בובי פישר חדש?

סמואל סוויאן הוכתר לאחרונה כרב-האמן הצעיר ביותר בהיסטוריה של השחמט בארצות הבית. הוא אינו מסתיר את חלומו לזכות בתואר הנכסף של אלוף העולם בשחמט.






 בובי פישר חדש?

 

יואל תמנליס

 

סמואל סוויאן הוכתר לאחרונה כרב-האמן הצעיר ביותר בהיסטוריה של השחמט בארצות הבית. הוא אינו מסתיר את חלומו לזכות בתואר הנכסף של אלוף העולם בשחמט.

 

כדאי שתתחילו להתרגל לשמו של הלהיט האמריקאי החדש, סמואל סוויאן (Samuel Sevian) שנולד בניו יורק ב-26 בדצמבר 2000 ואשר זכה לפני מספר ימים בתואר רב-אמן. בכך הפך סוויאן לשחמטאי הצעיר ביותר בהיסטוריה של ארה"ב שנושא בתואר העל של השחמט העולמי. השיא הוחזק עד כה בידי רב-אמן ריי רובסון שזכה בתואר שבועיים לפני יום הולדתו ה-15.

בנוסף, סוויאן מוכתר בכך בתואר השחמטאי הראשון שנולד אחרי המילניום וזוכה לדרגת רב-אמן.

סוויאן הצעיר, שהחל לשחק שחמט עם אביו עוד בטרם מלאו לו חמש שנים, כבר רגיל לשבור שיאים מקומיים: שבועיים לפני יום הולדתו העשירי זכה בתואר אמן אמריקאי, ובגיל 12 וחצי הפך לאמן הבינלאומי הצעיר ביותר בכל הזמנים בארה"ב.

תוך פחות משנה, במהלך שנת 2014, השיג סוויאן את שלושת הציונים המיוחלים המובילים אל התואר הנכסף: את הראשון השיג בתחרות פתוחה בפוקסווד בחודש ינואר, את השני בסנט-לואיס בחודש מאי, ואת האחרון בוושינגטון באוגוסט. מד הכושר העכשווי של סוויאן עומד על 2512.

"אני צריך עוד לשפר את צורת המשחק שלי כדי להגיע למד כושר של 2600 ולהיות מוזמן לתחרויות היוקרתיות בעולם, אך אני מרגיש שאני בהחלט מסוגל לעשות זאת", אמר סוויאן לאחרונה לעיתונות המקומית האמריקאית. עוד אמר סוויאן כי אמנם עוד מוקדם לחשוב על כך ולעסוק בכך, אבל הוא לא הסתיר את חלומו ויעדו להפוך בבוא הזמן לאלוף העולם.

ולנו לא נותר, אלא להמשיך לעקוב אחר הקריירה הנוסקת במהירות רבה של הכוכב האמריקאי העולה. האם נולד בארה"ב יורש לאלוף העולם האגדי בובי פישר? ימים יגידו.  

picture of hiv rash site pictures of aids