קרלסן מנצח במשחק ה-11 ושומר על הכתר

הכול הסתיים כצפוי. וישי אנאנד ניסה בכל כוחו לעשות משהו בכלים השחורים במשחק ה-11 ולרגע היה נדמה שהיוזמה בידיו, אבל הקרבת טיב לא מוצדקת העבירה את היתרון לאלוף העולם, שניצל את ההזדמנות עד תום כדי להשיג ניצחון שלישי ולסיים את הדו-קרב בתוצאה 4.5:6.5.






  

קרלסן מנצח במשחק ה-11 ושומר על הכתר

רם סופר

 

הכול הסתיים כצפוי. וישי אנאנד ניסה בכל כוחו לעשות משהו בכלים השחורים במשחק ה-11 ולרגע היה נדמה שהיוזמה בידיו, אבל הקרבת טיב לא מוצדקת העבירה את היתרון לאלוף העולם, שניצל את ההזדמנות עד תום כדי להשיג ניצחון שלישי ולסיים את הדו-קרב בתוצאה 4.5:6.5.

 

המשחק התחיל בנוסח ברלין בפתיחה הספרדית (בפעם הרביעית בדו-קרב) והשניים החליפו מלכות בשלב מוקדם בדיוק כמו במשחקים השביעי והתשיעי. הפעם אנאנד בחר בתכנית שונה, ובמקום מד8-ה8 שיחק 9...רד7 עם 11...מג8.

תכנית זו מובילה לעמדה מתוחה יחסית שבה הלבן כובש שטח רב במרכז ובאגף המלך, אבל לשחור משחק נגד מסוכן באגף המלכה. בהמשך שתל קרלסן שני פרשים ב-ד5 וב-ו6, אך הם היו חזקים רק מבחינה אופטית, מכיוון שאם השחור רוצה הוא יכול תמיד להחליף את אחד הרצים שלו או אפילו את שניהם תמורת הפרשים הלבנים.

המסע 23...ב5 של אנאנד בא כרעם ביום בהיר, ופתאום התחוור שעמדת הלבן אינה כה יציבה כפי שנראתה. הכאת הרגלי הייתה מביאה להתפרקות עמדת הלבן, אולם קרלסן הגיב בקור רוח 24.רג3.

בשלב זה הייתה תמימות דעים בין המומחים שהיתרון עבר לשחור, ואין ספק שאנאנד שאף כבר לנצח ולהשוות את התוצאה בדו-קרב, בעוד קרלסן ניסה לשמור על סיכויים שקולים.

אבל דווקא בנקודה זו אנאנד התמוטט. לאחר הקרב הוא הודה כי "לא חשב באופן צלול". החלומות והתקוות לנצח השתלטו על החשיבה ההגיונית, ובמקום תכנית פשוטה של החלפת הרץ ו8 על הפרש ב-ו6 עם עדיפות קלה לשחור, אנאנד החליט פתאום על הקרבת טיב בלתי צפויה 27...צב4.

אלוף העולם התשיעי טיגראן פטרוסיאן אהב מאוד הקרבות טיב כאלה, אבל הניסיון לחקותו לא היה מוצלח. בעמדה הספציפית הזאת לא הייתה שום הצדקה לוותר על צריח ששלט על טור פתוח.

קרלסן לקח את הטיב (לא שהייתה לו ברירה), ומיד במסע הבא אנאנד שגה שוב. במקום 28...א:ב4 עם איום על א4 הוא ביכר 28...ג:ב4 כדי לפתוח את מסלולו של הרץ ב-ו8.

אלוף העולם ששמר כל העת על קור רוחו מצא מיד את התכנית הנכונה: 29.פח5 עם 30.ו4. פריצה זו הביאה למתקפת נגד מידית במרכז עם פלישת צריח לשורה השביעית. בהמשך נפל הרגלי ו7 והלבן קיבל שני רגלים חופשיים באגף המלך שאיזנו את הרגלים החופשיים של השחור באגף המלכה. יתרון הטיב הכריע בקלות בסיום, וההתמודדות הקשה שנמשכה 16 יום הגיעה לקצה.

 

צפו בכל משחקי הדו-קרב: קרלסן-אנאנד 4.5:6.5

@@wch14.pgn@@ 

 

לבסוף הכול הסתיים כצפוי. לאחר התבוסה הניצחת שנחל בצ'נאי כמעט אף אחד לא האמין שאנאנד מסוגל לגבור על קרלסן בדו-קרב גומלין. רבים גם לא האמינו שיהיה מסוגל לנצח בתחרות המועמדים ולזכות בהתמודדות חוזרת.

בנסיבות אלה אלוף העולם לשעבר יכול להיות די מרוצה ממשחקו. הוא זכה במועמדים בצורה משכנעת יותר מזכייתו של קרלסן שנה קודם ונתן לו קרב קשה שתוצאתו יכלה להיות שונה אם לא היה נתפס לרגע של חוסר ריכוז במשחק השישי.

עם זאת, לאורך כל הדרך ניתן היה להבחין בעליונותו של אלוף העולם. קרלסן מאמין יותר ביכולתו לנצח, מסוגל למצוא יותר מסעים חזקים ברגעים המכריעים ומאבד את קור רוחו לעתים רחוקות יותר, אם בכלל.

שנת 2014 לא הייתה קלה עבור אלוף העולם החדש. היא החלה בחגיגות ובאירועי יחסי ציבור, וכבר בתוך פחות משנה היה עליו להתכונן להגנה נוספת על התואר עם סכום פרסים נמוך יותר מכפי שהיה בדו-קרב הראשון בצ'נאי. בדרך הוא הפסיד כמה משחקים באולימפיאדה וזכה לראות את גבו של פביאנו קרואנה שנתן הופעה מדהימה בסנט לואיס. למרות הכול קרלסן עשה בסוצ'י את הנדרש והגן על התואר העולמי.

לפני קצת יותר מ-50 שנה ראו במיכאל טל את הגאון שיוביל את עולם השחמט שנים רבות. הוא כבש את אליפות העולם בסערה בגיל 24, אבל לא שרד את השנה הראשונה ואיבד את תוארו בדו-קרב גומלין נגד מיכאל בוטביניק בן ה-50.

למגנוס קרלסן מובטחת שהייה ארוכה יותר בפסגה. ההגנה הבאה שלו על התואר היא רק ב-2016. האם היריב שוב יהיה אנאנד? נראה לי שעולם השחמט מייחל לשינוי. וישוונאתן בן ה-45 עדיין משתייך לצמרת העולמית הגבוהה, אך אינו מפגין יכולת של אלוף עולם. לעומתו יש כיום כמה כישרונות צעירים המתקדמים במהירות רבה ומשחקים בצורה הרבה יותר מלהיבה. השם הבולט ביותר כרגע הוא פביאנו קרואנה. למען האמת, אם ישחזר את הרמה שהפגין בסנט לואיס, קשה לראות את קרלסן מנצח אותו.

האלוף ודאי לא ינוח על זרי הדפנה ב-2015, אלא יעבוד על שיפור משחקו בכל התחומים כדי להיות מסוגל להדוף את הטוען הבא לכתר. מבחינה מנטלית גרידא קרלסן הוא שחקן כמעט מושלם המשלב אמונה אדירה בהצלחה, ריכוז מוחלט וקור רוח ברגעים הקשים. בתחום הכנת הפתיחות המהווה את עקב אכילס המסורתי שלו הוא הראה שיפור בדו-קרב הנוכחי. 

what are the signs of an std phuckedporn.com early symptoms of gonorrhea