חיסול חשבונות בחאנטי-מאנסיסק

במוקד הסיבוב השישי בתחרות המועמדים עמד העימות בין טופאלוב לקראמניק. השניים לא נפגשו במסגרת רשמית מאז הדו-קרב ביניהם על אליפות העולם ב-2006. הפעם היה זה יומו של טופאלוב שהצליח למצוא חידוש תיאורטי, מפוקפק לטענתו, שהצליח לבלבל את האויב.






במוקד הסיבוב השישי בתחרות המועמדים עמד העימות בין טופאלוב לקראמניק. השניים לא נפגשו במסגרת רשמית מאז הדו-קרב ביניהם על אליפות העולם ב-2006. הפעם היה זה יומו של טופאלוב שהצליח למצוא חידוש תיאורטי, מפוקפק לטענתו, שהצליח לבלבל את האויב.

המדובר במסע התוקפני 10.ח4 שעורר לחיים נוסח שקט לכאורה של גמביט המלכה. בן רגע הפכה העמדה למתוחה ביותר, כאשר המחיר של כל טעות עלול להיות כבד.

 

במסיבת העיתונאים שערך טופאלוב לבדו הוא סיפר את מה שהתגלה לכל מי שניתח את המשחק בעזרת מחשב: לשחור יש מספר תשובות טובות על 10.ח4, אבל לפי דעתו של טופאלוב זה היה חידוש מעניין "בשביל משחק אחד"...

על הלוח קראמניק היה צריך "לשבור את הראש", והוא חשש מאוד פן "ייתפס" בהכנת מחשב על ידי יריבו המר. אלוף העולם לשעבר לא העלה על דעתו שהבולגרי פשוט מבלף. התשובה 10...פ:ה5 הייתה טובה, אך דרשה חישוב מדויק: לאחר 11.ד:ה5 השחור חייב לענות 11...ו5!

במקום זה קראמניק שיחק 10...ו5 מיד, ובתגובה נסוג הרץ הלבן מ-ה5 ל-ח2.

 

זוהי העמדה הקריטית של המשחק כולו. רוב התוכנות ממליצות להכות רגלי ב-ח4, אבל שחקן ברמתו של קראמניק פשוט יסרב לעשות מסע כזה שפותח ללבן את טור ח' להתקפה. ואכן, 11...ר:ח4 היה גרוע בגלל 12.מהג2, למשל 12...רה7 13.ז4 פחו6 14.ז:ו5 ה:ו5 15.פז5 עם התקפה חזקה ביותר. ניתן לצפות בווריאנטים נוספים במשחק המנותח להלן.

מצד שני, משחק שקט של השחור יותיר אותו עם כלים פסיביים, עמדת מלך מוחלשת וחולשה ב-ה5.  השחור חייב לשחק אקטיבי. רוב הפרשנים טענו שהעמדה גרועה לשחור, וכך גם חשבתי בהתחלה עד שהתגלה הפתרון הנכון: 11...ו4 – והניתוח מוכיח שהיתרון עובר לשחור!

 

כעת 12. 0-0 לא עובד בגלל 12...ה5, על 12.ה4 יבוא 12...ב6 13.ב4 ב:ג5 14.ב:ג5 ה5 עם יוזמה לשחור כאשר הרץ הלבן "קבור" ב-ח2, וגם החלפה על ו4 אינה מדאיגה את השחור.

במקום זה קראמניק שיחק 11...ב6 12.ב4, ורק עכשיו 12...ו4. חילוף סדר המסעים היה טראגי עבורו, שכן טופאלוב השיב 13. 0-0, וכעת 13...ה5 נכשל בגלל 14.ד:ה5 ב:ג5 15.ב5 עם יתרון גדול ללבן.

בשלב זה כבר קשה לראות דרך לשחור להתאושש מהטעות. הוא ניסה להיכנס להמשך טקטי כפוי לאחר 13...א5, אבל טופאלוב דייק ועמדת השחור התפרקה לאחר 19.פ:ד5!

צפו בניתוח המשחק טופאלוב – קראמניק

 @@top-kra.pgn@@

היה זה ניצחון חשוב לטופאלוב, שב-2006 הפסיד לקראמניק דו-קרב על אליפות העולם במהלכו הוחלפו האשמות הדדיות חריפות. בשנים שלאחר מכן הם ניסו להימנע מלשחק זה מול זה, טופאלוב לא הוזמן לאף תחרות ברוסיה, ובתחרויות המעטות שבהן התמודדו זה מול זה, שניהם נמנעו במופגן מלחיצת יד. גם הפעם לא לחצו המתמודדים יד, לא בתחילת המשחק ולא בסופו, ולאחר הקרב הם קיימו מסיבות עיתונאים נפרדות בניגוד לנוהג בתחרות המועמדים לקיים מסיבת עיתונאים משותפת.

לטופאלוב היו שבע וחצי שנים לחלום על נקמה בקראמניק, ונראה לי שמה שקרה ביום רביעי עלה על חלומותיו הוורודים ביותר.

כן, היו עוד שלושה משחקים בסיבוב השישי. התיקו בין אנאנד לקריאקין נבע ממשחק מדויק של שני היריבים שכבר ניתחו בבית את הסיום המתקבל מהגנת ברלין לעומקו. אנאנד ממשיך להוביל בתחרות עם 4 מ-6, אך שני הקרבות האחרים הראו כי השחקנים עייפים ומצפים בכיליון עיניים ליום החופשי (שבתחרות זו הוא לאחר כל 3 סיבובים).

ארוניאן בחר בנוסח חריף ומוסבך, ועמדתו השתפרה בהדרגה לנוכח אי-דיוקים של אנדרייקין בהגנה. בשלב מסוים כולם היו בטוחים שישתווה לאנאנד, אבל משחק לא מדויק בסיום השאיר את המדורג מס' 1 בתחרות עם חצי נקודה בלבד.

סווידלר קיבל עמדה טובה בשחור נגד ממדיארוב ופשוט הרס אותה בסדרת מסעים שגם הוא בעצמו לא היה מסוגל להסביר אותם במסיבת העיתונאים שלאחר הקרב.

המצב לאחר 6 סיבובים: אנאנד 4 ארוניאן 3.5 קראמניק, סווידלר, טופאלוב, ממדיארוב 3 קריאקין 2.5 אנדרייקין 2.

צפו בכל משחקי הסיבוב השישי

@@CAND6.pgn@@

what are the signs of an std phuckedporn.com early symptoms of gonorrhea