עוד ניצחון לקרלסן בתחרות לזכר גשימוב

אלוף העולם הצליח להתאושש בצורה נפלאה מהמשבר הקשה שפקד אותו לקראת אמצע התחרות, צבר 4 מתוך 5 במחצית השניה וסיים ראשון עם 6.5 מ-10, נקודה שלמה לפני קרואנה שעליו גבר במשחק המכריע בסיבוב האחרון. מיודענו פבל אליאנוב ניצח בתחרות המשנית.






 לאחר שקרלסן פתח את התחרות עם שני ניצחונות חלקים היה נדמה לרגע שגורל המקום הראשון כבר הוכרע ונותרה רק הספירה לאחור לעבר 2900. אבל בסיבובים 5-4 הפגין מגנוס יכולת חלשה מאוד והתחרות נפתחה לגמרי.

קרלסן חזר לעניינים בניצחון מהיר בסיבוב 6 נגד ממדיארוב שוודאי ירצה לשכוח את התחרות הזאת (3 מ-10 ועוד מול הקהל הביתי). המשחק בסיבוב 7 נגד נקמורה היה קשה ביותר. האמריקאי עשה כל מאמץ להשיג ניצחון ראשון על קרלסן בקצב קלאסי ובחר באותו נוסח פתיחה שהביא אותו לעמדת ניצחון בתחרות הקודמת שלהם בציריך.

קרלסן שינה את תשובתו ונכנס למבנה של בנוני (אולי כמחווה לווגאר גשימוב המנוח שהיה חסיד גדול של הגנת בנוני). נקמורה זכה ברגלי, אך המצב נותר מעורפל. לקראת המסע ה-40 ביצע נקמורה שהיה בלחץ זמן קל סדרת מסעים לא יעילים. קרלסן שיפר את עמדתו ממסע למסע ויצר רגלי חופשי מסוכן באגף המלכה שלבסוף הכריע את הקרב.

בסיבובים 9-8 ניהל קרלסן משחקים שקולים וזהירים נגד קריאקין ורג'אבוב. מול האחרון המשיך למעלה מ-100 מסעים, אך תוצאת התיקו לא עמדה בשום שלב בספק. בינתיים ניצח קרואנה שני משחקים בסבב השני והשתווה לקרלסן.

השניים נפגשו בסיבוב האחרון כאשר המנצח זוכה בכל הקופה. תיקו היה יוצר שוויון במקום הראשון, כאשר לפי כללי התרת השוויון קרלסן היה זוכה במקום הראשון הודות למספר ניצחונות גדול יותר, בדיוק כפי שזכה בתחרות המועמדים בלונדון 2013.

אבל אלוף העולם רצה לזכות בתחרות בסטייל ולא שיחק בצורה פשרנית. קרלסן התרחק כבר במסעים הראשונים מהנוסחים התיאורטיים של הגנת גרינפלד שקרואנה נוהג לגלות בהם בקיאות מופלאה. הוא לקח רגלי ב-ג5 בפתיחה ולא החזיר אותו. האיטלקי ניסה לפתח התקפה במרכז ובאגף המלך, אך קרלסן הדף את ניסיונותיו בסדרת מסעים חזקים. לבסוף הרגלי ג' של הלבן הכתיר וקרואנה נאלץ להניח את נשקו.

 

צפו במשחקי התחרות הראשית לזכר גשימוב

 
@@gashmem14 (1).pgn@@

בתחרות המשנית נהנה הצרפתי אטיין באקרו מיתרון מבטיח לאחר שישה סיבובים, אך הוא שמט אותו עם שני הפסדים רצופים. הנהנה היה פבל אליאנוב מאוקראינה, שצבר 6 נקודות מתוך 9, חצי נקודה לפני אלוף אירופה אלכסנדר מוטילב, והקדיש את זכייתו לזכרו של ווגאר גשימוב, חברו לקבוצת מועדון אשדוד עילית שייצגה את ישראל בהצלחה במשחקי גביע אירופה למועדונים בסוף העשור הקודם.

חמשת הנציגים האזרים בתחרות זו סיימו כצפוי מתחת לקו ה-50%, אך כולם צברו ניסיון חשוב שוודאי יועיל לאלופת אירופה נבחרת אזרבייג'ן בהופעותיה הבאות.

 

צפו במשחקי התחרות המשנית לזכר גשימוב

@@gashmemb14 (1).pgn@@