוג המוקדם מובילים רבי האמנים מייקל אדאמס (אנגליה), פנטאלה האריקרישנה (הודו), דיוויד הוואל (אנגליה) ולורן פרסינה (צרפת) חברי מועדון העילית של בעלי מד-כושר 2700+. בין המשתתפים גם אגדות שחמט כנייג'ל שורט, יאן טימן ואולג רומאנישין כמו גם וכמה מן הכשרונות הצעירים הבולטים ביבשת. 

בשנה שעברה הוזמנה לתחרות באדיבות המארגנים משלחת ישראלית גדולה ובה טובי שחקני הנוער שלנו. גם הפעם יש לישראל נציגות די בולטת. מובילים אותה רבי האמנים אלון גרינפלד ואביטל בורוחובסקי. נמנים עימה גם האמנים הבינלאומיים אילון נקר, אורי קובו ויוחנן אפק האמניות הבינלאומיות יוליה שווייגר ומרסל אפרוימסקי  , אמן פיד"ה פיליפ זיסמן ואמן הטכנולוגיה של השחמט הישראלי שאול ויינשטיין. 

אפשר לעקוב אחרי מהלכי האירוע באתר הרשמי:

http://www.iominternationalchess.com/

 

 

 לתגובות ומידע:  [email protected]     צילום: פייסבוק