סוטובסקי זהר בביל!

הישגים ישראלים יפים בפסטיבלי ביל ופרדוביצה. אכזבה לסמירין בקופנהגן.






                                                                  סוטובסקי זהר בביל!   

בביל (שוויץ) ננעל ביום שישי הפסטיבל הבינלאומי ה-48. תחרות רבי האמנים (6 שחקנים במחזור כפול) נסתיימה בניצחונו של בכיר שחמטאי צרפת, מקסים ואשייר-לגראב עם 6.5 נק' מ-10 (4+ 5= 1-) לפני הפולני ראדוסלאב וויטאשק 6, מייקל אדאמס (אנגליה) ודויד נווארה (צ'כיה) 5.5 כ"א, פאבל אליאנוב (אוקראינה) 4.5 והרחק הרחק בתחתית  צעיר המשתתפים, ההונגרי ריצ'ארד ראפורט, שיצירתיות פתיחותיו  היתה הפעם בעוכריו, עם 2 בלבד.
 התחרות הפתוחה הראשית עמדה במוקד העניין הישראלי בפסטיבל וזו אכן לא הכזיבה. היא נקראה תחרות אמנים אבל לא פחות מ-26 מבין 78 משתתפיה נשאו בדרגת רב-אמן, לא מעטים מהם מן החזקים באירופה, חברים בנבחרות האולימפיות בארצותיהם. כמעט עד לרגע האחרון נמנו עם משתתפיה רק שני ישראלים. רק ממש לקראת הפתיחה הצטרף גם ר"א אמיל סוטובסקי להתמודדות מבלי שתהיה לו שהות להתכונן אליה כראוי.להפתעתו ולשמחתנו זה לא ממש הפריע לו להיכנס לכושר מצוין ולצלוח את האירוע עם 8 נקודות ב-11 סיבובים היישר אל המקום הראשון!

בין קורבנותיו הבולטים של אמיל היה הפולני ר"א בארטל  וגם שותפו לבכורה, ההודי בסקארה אדהיבאן, שצבר כמותו 8 נק' אך התרת השוויון הכתירה את הישראלי כמנצח התחרות.

הדירוג בצמרת: סוטובסקי ואדהיבאן 8כ"א; טיגראן גראמיאן (צרפת), דניאל פרידמן (גרמניה), מאטאוש בארטל (פולין), דניס וגנר (גרמניה) ואיבן איווניסביץ' (סרביה) 7.5 כ"א.

הישג נאה רשם האמן הבינלאומי הישראלי טל חיימוביץ' שדורג במקום ה-23 עם 6.5 נקודות לאחר שבסיבוב הנעילה גבר בדרבי ישראלי על רב-אמן דן זולר אשר הסתפק מצידו ב-5.5 נקודות.

 

           רזניקוב חילק שני בפרדוביצה!                  

 

גם פסטיבל אירופי ענק אחר עמד בסימן הצלחה ישראלית מרשימה. בתחרות הראשית של הפסטיבל בפרדוביצה שבצ'כיה התמודדו 289 שחקנים והמנצח היה המדורג מספר אחת,רב האמן המקומי ויקטור לזניצקה אשר הצדיק את הציפיות עם 7.5 נק' מ-9 וכבש את הבכורה ללא הפסד וללא שותפים. הוא הקדים במחצית הנקודה ארבעה רבי-אמנים: סרגיי מובססיאן (ארמניה), רוברט צווק (צ'כיה), אנדריי קובאלב (בלארוס) ואת דני רזניקוב (ישראל) עם 7 כל-אחד. הישראלי, ללא הפסד ועם ביצוע תחרותי נאה של 2634, גבר בסיבוב האחרון על ההונגרי ר"א גיולה פאפ והיה המצטיין במשלחת הישראלית הגדולה אשר מנתה לא פחות מ-26 שחקנים. עוד ישראלים בתחרות הראשית:ר"א גיל פופילסקי 6.5 (עם הפסד בודד בסיבוב החמישי למנצח התחרות) דורג במקום ה-11; אלון מינדלין עם 6 נקודות וביצוע תחרותי 2560 (עם תשעת יריביו נמנו 3 רביאמנים ו-3 אמנים בינלאומיים) דורג במקום ה-22 בהשיגו לפחות ציון נוסף לתואר אמן בינלאומי, אביטל בורוחובסקי 6 (מקום 24), ניצן שטיינברג,עידו בן-ארצי, אייל גרינברג ,עומר רשף,יבגני זנן, אופיר אהרון ואורי קובו צברו 5.5 נקודות כל-אחד. אילון נקר הסתפק ב-5 נקודות, עומר קלי 4 סער דרורי 3.5 וסופיה טורופקובה 3.  עומר רשף ממועדון קריית אונו השיג ציון שלישי והשלים את הנדרש לתואר אמן בינלאומי. אייל גרינברג ממועדון כפר סבא היה השחקן השלישי במושבה הישראלית שהשיג ציון (ראשון בעבורו) לתואר אמן בינלאומי. 

