אליפות אירופה לנוער החלה בבטומי

משלחת ישראלית גדולה בראשות יו"ר ועדת הנוער חגי פרנק הגיעה לעיר בטומי בגאורגיה כדי להשתתף באליפות אירופה לבנים ולבנות מגיל 8 עד גיל 18. הכתבה הבאה מסכמת את הישגי הישראלים בשלושת הסיבובים הראשונים.






 בתמונה: אביטל בורוחובסקי (ימין) לפני תחילת הסיבוב הראשון. ברקע נמצא נשיא איגוד השחמט האירופי זוראב אזמייפרשווילי.
באדיבות דף הפייסבוק של האליפות. צילום: סופי ניקולדזה.


אליפות אירופה לנוער החלה בבטומי

רם סופר

 

משלחת ישראלית גדולה בראשות יו"ר ועדת הנוער חגי פרנק הגיעה לעיר בטומי בגאורגיה כדי להשתתף באליפות אירופה לבנים ולבנות מגיל 8 עד גיל 18. הכתבה הבאה מסכמת את הישגי הישראלים בשלושת הסיבובים הראשונים.

בניגוד לאליפות העולם בדרום אפריקה, הפעם נכללו במשלחת הישראלית כמה משחקני הנוער הבכירים ביותר שלנו, ובראשם אביטל בורוחובסקי, רב-האמן היחיד באירוע כולו, המדורג ראשון בתחרות לבנים עד גיל 18.

בתחרות זו משחק גם אלוף ישראל לקבוצת גיל זו, אמן פיד"ה אורי קובו, הנמצא לאחרונה בכושר מעולה עם ציון לאמן בינלאומי (וכמעט לרב-אמן) בתחרות אייל-אוף-מן.


אורי קובו (ימין) בפעולה. צילום: חגי פרנק


נציג ישראל הבכיר בתחרות עד גיל 16 הוא אלוף ישראל אייל גרינברג. חבל כי מתחרות זו נעדרים האמן הבינלאומי ניצן שטיינברג (שהיה יכול להיות מדורג ראשון) ואמן פיד"ה יהונתן בקלצ'וק.

בתחרות עד גיל 14 מדורג רביעי אלוף ישראל, אמן פיד"ה אריאל ארנברג. לנציגינו בתחרויות לגיל 12 ומטה עדיין אין תארים בינלאומיים, אבל כולם שואפים להצטיין ולהגיע למקומות גבוהים.

הנציגה הבולטת שלנו בין הבנות היא אלופת אירופה עד גיל 10 (2013) אנסטסיה וולר ש"עלתה כיתה" לתחרות עד גיל 12.

שלושת הסיבובים הראשונים הבהירו כי המאבק אינו קל. רק שחקן אחד במשלחת הישראלית צבר את מלוא 3 הנקודות, ועוד אחד הגיע ל-2.5 נקודות. בתחרות זו אין הגבלה על מספר הנציגים מכל מדינה, וכדי להגיע למדליה יש להתגבר על יריבים רבים מארצות עם מסורת שחמט מפוארת כמו רוסיה, ארמניה, גאורגיה המארחת ועוד. עם זאת, שחקנינו המלווים בהורים ומאמנים רבים עם ראש המשלחת חגי פרנק יעשו כל מאמץ כדי לחזור הביתה עם הישגים משמעותיים.





האירוע נפתח כרגיל בטקס פתיחה מפואר מלווה בתכנית אמנותית. הצילום לקוח מדף הפייסבוק של התחרות.

להלן סיכום שלושת הסיבובים הראשונים מנקודת מבט ישראלית בכל אחת מ-12 הקטגוריות שבהן אנו משתתפים:

בנים 18: אביטל בורוחובסקי התחיל מצוין עם שני ניצחונות אבל בסיבוב השלישי הובס על-ידי יריב טורקי. לאורי קובו ניצחון ושתי תוצאות תיקו. בתחרות זו הציפיות שלנו גבוהות יחסית ואנו מקווים לשיפור בהמשך.

בנים 16: אייל גרינברג צבר 1.5 מ-3 ועומר קלי 1. הם מדורגים לפי התחזיות המוקדמות במרכז הטבלה.

בנים 14: אריאל ארנברג התחיל בשלושה ניצחונות משכנעים ומחלק את המקום הראשון עם עוד 5 נערים. התחלה מצוינת גם לאנטוני שון פלדמן עם שני ניצחונות על יריבים חזקים מצ'כיה, אך הוא נוצח בסיבוב השלישי. גם לסער דרורי 2 מ-3. שקד תפארת עדיין ללא נקודות.



לפני תחילת הסיבוב השלישי בתחרות עד גיל 14. צילום: חגי פרנק.
ראשון מימין: סער דרורי (שחור בלוח מס' 4). שלישי משמאל: אריאל ארנברג (לבן בלוח מס' 2). 




בנים 12: אלוף ישראל אור גלובוס צבר 1.5 נקודות, מיכאל גיצמן ועמית לנדאו נקודה אחת. נראה כי בתחרות זו נציגינו לא ייאבקו על המדליות.

בנים 10: אלוף ישראל אסיף סולומון מצטיין עם 2 מ-3. לליאור מוסיוק ואורי כוכבי נקודה כל אחד, ויגור סטוליארסקי עם 0. נקווה לשיפור בהמשך.

בנים 8: עד כה תוצאות יפות מאוד לנציגינו. איתן רוזן צבר 2.5 מ-3, עידו מזרחי ודוד וולר 2.

בנות 18: עדי פדרובסקי עם 1.5 מ-3 ומוריה לאופולד ללא נקודות.

בנות 16: לימור אלטשול (ממנה אנו מצפים ליותר) ומיכל להב צברו 1.5 נקודות. שובל לוי עם נקודה אחת.

בנות 14: טל פרי 1 מ-3, ויקטוריה וולר ללא נקודות.

בנות 12: אנסטסיה וולר צברה 2 מ-3 לאחר שנכנעה למדורגת ראשונה בתחרות, ובסיבוב הבא תפגוש את מאיה נוביק שיש לה אותו מספר נקודות. אמילי לוין צברה 1 מ-3 ונועה מונטה 0.5.

בנות 10: נציגה ישראלית יחידה – יעל פדרובסקי עם 1.5 נקודות.

בנות 8: התחלה קשה לנציגותינו הצעירות ביותר – נועם גדסי 1 מ-3 ונועה פרוקצ'יה 0. מכאן אפשר רק להשתפר.

ניתן לצפות יום יום במשחקי הלוחות הראשונים בתחרויות השונות באתר הרשמי http://www.e2e4.ge/ וכן באתרים ChessBomb או ChessDom Arena Live Games.