גלפנד וקרואנה חזרו להוביל

עוד יום מרתק בסיבוב העשירי בתחרות הפרס הגדול הנערכת בבאקו, ובסיומו חזרו גלפנד וקרואנה לראש הטבלה עם 6 נקודות. מחר בסיבוב האחרון: סווידלר-גלפנד, קרואנה-טומשבסקי.






 גלפנד וקרואנה חזרו להוביל

יואל תמנליס


עוד יום מרתק בסיבוב העשירי בתחרות הפרס הגדול הנערכת בבאקו, ובסיומו חזרו גלפנד וקרואנה לראש הטבלה עם 6 נקודות. מחר בסיבוב האחרון: סווידלר-גלפנד, קרואנה-טומשבסקי.


תחרות הפרס הגדול בבאקו המשיכה היום לרתק את חובבי השחמט בעולם והיא תעשה זאת עד לסיומה מחר.

אחר הצהריים התקיים הסיבוב העשירי והלפני אחרון, שבסיומו חזרו להוביל הישראלי בוריס גלפנד והאיטלקי פביאנו קרואנה - צמד שניצב בראש במהלך מרבית התחרות. גלפנד גילה פעם נוספת שהוא עשוי מחומר של אלופים ולאחר משחקו הגרוע בסיבוב הקודם חזר לעצמו וגבר בכלים הלבנים על המקומי טיימור רג'אבוב ב-28 מהלכים בלבד. גם קרואנה שגילה בסיבוב הקודם סימני עייפות ונוצח, חזר לכושרו הרגיל והביס את הקובני לנייר דומינגז-פרז, אשר ירצה בוודאי לשכוח את השתתפותו בתחרות זו שבה הוא שקוע עמוק במקום האחרון ללא אף ניצחון.  

עוד שני משחקים הוכרעו בצורה מעניינת: הרוסי אלכסנדר גרישצוק זכה לניצחון שני רצוף כשניצח בכלים השחורים את רוסטם קסימג'אנוב מאוזבקיסטן שהפסיד בפעם השנייה ברציפות. הרוסי יבגני טומשבסקי שצבר עד כה תשע תוצאות תיקו זכה לניצחון ראשון בתחרות. הוא גבר על בן-ארצו דמיטרי אנדריקין המגלה חוסר יציבות בתחרות זו.

הקרבות בין סרגיי קריאקין לפטר סווידלר ובין היקרו נקמורה לשחריאר ממדיארוב הסתיימו בתיקו. חצאי הנקודות שאיבדו נקמורה, סווידלר וקריאקין, שהיוו חלק מראש חץ בן שישה שחקנים שצעדו בראש הטבלה לפני הסיבוב העשירי, עשויות לעלות להם ביוקר שכן התחרות קרובה מאוד לקו הסיום.  

לאחר הסיבוב העשירי מפרידה רק נקודה אחת בין המקום הראשון למקום השמיני: לגלפנד וקרואנה 6 נקודות כל אחד, לקריאקין, טומשבסקי, סווידלר ונקמורה 5.5 נקודות כל אחד, ולגרישצוק ורג'באוב 5 נקודות כל אחד.

בסיבוב האחרון שיתקיים מחר צפוי לגלפנד משחק קשה מאוד בכלים השחורים נגד סווידלר המצוי בכושר טוב. זה יהיה המפגש הראשון ביניהם לאחר הדו-קרב בשח מהיר שנערך בירושלים ביולי והסתיים בניצחונו של סווידלר. גם לקרואנה לא יהיו חיים קלים כשיתמודד בלבן נגד טומשבסקי שלא נוצח עדין בתחרות זו.

ניתן לצפות במשחקים בשידור ישיר באתר הרשמי של התחרות.