בתחרות המשנית (234 שחמטאים מ-29 ארצות) ניצחו בצוותא האמן הבינלאומי הצ'כי הוותיק יוזף פריביל והרוסי ג.קוזמין עם 7.5 מ-9 כ"א. ארבעת הישראלים: עמית סינגר 5, סולומון נפתלין 4.5, פבל גרצ'יקוב ורועי ששון 4 כ"א. בתחרות השלישית השתתפו 6 ישראלים שהמצטיין שבהם היה מרק פריימן עם 6 מ-9.

 

סיום מאכזב לסמירין

בקופנהגן נחתמה התחרות המסורתית הפתוחה, בחסות היומון "פוליטיקן", במפח נפש לנציג הישראלי הבודד באירוע. 431 שחמטאים מ-23 מדינות,מהם 27 רבי-אמנים, השתתפו באירוע הגדול ביותר בסקנדינביה הנערך באלסינור, פרבר של הבירה הדנית, המוכר לא פחות כזירת העלילה במחזה השייקספירי האלמותי "המלט". עשרה רבי אמנים חברו לחלוקת המקום הראשון: מרקוס ראגר (אוסטריה), ליביו-דיטר ניסיפיאנו (גרמניה), ג'ון לודוויג האמר (נורבגיה), לורן פרסינה (צרפת), טייגר הילארפ פרסון (שוודיה), סמואל שנקלנד (ארה"ב), סבסטיאן מאזה (צרפת), מיכאיל מארין (רומניה), סונה-ברג האנסן (דנמרק) וויטאלי קונין (גרמניה) עם 8 נק' מ-10 כל-אחד.  הישראלי איליה סמירין הוליך בראש בתום הסיבוב השישי עם מאזן מושלם אבל אז נחל 3 הפסדים רצופים מול רבי האמנים האמר, הילארפ-פרסון ואב"ל אקסל סמית וקינח בתיקו עם שחקן אלמוני ובסופו של הסיוט מצא את עצמו, מה חבל, במקום ה- 44 בדירוג עם 6.5 נקודות בלבד.

 

קצרים

באליפות הבינלאומית הפתוחה של חבל וויוודינה שבסרביה נטלו חלק 211 שחמטאים מעשרים מדינות לרבות ארבעה רבי-אמנים .את הבכורה חילקו הסרבי ולדימיר לוקוביץ',הבוסני דניס קדריץ והתורכי סואט אטאליק עם 7.5 מ-9 כל-אחד. האמן הבינלאומי הישראלי הוותיק בוריס מריאסין דורג במקום ה-15 עם 6.5 נקודות. רעייתו, האמנית הבינלאומית לודמילה צפנסקאייה, הסתפקה ב-4.5 נק'.

באליפות הפתוחה ה-47 של הולנד ניצח ר"א דימיטרי ריינדרמן עם 7 מ-9. כתבכם, רחוק מלהבריק, צבר 4.5 בלבד.

בבודפשט נפתחה מהדורה נוספת  בסדרת "השבת הראשונה" האינסופית של המארגן האגדי לאסלו נאג'. בין משתתפי תחרות רבי האמנים גם הישראלי ר"א בוריס קנצלר, שצבר נקודה אחת בשני הסיבובים הראשונים.בתחרות החובבים במקום משתתף גם הנער הישראלי אנתוני פלדמן. בין יריביו 3 שחקנים עיראקים ואנו סקרנים לראות אם קיבלו אישור להופיע מול "האויב הציוני".

היום תיפתח בקוואלה (יוון) המהדורה ה-24 של הפסטיבל הבינלאומי של העיר בשלוש רמות. 116 שחקנים מ-24 מדינות , ובכללם 15 רבי-אמנים, יתמודדו בתחרות הראשית לבדה. המדורג  מספר אחת הוא הישראלי ר"א יבגני פוסטני.

למידע ותגובות: [email protected]