אמיל סוטובסקי אלוף רמת גן בבזק

מועדון "אטיוד" רמת גן קיים ביום שלישי, 14 בינואר, תחרות בזק חזקה ביותר לזכרו של דב (טומי) פורת ז"ל שנפל במלחמת ששת הימים. התחרות התקיימה בחסותו של ראש העיר מר ישראל זינגר והסתיימה בניצחונו של רב אמן אמיל סוטובסקי.






 לראשונה זה שנים רבות נערכה אליפות רמת גן הפתוחה בבזק, בחסותו של ישראל זינגר, ראש עיריית רמת גן. התחרות נערכה בשיטה השוויצרית ב-11 סיבובים בקצב של 4 דקות לשחקן עם שנייה אחת תוספת לכל מסע.

קצב המשחקים הפתיע משתתפים רבים שהורגלו לאחרונה לשחק בזק עם תוספת של שתי שניות למסע, וגרם למאבקים סוערים ומרתקים בדוחק זמן.

זו הייתה אחת מתחרויות הבזק החזקות שהתקיימו אי פעם בישראל. 14 רבי אמנים ו-6 בינלאומיים התייצבו לתחרות ביחד עם נערים וילדים, רובם תלמידי מועדון "אטיוד", העושים את צעדיהם הראשונים בעולם השחמט, ושחמטאים בכל הרמות מכל קצווי הארץ – בסך הכול 90  משתתפים.

קרן הפרסים הנדיבה נתרמה על ידי משפחתו של דב (טומי) פורת ז"ל, שהיה שחמטאי נוער מצטיין במועדון רמת גן (הישן) ונהרג במלחמת ששת הימים. מועד התחרות לא נבחר באופן מקרי. דב פורת ז"ל היה חוגג את יום הולדתו ה-70 ב-14 בינואר, 2014, לו היה עדיין עמנו.

אחד השחמטאים שהיו פעילים במועדון רמת גן הישן (ברח' הרצל פינת קריניצי) והכירו את המנוח הוא ישראל זינגר, שנבחר לפני כחודשיים לראשות העיר רמת גן. ראש העיר הטרי סיפר בטקס הסיום כי לאחר שהמועדון ההוא נסגר בראשית שנות ה-90, הוא פתח מועדון שחמט חדש במסגרת בי"ס בליך, שאף הוא פינה מקומו למועדון החדש המופעל על-ידי עמותת "אטיוד" במסגרת "מפעלי בית עמנואל" ושוכן כיום ברח' מאיר בעל הנס.

כותב שורות אלה (כמו-גם רבים מוותיקי השחמט הישראלי) השתתף במהלך השנים בתחרויות לזכר דב (טומי) פורת ז"ל במועדון רמת גן הישן, בבי"ס בליך, במועדון גבעתיים ובשנה האחרונה גם במועדון רמת גן החדש.

לראש העיר החדש יש תכניות שאפתניות לקידום השחמט ברמת גן הכוללות גם תחרויות ארציות ובינלאומיות. בינתיים נהנה המועדון החדש, העתיד להיקרא על שמו של דב "טומי" פורת ז"ל, מאולם ממוזג רחב ידיים ומתשתית מעולה של שולחנות שחמט ייעודיים עם מערכות כלים אולימפיים מעץ. במועדון מתקיימת הדרכת שחמט ענפה, ושחקניו הצעירים זוכים להישגים רבים בתחרויות הנוער האישיות והקבוצתיות.


מנהל התחרות ליאור גל עם דני פורת (אחיו של המנוח) בטקס הסיום


בתחרות זו בלטה אסיף צח בת ה-13, תלמידתו של ליאור גל, שגברה בשני הסיבובים הראשונים על יריבים העולים עליה ב-600-700 נקודות בדירוג מד-הכושר!! 9 הסיבובים הנותרים היו קשים יותר עבורה, אבל אסיף עדיין זכתה באחד הפרסים למצטייני רמות מד-כושר.

בטקס הסיום המרגש נשא דברים גם אמן השחמט אהוד גרוס ששימש בתפקידים ציבוריים רבים, ביניהם קצין חינוך ראשי, מנכ"ל תיאטרון ירושלים, מנהל התזמורת הסימפונית ראשון לציון ו... מנהל "אקדמיית קספארוב" לשחמט. הוא סיפר על היכרותו הקרובה עם דב פורת ז"ל שהיה מזכיר מועדון השחמט ברמת גן ועל השתלשלות העניינים שהובילה לפציעתו הקשה ולמותו בטרם עת במלחמת ששת הימים.

עוד נשאו דברים בטקס אמן השחמט הוותיק משה כנען שעדיין אינו מחמיץ אף תחרות וכמובן אחיו של המנוח דני פורת שדאג לקרן פרסים שמשכה שחקנים מקצוענים רבים.

מנצח התחרות רב אמן אמיל סוטובסקי, שהקטין לאחרונה את היקף פעילותו מתוקף תפקידו כנשיא התאחדות השחמטאים המקצוענים ואינו מרבה לשחק בישראל, דיבר אף הוא בטקס בשם המשתתפים, והיה מלא שבחים לארגון המעולה של התחרות, שנוהלה במיומנות רבה על-ידי שופט פיד"ה ליאור גל בסיועו של שי שחר. אמיל גם התפעל מרמתם המקצועית הגבוהה של צעירי המשתתפים.

אמיל סוטובסקי (משמאל) במאבק צמרת חשוב מול בוריס אברוך

בתחרות עצמה ניצח אמיל סוטובסקי עם 9 נקודות מתוך 11 לפני איליה סמירין ודן צולר 8.5; בוריס קנצלר, יבגני פוסטני, איגור ביטנסקי ובוריס אברוך 8; יהודה גרינפלד, ליאוניד גופשטיין, גיל פופילסקי, דני ראזניקוב, אנדריי גורבנוב וידעאל סטפק 7.5.



המאבקים בצמרת היו חריפים ביותר, ממש עוד הסיבוב האחרון

מצטייני מד הכושר היו:

עד 2200: אריאל ארנברג (7 נקודות)

עד 2000: משה פרידלנד (6 נקודות)

עד 1800: גלעד פורת-קורן (5 נקודות)

עד 1600: אורי כוכבי (4.5 נקודות)

עד 1450: אסיף צח (4 נקודות)

מצטיין מועדון רמת גן היה אמן פיד"ה דן דרורי, שותפו של ליאור גל לניהול המועדון.

picture of hiv rash jasonfollas.com pictures of aids
what are the signs of an std phuckedporn.com early symptoms of gonorrhea