תחרות סופשבוע המסורתית בכפר סבא לזכרם של האחים קפלן

בשבת 9.8.14 התקיימה תחרות סופשבוע כפר סבא המסורתית ה-32 במספר לזכרם של האחים לבית קפלן. התחרות שידועה כתחרות המסורתית של תחילת אוגוסט, התקיימה השנה במתכונת שונה וחד פעמית.






 בשבת 9.8.14 התקיימה תחרות סופשבוע כפר סבא המסורתית ה-32 במספר לזכרם של האחים לבית קפלן. התחרות שידועה כתחרות המסורתית של תחילת אוגוסט, התקיימה השנה במתכונת שונה וחד פעמית. לראשונה השחמטאים התחרו במתכונת שח אקטיבי בת יום אחד בלבד, וזאת בשל שני מרכיבים: 1. מיעוט נרשמים - חמישה ימים עובר לפתיחת התחרות; 2. התחשבות בתושבי הדרום בתקופה לחוצה ומתוחה זו, שחמטאים שהתוודעו לפנינו על הקושי שבלשהות מחוץ לביתם במשך יומיים וחצי כפי שהיה נהוג עד כה בתחרות זו. בתחרות השתתפו 150 משתתפים.


בטקס הפתיחה המרשים והמרגש עד דמעות, הוצגו קטעי וידיאו אותנטיים מהעבר מפי בני משפחת קפלן ומכרים קרובים, ובכלל זה גם הוצגו קטעים מכוננים כמו נאומו של יצחק רבין עובר לחתימת הסכם השלום עם ירדן. ראש הממשלה דאז הקביל את סיפורה של משפחת קפלן לסיפורה של מדינת ישראל.


הקהל התרגש מאוד מסיפוריהם של כל אחד ואחד משלושת האחים, שנפלו בטרם הגיעו לגיל 30. על אף הכאב הרב, עמירם חש כי לאחיו היו חיים מלאי פעילות והרפתקאות, ואיש מהם לא היה מצטער על דרכם. דבריו של עמירם נמשכו זמן לא מועט, בעוד קהל השחמטאים, האזין בקשב רב.


חלק מאותם משתתפי הטקס אפילו לא התכוונו להשתתף בתחרות, אלא באו לשמוע את סיפור חייהם העצוב ומעורר ההשראה של בני משפחת קפלן.



זאת ועוד, את הסיפא של טקס הפתיחה פתח רב אמן רם סופר שהפליא בנגינת הסונטה מאת המלחין הנורבגי אדוורד גריג, ולא בכדי, משום שבדיוק בנורבגיה התקיימה באותם ימים האולימפיאדה...


בטקס הפתיחה חולקו פרסים לזוכים במונדיאל כפר סבא שזו תחרות ייחודית בפני עצמה שנערכה בפעם השנייה. התחרות נערכה בחסות משפחת סמילטינר. כמו כן הוענק מגן הוקרה לישראל נובוסלסקי – אב הבית שפורש ושעלה כבר לפני שנה וחצי לגבורות.


התחרות עצמה חולקה כרגיל ל-3 רמות, (שתי התחרויות – הראשית והמשנית ידווחו גם למד כושר בינלאומי), והשתתפו בה כאמור 150 משתתפים, ירידה מהשנה הקודמת, אך נוכח המצב בדרום, הדבר ללא ספק מעיד על הפופולאריות הרבה של התחרות.

בתחרות הראשית השתתפו 38 משתתפים מתוכם 6 רבי אמנים ו- 6 אמנים בינלאומיים. למקום הראשון הגיע לאחר התרת שוויון נקודות האמן הבינלאומי קלינבורג מיכאל שסיים עם 4 נק' מתוך 5 משחקים.


4 שחקנים נוספים צברו אותו מספר נקודות אבל דורגו אחרי קלינבורג בשובר השוויון: וביניהם האמן הצעיר והפתעת התחרות מינדלין אלון, האמן הבינלאומי ראזניקוב דני, רב אמן פינקל אלכס, וכן רב אמן סופר רם. עם 3.5 נק' מתוך 5 סיימו לפי הסדר: נקר אילון, ויינברג נימרוד וחמלניקר איליה.




בתחרות המשנית (האמצעית) השתתפו 56 וזכה איסחקוב מיכאל האשקלוני לאחר שסיים עם 4.5 נק' מ-5 מש' ולאחר שאיכות נקודותיו הייתה עדיפה על נרזנוי דוד שאף הוא סיים עם 4.5. 4 משתתפים סיימו עם 4 נק' מ-5 מש' לפי הסדר: פודישנקו יבגני, בן-נתן יגאל, גלייזר מרק ומשהיד איתי.


בתחרות משנית ב' השתתפו גם 56 משתתפים וזכה נמרוד ענבל (מקריית אונו) לבדו עם 4.5 נק' מ-5 מש'.


ניהלו את התחרות ובלי תקלות: לאון לנדה, מיכאל שקליאר וישראל נובוסלסקי.


יש לציין כי מועדון השחמט כפר סבא ישוב בעוד כשבועיים למשכנו הקבוע והידוע בבית הסטודנט, ברחוב שרת 6 כפר סבא.

כך הסתיימה לה המהדורה ה-32 של תחרות סוף השבוע המתקיימת תמיד בתחילת חודש אוגוסט והשנה הוזזה מעט, כאמור בשל המצב. שחמטאים רבים כבר מצפים לתחרות ה-33 ב-2015 שתתקיים בקצב שחמט קלאסי.