אליפות העולם לנוער בדרום אפריקה

אליפות העולם לבנים ולבנות מגיל 8 עד 18 המחולקת ל-12 קטגוריות מתקיימת בימים אלה בעיר דרבן בדרום אפריקה. ישראל שיגרה משלחת בת 6 שחקנים בראשות ניק קופלוף. המצטיין עד כה הוא דן פולג ממועדון נתניה עם 4.5 מתוך 6 בתחרות עד גיל 14.






 אליפות העולם לנוער בדרום אפריקה

רם סופר

אליפות העולם לבנים ולבנות מגיל 8 עד 18 המחולקת ל-12 קטגוריות מתקיימת בימים אלה בעיר דרבן בדרום אפריקה. ישראל שיגרה משלחת בת 6 שחקנים בראשות ניק קופלוף. המצטיין עד כה הוא דן פולג ממועדון נתניה עם 4.5 מתוך 6 בתחרות עד גיל 14.

כמו בכל שנה מתקיימות בתוך פרק זמן קצר אליפות העולם לנוער (שהחלה השבוע) ואליפות אירופה שתתחיל בעיר באטומי בגאורגיה בעוד קצת פחות מחודש. מסיבות שונות (עלויות, וכן עיתוי התחרות בדרום אפריקה בתקופת החגים) העדיפו רוב שחקני הנוער הבכירים בישראל לשחק בגאורגיה, ולשם תשוגר בקרוב משלחת גדולה עם עשרות שחקנים ומלווים.

לדרום אפריקה יצאה משלחת צנועה מישראל בת 6 שחקנים בראשות ניק קופלוף, ראש מועדון נתניה, שבנו ליעם מייצג את ישראל באליפות עד גיל 8. אחת המשתתפות הבולטות במשלחת היא הודא קאסם (בנות עד גיל 10) – השחמטאית הראשונה מהמגזר הערבי המייצגת את ישראל בעולם, והיא מגיעה ממועדון כפר סבא הדוגל במשך שנים בדו-קיום על לוח השחמט וארגן בעבר תחרויות רבות בהשתתפות יהודים וערבים.

ניק קופלוף שלח לנו את הדיווח הבא לאחר ארבעה סיבובים:

לאחר 4 סיבובים באליפות העולם לנוער בדרבן בדרום אפריקה ששת חברי נבחרת ישראל – מתן ודן פולג, אלה צ'רנובלסקי, שירה ניימן, הודא קאסם וליעם קופלוף – במצב רוח טוב מאד לקראת עוד יום עמוס של סיבוב כפול.

אבל עם תחילת הסיבוב החמישי התרחשה תקרית לא נעימה כאשר יריבה אלג'ירית סירבה לשחק מול אלופת ישראל עד גיל 10, הודא קאסם. למרבה השערורייה, במקום לפסוק ניצחון טכני לזכות הישראלית, השופטים פסקו זכייה בפועל לשתי השחקניות.

מסתבר שסיסמת פיד"ה "Gens Una Sumus" ("אנחנו משפחה אחת") אינה תקפה כשמדובר בישראלים.

דן פולג בגיל 14 מוביל את הישגי הנבחרת עם 3 נקודות מתוך 4, וכולנו מקווים שלאחר הסיבוב הכפול, ולקראת היום החופשי מחר בערב ראש השנה, נוכל לדווח על הישגים לכל הנבחרת.

 

לצערנו, פיד"ה ממשיכה לא לעשות דבר כנגד התופעה של חרם על ישראל, ובמקום לדרוש מכל המשתתפים בתחרויות המאורגנות על ידה ספורטיביות מינימלית בכך שיתחייבו להופיע נגד כל היריבים מהפדרציות המסונפות לפיד"ה, מוכנים המארגנים לעשות מניפולציות כגון תיקון הגרלות כדי להשביע את רצונן של אותן מדינות שאינן מעוניינות להתמודד נגד ישראל.

לפני שנים ספורות השתתף בכיר שחקני אירן גאם מגמי בתחרות פתוחה יוקרתית בקורסיקה וסירב להופיע נגד שחקן ישראלי. המארגן לאו באטסטי הגיב חד וחלק: רב-האמן האירני סולק מהתחרות. אגב, אותו גאם מגמי אמור להשתתף בשנה הקרובה בסבב תחרויות הפרס הגדול של פיד"ה כתוצאה מכך שטהרן זכתה לארח את אחת מארבע התחרויות. בשתי תחרויות יהיה עליו להתמודד עם בוריס גלפנד. מעניין כיצד תגיב פיד"ה על סירוב להופיע למשחקים אלה, הפוגע ישירות בערך הספורטיבי של הסבב, המהווה שלב מוקדם חשוב לדו-קרב על אליפות העולם.

בסיבובים החמישי והשישי המשיך דן פולג בהצלחותיו בתחרות עד גיל 14, גבר על המדורג מס' 16 שרדר מגרמניה, ולאחר מכן נלחם היטב מול המדורג מס' 8 אמן פיד"ה מורוני מאיטליה, וחילץ תיקו ממצב קשה. כעת יש לו 4.5 מתוך 6 והוא מדורג בינתיים במקום ה-11, במרחק חצי נקודה משבעת המובילים שצברו 5 נקודות.

 

לצפייה בפירוט המלא של הישגי הישראלים לחץ כאן