אנאנד משווה במשחק השלישי

התפתחות דרמטית בדו-קרב על אליפות העולם בסוצ'י – הטוען לכתר וישוונאתן אנאנד הצליח לסגור פיגור מוקדם שנקלע אליו לאחר שהביס את אלוף העולם מגנוס קרלסן במשחק השלישי בזכות הכנה מעולה בנוסח פתיחה שיריבו לא היה מוכן לו כהלכה.






 אנאנד משווה במשחק השלישי

רם סופר


התפתחות דרמטית בדו-קרב על אליפות העולם בסוצ'י – הטוען לכתר וישוונאתן אנאנד הצליח לסגור פיגור מוקדם שנקלע אליו לאחר שהביס את אלוף העולם מגנוס קרלסן במשחק השלישי בזכות הכנה מעולה בנוסח פתיחה שיריבו לא היה מוכן לו כהלכה.


זה לא היה צפוי לאחר שני המשחקים הראשונים שהתנהלו ביתרון בולט לאלוף העולם. עם זאת, כבר במשחק הראשון נתגלו בקיעים בהכנה התיאורטית של קרלסן והוא נקלע לפיגור ניכר על השעון.

זוהי עובדה ידועה לשחמטאים ברמה הגבוהה שהחולשה העיקרית של קרלסן היא בהכנות הפתיחה. גישתו של הגאון הנורווגי מתבססת על חתירה לעמדות בלתי ידועות לתיאוריה שבהן היריב צריך לחשוב בעצמו. עם זאת, התיאוריה המודרנית בשחמט כל כך מפותחת, ונדרשת מידה רבה של הכנה כדי לצאת בשלום מכל המוקשים האפשריים בפתיחות ולהגיע לעמדות כאלה.

המשחקים שהתקיימו עד כה מוכיחים כי אנאנד אימץ הפעם גישה אגרסיבית בכלים הלבנים. הוא שואף כל הזמן לעימות תיאורטי חריף, ומסתבר כי בחודשים שקדמו להתמודדות הוא ביצע יחד עם צוות עוזריו עבודת הכנה נפלאה שבאה לידי ביטוי על הלוח.

במשחק השלישי החליט קרלסן להחליף פתיחה. במקום הגנת גרינפלד (פתיחה נדירה ברפרטואר שלו) שנוסתה במשחק הראשון הוא שיחק 1...פו6 2.ג4 ה6 – הפתיחה האהובה עליו נגד 1.ד4.

יש לציין כי במשחק התשיעי בדו-קרב הקודם בחר אנאנד בנוסח חריף בהגנה הנימצו-הודית 3.פג3 רב4 4.ו3 וקיבל עמדה מבטיחה מאוד בטרם שגה והפסיד. לאחר מכן שוחק 4.ו3 נגד קרלסן גם על ידי נקמורה (פעמיים) וקריאקין. ברוב המקרים התקשה אלוף העולם להתמודד עם נוסח זה. אין ספק כי לקראת הדו-קרב הנוכחי התכונן קרלסן היטב לנוסח 4.ו3.

אבל אנאנד לא בא לסוצ'י כדי לבדוק את הפתיחות שקרלסן מוכן אליהן היטב. מטרתו היא לחפש את החורים בשריון של יריבו, והמסע 3.פו3 שירת אותה היטב. קרלסן בחר בגמביט המלכה הנדחה – אחת הפתיחות הסולידיות ביותר – ועקב אחרי נוסח אופנתי, אולם מסתבר כי ההכנה שלו הייתה שטחית מדי.

אנאנד בחר בהקרבת רגלי חריפה 12.ב5 במטרה להציב רגלי חופשי בשורה השביעית, צעד אחד בלבד לפני ההכתרה. נוסח זה הופיע כבר במספר משחקים של רבי-אמנים, ובראשם קרב הצמרת ארוניאן-אדמס שנערך בבילבאו, אוקטובר 2013, והסתיים בתיקו.

שני השחקנים עקבו אחר משחק זה עד למסע ה-19, אולם בעוד אנאנד משחק בקצב מהיר ומקדיש למסעיו רק דקות ספורות, קרלסן שקע במחשבה עמוקה לאחר 17.פז5, ולאחר למעלה מחצי שעה השיב 17...פדו6 – אותו מסע שאדמס בחר בו נגד ארוניאן!

עובדה זו מוכיחה שקרלסן לא עשה עבודת הכנה יסודית על נוסח זה – משום שעם תוכנות המחשב של היום כל אחד יכול לקבל בהינף אצבע את רשימת המשחקים המרכזיים בכל נוסח פתיחה שהוא מתכונן אליו. זה כנראה מה שעשה אנאנד, ששיפר במסע ה-20 את משחקו של ארוניאן בדיוק לפי המלצת התוכנות.

יתר על כן, המסע 18...פ:ה4 ששוחק על ידי קרלסן ולפניו על ידי אדמס, הוא ככל הנראה שגיאה – עדיף 18...ד:ה4, וללבן קשה להוכיח יתרון.

השורה התחתונה הייתה שבמסע ה-24 אנאנד עדיין שיחק לפי ההכנות שלו (הוא הודה בכך במסיבת העיתונאים לאחר סיום הקרב) והגיע לעמדה עם יתרון ברור, בעוד קרלסן מנצל כמויות אדירות של זמן בניסיון למצוא תכנית טובה לשחור, ללא הועיל. בסופו של דבר קרלסן שגה במסע ה-28 עם זמן מועט על השעון, וכעבור מסעים ספורים אולץ להיכנע.

צפו במשחק השלישי: אנאנד בלבן מנצח את קרלסן!

@@game-3.pgn@@ 

 

אלוף העולם סיכם היטב לאחר הקרב: יותר גרוע מזה לא יכול להיות בפתיחה – היריב נכנס לעמדה שהוא מוכן אליה מצוין וגם אובייקטיבית יש לו יתרון.

לניצחונו של אנאנד משמעות אדירה, משום שבדו-קרב הקודם לא הצליח לנצח אפילו פעם אחת, וייתכן שהוא התחיל להאמין שאינו מסוגל לעשות זאת. כעת ברור לעין שאלוף העולם פגיע וניתן להביס אותו באמצעות הכנת פתיחות טובה.

מצד אחד הביטחון של אנאנד יעלה, אבל מצד שני קרלסן לא הגיע להיות אלוף עולם משום שהוא נשבר לאחר הפסדים. הוא ינסה להנחית מהלומה נגדית כבר במשחק הקרוב היום (רביעי) שבו ייהנה מיתרון הכלים הלבנים. כך או אחרת, הדו-קרב בהחלט מתעורר לחיים והעניין בו הולך וגובר.

 

what are the signs of an std phuckedporn.com early symptoms of gonorrhea