ויקטור מיכלבסקי אלוף ישראל 2014

אליפות ישראל הסתיימה היום בבאר שבע. רבי-האמנים ויקטור מיכלבסקי ואלכסנדר חוזמן סיימו במשותף במקום הראשון עם 6.5 נקודות מתוך 9. לאחר התרת שוויון נקודות נקבע כי ויקטור מיכלבסקי הוא אלוף ישראל החדש!













גמר אליפות ישראל 2014 - דירוג סופי


אליפות ישראל לנשים 2014 - דירוג סופי

הסיבוב האחרון בתחרות הגברים התאפיין במתח רב בצמרת, אם כי גם אלה שלא היה להם סיכוי לפרסים נלחמו בכל משחק עד הסוף.











המובילים שבסיבובים הקודמים הפגינו זהירות רבה,  לפעמים מוגזמת, עשו מאמץ אחרון ולפעמים כרוך בסיכונים לשפר את מיקומם. בייחוד אמורים הדברים לגבי הקרב סמירין-מיכלבסקי.  איליה סמירין שהתאושש מתחרות חלשה עם ניצחונות בסיבובים 8-7 ניסה להשיג ניצחון נוסף שאולי יביא לו את התואר. רעיון מעניין בפתיחה יצר ה

תקפה חזקה ללבן, אבל סמירין איבד את המומנטום כאשר התפנה להצרחה ולא המשיך בלחץ מידי על המלך השחור.

מיכלבסקי התגונן היטב ובהמשך עבר היתרון אליו לאחר רעיון מפוקפק מאוד של סמירין לתמרן את המלכה ל-א7 ולהוציא אותה מהמשחק.. בדוחק זמן מיהר ויקטור לכפות את מהלך המשחק ואיבד את מרבית יתרונו. לאחר שהשחקנים הגיעו לביקורת הזמן במסע ה-40 התברר שהעמדה היא תיקו.

משמעות התיקו הייתה שסמירין איבד את סיכוייו להיות בשלישייה המובילה, בעוד מיכלבסקי היה תלוי בתוצאות מתחריו. התיקו בין ויטלי גולוד למיכאל רויז היה חדשות טובות עבורו, וגם העובדה שפנחס קנטרז'י הצליח להחזיק מעמד מול דן צולר ולסיים בתיקו. ניצחון של דן צולר עשוי היה להפוך אותו לאלוף ישראל, אבל יריבו לא ויתר והשלים בתחרות ציון לאמן בינלאומי.

נותר רק המשחק בין אלכס חוזמן ליבגני פוסטני. כאן לחץ חוזמן מההתחלה וקיבל רגלי יותר בסיום. סופו של המשחק היה מתוח כאשר התוצאה – ניצחון ללבן או תיקו – מוטלת בספק עד הרגע האחרון. לבסוף השחור לא דייק וחוזמן השלים ניצחון מרשים שהשווה את מספר נקודותיו לזה של מיכלבסקי.




ההכרעה נפלה לפי שיטת בוכוהולץ. ויקטור מיכלבסקי שהוביל לכל אורך הדרך הוא האלוף החדש של ישראל עם 6.5 מתוך 9. סגנו הוא אלכסנדר חוזמן, ובמקום השלישי לאחר התרת שובר השוויון דן צולר.

גם ויטלי גולוד, מיכאל רויז ואיליה סמירין במקומות 6-4 עם 6 נקודות זכו בפרסים כספיים נכבדים. אסף גבעון, טל בראון ועידו בן-ארצי שיפרו את מיקומם בעזרת ניצחונות בסיבוב האחרון, והם אלה שכבשו את הפרסים הבאים ביחד עם קנטרז'י ופוסטני. כל אלה צברו 5.5 נקודות, ואת רשימת המצטיינים השלימו בוריס קנצלר ואוריאל ארלינסקי עם 5 נקודות.

מבין השואפים לציון ל-IM רק פנחס קנטרז'י עמד במשימה. לחנן מרדכי ויהונתן בקלצ'וק שהפתיעו רבות במהלך התחרות – חסרה לבסוף מחצית הנקודה.

צפו בכל המשחקים של אליפות ישראל 2014

@@ISR-ch 2014.pgn@@


לטבלת התוצאות המלאה

בתחרות הנשים הייתה ידועה זהות האלופה אולגה וסילייב לפני הסיבוב האחרון. לודמילה ציפנסקיה הבטיחה את מקומה השני בניצחון. לימור אלטשול ניהלה קרב קשה נגד האלופה אך לבסוף הפסידה. למזלה היא שמרה על המקום השלישי עקב הפסדה של אירנה לן הרביעית לנדיה רפרון. את רשימת הפרסים השלימה תמר כספי שנלחמה עד הסוף כדי לסחוט תיקו בסיום ולמנוע מאירמה בז'שווילי ניצחון ראשון.





זכייתה של אולגה וסילייב בתואר שני ברציפות עם 8.5 מתוך 9 הייתה ללא ספק מרשימה ביותר, והצטיינות הצעירות במקומות 3 ו-5 הוכיחה שיש לנו גם דור עתיד.

צפו בכל המשחקים של אליפות הנשים 2014

@@ISR-chW 2014.pgn@@


לטבלת התוצאות המלאה

טקס הסיום בהנחייתו של שופט התחרות הראשי אלמוג בורשטיין היה רב רושם בזכות העיר המארחת שהעניקה ברוחב לב, לראשונה בתולדות אליפויות ישראל, גביע קטן ומדליה לכל השחקנים בשתי התחרויות וגם לשופטים. הזוכים והזוכות בשלושת המקומות הראשונים קיבלו גביעי ענק מרשימים ביותר, וכמובן גם פרסים כספיים נכבדים.



 


הנואמים היו ניסים סספורטס מעמותת כיוונים המקומית, משה שלו יו"ר האיגוד וכמובן עוזי דיין יו"ר מפעל הפיס שחזר על מחויבותו לקידום השחמט ותיאר את שיתוף הפעולה עם איגוד השחמט המתוכנן לשנים הבאות.



 

חשוב להדגיש כי סיועו של מפעל הפיס הוא שאפשר בשנתיים האחרונות לקיים את אליפות ישראל בתנאים משופרים להנאתם של כל המשתתפים שוודאי ישמחו לחזור לאליפויות הבאות. ב-2015 צפויה לנו תחרות חזקה הרבה יותר בדמות אליפות אירופה ליחידים בירושלים אף היא בתמיכת מפעל הפיס יחד עם גורמים ממלכתיים נוספים.

picture of hiv rash jasonfollas.com pictures of aids